AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Povećano tržišno učešće Toyote u Evropi - Rekordna godina za TME sa 7,3 odsto evropskog tržišta

Povećano tržišno učešće Toyote u Evropi - Rekordna godina za TME sa 7,3 odsto evropskog tržišta

Prodaja Toyote Motor Europe(1) (TME) porasla je u 2022. godini na ukupno 1.080.975 Toyotinih i Lexus vozila, dok je istovremeno na ukupnom evropskom tržištu automobila zabeležen pad od 11 odsto u odnosu na prethodnu godinu...

U istom periodu, tržišni udeo TME je porastao na rekordnih 7,3 odsto, što je povećanje od 0,9 procentnih poena u odnosu na 2021. Toyota je takođe učvrstila svoju poziciju kao drugi najprodavaniji brend putničkih automobila u Evropi. Ključni činilac ostvarenih rezultata TME-a bila je kontinuirana, velika potražnja kupaca za atraktivnom ponudom elektrifikovanih vozila koja obuhvata verzije s pogonom na električne baterije, gorivne ćelije, kao i plug-in hibride i samopunjive hibride. Ukupna prodaja TME elektrifikovanih vozila porasla je za 14 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na 718.608 primeraka, što sada predstavlja 66 odsto ukupne prodaje, odnosno 74% u zapadnoj Evropi.


“Veoma smo zadovoljni još jednom godinom u kojoj su ostvareni značajni prodajni rezultati, čime nastavljamo da nadmašujemo prosečan rast tržišta uprkos veoma izazovnim uslovima u Evropi. Svedoci smo velike potražnje za novim modelima kao što su Yaris Cross i Aygo X, dok je prodaja naših drugih prepoznatljivih modela ostala na visokom nivou. Radujući se 2023, očekujem dalji rast obima i tržišnog udela kako dalje budemo razvijali naše multitehnološke, elektrifikovane modele. Što se tiče Toyote, očekujemo uspeh u prodaji modela bZ4X i Corolla Cross, koji će imati svoju prvu punu godinu na tržištu. Kada je reč o Lexusu, verujemo u izvesno poboljšanje posle prošlogodišnjih ograničenja u snabdevanju, ali i dodatno povećanje prodaje zbog lansiranja novog modela Lexus RX, kao i potpuno novog električnog Lexusa RZ. Uporedo s drugim novim proizvodima sa nultim i niskim sadržajem CO2 koji se očekuju, postepeno ćemo se kretati ka našim ciljevima neutralnosti ugljenika i ispunjavanju ciljeva zacrtanih u Evropskoj Uniji i Velikoj Britaniji (2)”. - Matt Harrison, predsednik i izvršni direktor Toyote Motor Europe.

 

U decembru, tokom godišnjeg Kenshiki događaja, Toyota i Lexus predstavili su nekoliko novih modela koji će dodatno proširiti svoju multitehnološku liniju 2023. godine. Ostajući pri svojoj prethodnoj posvećenosti ciljevima za 2035. godinu, koja se odnosi na 100% smanjenje CO2 u svim novim vozilima u Evropskoj Uniji, TME je najavila i novi cilj - da dostigne potpunu neutralnost ugljenika u svim poslovnim aktivnostima najkasnije do 2040. godine.

Povećano tržišno učešće Toyote u Evropi - Rekordna godina za TME sa 7,3 odsto evropskog tržišta

Brendovi i prodajni rezultati po modelima


Toyota je prodala 1.030.508 vozila u 2022. godini, što je povećanje od tri odsto u odnosu na prethodnu godinu. Najprodavaniji modeli bili su Corolla, Yaris, Yaris Cross, RAV4 i C-HR sa 74 odsto ukupnog obima. Lansiranje novih modela u ovom periodu, uključujući potpuno novi Aygo X, Corollu Cross Hybrid i bZ4X, kao električni SUV s baterijama, povećalo je ukupnu potražnju kupaca. Ukupni udeo elektrifikovanih Toyotinih modela uvećan je za 16 procenata u odnosu na prethodnu godinu, na 677.823 prodata vozila, što predstavlja 65 procenata u ukupnoj prodaji brenda.


Lexus je u istom periodu prodao 50.467 vozila, s prosečnim udelom elektrifikovanih modela od 81 odsto od ukupne prodaje brenda. Velika gama SUV modela - RX, NX, UX, GX i LX - predstavljala je 89 procenata ukupne prodaje. Dok je 2022. bila opterećena problemima u lancu snabdevanja i obustavom izvoza u Rusiju, trenutno su izgledi za 2023. mnogo svetliji i zbog uvođenja nove generacije modela RX ovog meseca, s tri različita elektrifikovana pogona, odnosno dolaska verzije RX 350h Hybrid, zatim RX 450h+ Plug-in Hybrid, uz prvi RX 500h turbo Hybrid. Nešto kasnije, na proleće, Lexus će početi isporuku i svog novog električnog vozila RZ 450e koji će imati pogon na baterije, a konstruisan je na novoj namenskoj platformi.

Povećano tržišno učešće Toyote u Evropi - Rekordna godina za TME sa 7,3 odsto evropskog tržišta

Toyota Motor Europe – najvažniji podaci za period januar – decembar 2022. godine:


· Ukupna prodaja: 1.080.975 (+0,5% u odnosu na prethodnu godinu).
· Tržišno učešće: 7,3% (+0,9% u odnosu na prethodnu godinu).
· Ukupna prodaja elektrifikovanih vozila: 718.608 (+14% u odnosu na prethodnu godinu).
· Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa 74%, istočna Evropa* 32%, ukupno: 66%.

Toyota – najvažniji podaci za period januar – decembar 2022. godine:
· Ukupna prodaja Toyote: 1.030.508 (+3% u odnosu na prethodnu godinu).
· Najprodavaniji modeli: gama Corolla (182.278), Yaris (185.781), Yaris Cross (156.086), RAV4 (113.297), C-HR (109.543), Aygo X (74.427).
· Najprodavaniji elektrifikovani modeli: Yaris Hybrid (147.082), Yaris Cross Hybrid (146.988), Corolla Hybrid (138.386), Toyota C-HR Hybrid (108.950), RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (94.447).
· Ukupna prodaja elektrifikovanih modela: 677.823 (+16% u odnosu na prethodnu godinu).
· Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa 73%, istočna Evropa*: 32%, ukupno: 65%.

Lexus – najvažniji podaci za period januar – decembar 2022. godine:
· Ukupna prodaja Lexusa: 50.467 (-30% u odnosu na prethodnu godinu).
· Najprodavaniji modeli: NX (17.504), UX (14.599), RX (10.750)
· Najprodavaniji elektrifikovani modeli: UX Hybrid/EV (13.969), NX Hybrid/Plug-in Hybrid (16.173), RX Hybrid (6.440).
· Ukupna prodaja elektrifikovanih modela: 40.785 (-13% u odnosu na prethodnu godinu).
· Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa 99%, istočna Evropa* 21%, ukupno 81%.

 

(1) Toyota Motor Europe je odgovorna za sve zemlje zapadne, centralne i istočne Evrope, uključujući Tursku i Rusiju, kao i Izrael, i niz centralnoazijskih tržišta (Jermenija, Azerbejdžan, Gruzija i Kazahstan).
(2) Pod flotom EU C02 podrazumevaju se prosečne emisije automobila registrovanih u EU27 + Island i Norveška. Planirani ciljevi ovde se odnose na prodaju vozila Toyota i Lexus, na osnovu preliminarnih internih podataka pre redovnog rasporeda objavljivanja zvaničnih podataka Komisije EU.
*Istočna Evropa obuhvata Rusiju, Kazahstan, Kavkaz, Ukrajinu, Tursku i Izrael.


PR

Maserati treninzi sportske vožnje u Srbiji

Maserati treninzi sportske vožnje u Srbiji

Strast za brzinom kreira legendu o Maseratiju koja traje već 110 godina, a Maserati Delta Automoto, kao zvanični regionalni distributer ovog prestižnog italijanskog brenda, tu strast donosi i u našu zemlju...

SEAT S.A. beleži visok operativni profit

SEAT S.A. beleži visok operativni profit

Danas je SEAT S.A. predstavio svoje rezultate za 2023. godinu uz strategiju za naredne godine. Prošle godine, operativni profit je dostigao rekordnih 625 miliona evra, povećavajući se za 592 miliona evra (2022: 33 miliona evra)...

Svečano otvoreni DDOR BG Car Show 08 i 16. Motopassion

Svečano otvoreni DDOR BG Car Show 08 i 16. Motopassion

Sajam automobila DDOR BG Car Show 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme „Motopassion“ svečano su otvoreni 20. marta, na kraju „novinarskog dana“ namenjenog medijskim profesionalcima, dan pre nego što u sajamske hale uđu prvi posetioci...

123456. . .1593
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje