AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Tesla Gigafactory u Berlinu kasni - da li će Nemačka izgubiti primat u proizvodnji naprednih baterija

Tesla Gigafactory u Berlinu kasni - da li će Nemačka izgubiti primat u proizvodnji naprednih baterija

Protekle nedelje Elon Musk je posetio mega-fabriku u Berlinu i požalio se na nemačku birokratiju, zbog koje se odlaže proizvodnja...

To može biti razlog da Nemci izgube primat u upotrebi novih baterijskih ćelija 4680. Šef kompanije Tesla je iznenađen zbog složenosti procesa pribavljanja dozvola, koji odlažu proizvodnju modela Tesla Y u novoj Gigafactory nedaleko od Berlina. Prvobitno su proizvodne linije trebale biti puštene početkom leta, ali nedostaje još mnoštvo upotrebnih dozvola. Izgradnja se nastavlja, ali nedostaje još dvanaest ekoloških dozvola.


Elon Musk je prošle nedelje, tokom posete Berlinu, izjavio: "Mislim da birokratije može biti manje, bilo bi bolje. Trebalo bi da postoji neki aktivni proces odrstanjivanja administrativnih barijera. U suprotnom, one će se postepeno akumulirati da ih ima toliko, da ne možete ništa učiniti."


Musk nije mogao preciznije da kaže, kada možemo očekivati početak proizvodnje: "Teško je tačno predvideti, jer proizvodnju automobila možete da započnete samo ako su svi potrebni delovi na svom mestu. Izgleda da ćemo proizvodnju započeti krajem ove godine."


Nemci će verovatno izgubiti primat u proizvodnji crossovera Tesla Y sa novim baterijama. Čini se da će pre Nemaca fabriku pokrenuti u Teksasu. Podsetimo, novi baterijski članci 4680 će doneti značajno unapređenje u autonomiji i brzini punjenja. Spekuliše se, da će se novim baterijama postići dvocifreno povećanje autonomije u zoni putovanja od kuće do posla.


Već sada Tesla Y Long Range može da pređe 524 kilometra sa jednim punjenjem baterija, prema američkoj EPA metodologiji. Nova generacija bi mogla da se približi autonomiji od 700 kilometara, ali Tesla nije saopštila preciznije podatke. Već sledeće godine, Tesla će postići godišnji proizvodni potencijal baterija od 100 GWh, a do 2030. godine iznosiće čak 3 TWh.


Automagazin.rs

COTY 2024: poznato 7 finalista

COTY 2024: poznato 7 finalista

Iako je udeo električnih automobila u prodaji novih automobila u Evropi dostiže manje od 15 % tržišta, na listi finalista za COTY 2024 ne nalazi se nijedan model koji ne može da radi na baterije. I prvi put se automobil poreklom iz Kine nalazi na ovoj prestižnoj listi...

Dacia Duster Extreme 1.2 Tce 130 4x4
Slika nedelje