AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota nastavila snažan rast u Evropi tokom 2021.

Toyota nastavila snažan rast u Evropi tokom 2021.

Toyota Motor Europe¹ saopštila je da je tokom 2021. godine prodala 1.076.300 Toyotinih i Lexusovih vozila, čime je ponovo nadmašila ukupan rast prodaje na automobilskom tržištu koje se stabilizovalo posle problema izazvanih pandemijom i nestašicom poluprovodnika...

Tokom navedenog perioda, ukupan tržišni udeo Toyote Motor Europe porastao je za 0,4 procentnih poena, na 6,4%, što je rekordan rezultat u istoriji kompanije, nastavljajući trend ukupnog rasta za 1,4 odsto od 2018.


Ovim rezultatom Toyota je po prvi put postala drugi najprodavaniji brend putničkih automobila u Evropi. Ključni deo ovog uspeha može se pripisati rekordno visokoj potražnji kupaca za Toyotine modele s niskim emisijama CO2, koji obuhvataju široku ponudu vozila s električnim baterijama, električnim gorivnim ćelijama, kao i plug-in hibridno-električnih i hibridno-električnih vozila. Prodaja od 623.777 hibridnih Toyotinih vozila, što je povećanje od +19% u odnosu na prethodnu godinu, predstavljala je 58% ukupnog obima isporučenih hibrida, i 70% u zapadnoj Evropi.

Toyota nastavila snažan rast u Evropi tokom 2021.

„Oduševljeni smo još jednim velikim godišnjim uspehom s obzirom na izazovne uslove snabdevanja s kojima se suočava cela automobilska industrija. Zahvaljujemo se našim kupcima na lojalnosti i poverenju. Verujem da je ova stalna, velika potražnja potvrda naše strategije da se fokusiramo na proširenje asortimana novih elektrifikovanih vozila s nultom i niskom emisijom. Raznolikost naših proizvoda i pogonskih agregata omogućila je TME-u da ispuni uslove vezane za emisiju CO2 u Evropskoj uniji i Velikoj Britaniji do 2021. godine, što ćemo s posvećenošću nastaviti da radimo u budućnosti jer težimo neutralnosti ugljenika“, rekao je Matt Harrison, predsednik i izvršni direktor Toyote Motor Europe.


U decembru su i Toyota i Lexus predstavili nekoliko novih elektrifikovanih proizvoda koji će činiti ključni element u ispunjavanju strategije neutralnosti emisije ugljenika. Globalno, kompanija će ponuditi 30 električnih vozila na baterije do 2030. godine, pokrivajući sve segmente. Do tog roka, TME ima za cilj da ima udeo od najmanje 50% vozila s nultom emisijom u zapadnoj Evropi, dok brend Lexus planira 100% ZEV (Zero Emission Vehicles) miks u istom periodu. Krećući se dalje ka 2035. godini, TME će biti spreman za stoprocentno smanjenje CO2 u svim novim vozilima u zemljama EU. U kraćem roku, TME će proširiti i svoju ponudu proizvoda ZEV na 10 modela do 2025. godine.

Toyota nastavila snažan rast u Evropi tokom 2021.

Brendovi i rezultati po modelima


Toyota je povećala svoj udeo na tržištu za 0,6 procentnih poena, na 6,3% u 2021. godini, dok je ukupni obim prodaje porastao za 9%, na 1.003.859 vozila. Najprodavaniji modeli, Corolla, Yaris i RAV4, činili su 55% plasmana. Sveukupno, hibridna električna vozila predstavljala su 58% (+ 5,0 procentnih poena u odnosu na prethodnu godinu), a 69% (+ 6,0 procentnih poena) u zapadnoj Evropi.


Ključni noviteti obuhvataju i potpuno novi kompaktni SUV Yaris Cross. U aprilu 2021. godine najavljen je novi podbrend s pogonom na baterije bZ, izrađen na namenskoj eTNGA platformi, a pratila ga je evropska premijera SUV modela bZ4X, u decembru 2021.


Lexus je povećao obim prodaje za 2% u odnosu na prethodnu godinu i dostigao tržišni udeo u premijum segmentu od 2,3%. Najprodavaniji modeli, UX, NX i RX, činili su 81% obima prodaje. Zbirno, hibridna električna vozila predstavljala su 61% ukupne prodaje u Evropi, čineći 90% plasmana u zapadnoj i centralnoj Evropi.


U četvrtom kvartalu 2021. godine Lexus je lansirao i drugu generaciju modela NX, predstavljajući prvo plug-in električno vozilo brenda, uporedo sa značajno poboljšanom hibridno električnom verzijom. Lexus je nedavno najavio da će svoje prvo potpuno električno vozilo na namenskoj platformi, model RZ 450e, biti otkriveno u prvoj polovini 2022. Lexus ima ambiciozne planove za rast i predstavljanje 20 novih modela do 2025, čime će gotovo udvostručiti obim prodaje, na 130.000 vozila u Evropi tokom tog perioda.

Toyota nastavila snažan rast u Evropi tokom 2021.

Toyota Motor Europe – najznačajni podaci za period januar-decembar 2021:


• Ukupna prodaja: 1.076.300 (+8,4% u odnosu na prethodnu godinu)
• Tržišno učešće: 6,4% (+0.4% u odnosu na prethodnu godinu)
• Ukupna prodaja hibrida: 623.777 (+19% u odnosu na prethodnu godinu)
• Udeo hibrida po regionima: Zapadna Evropa 70%, istočna Evropa* 24% - Ukupno 58%


Toyota – najznačajni podaci za period januar-decembar 2021:


• Ukupna prodaja Toyota automobila: 1.003.859 (+9% u odnosu na prethodnu godinu)
• Naprodavaniji modeli: gama Corolla (208.028), Yaris (179.383), RAV4 (161.266)
• Naprodavaniji hibridi: Yaris Hybrid (143.595), modeli iz game Corolla Hybrid (166.811), Toyota C-HR Hybrid (112.757)
• Ukupno prodatih hibrida: 579.698 (+19% u odnosu na prethodnu godinu)
• Udeo hibrida po regionima: Zapadna Evropa 69%, istočna Evropa* 26% - Ukupno 58%


Lexus – najznačajni podaci za period januar-decembar 2021:


• Ukupna prodaja Lexus automobila: 72.441 (+2% u odnosu na prethodnu godinu)
• Naprodavaniji modeli: gama UX (21.144), gama NX (19.493), gama RX (18.346)
• Naprodavaniji hibridi: UX Hybrid (17.261), NX Hybrid (14.255), RX Hybrid (5.718)
• Ukupno prodatih hibrida: 44.079 (-1% u odnosu na prethodnu godinu)
• Udeo hibrida po regionima: Zapadna Evropa: 91%, Istočna Evropa*: 8% - Ukupno: 61%


(¹) Toyota Motor Europe zadužena je za države zapadne, centralne i istočne Evrope, uključujući Tursku i Rusiju, kao i Izrael, uz jedan broj centralno-azijskih tržišta (Jermenija, Azerbejdžan, Gruzija i Kazahstan).


* Istočna Evropa obuhvata Rusiju, Kazahstan, Kavkaz, Ukrajinu, Tursku i Izrael.

 

PR

Skrivena blaga: tajne Renaultovih gluvih komora

Skrivena blaga: tajne Renaultovih gluvih komora

Renault Grupa raspolaže brojnim testnim i inženjerskim centrima u Francuskoj i svetu. Jedan takav centar, smešten u Aubevoyeu, je dom skrivenom blagu: gluvim komorama. U tim tajanstvenim komorama, izolovanim od zvučnih i elektromagnetnih talasa, opsežno se testiraju prototipi novih vozila...

Sajam automobila u Beogradu - za četiri dana 66.416 posetilaca

Sajam automobila u Beogradu - za četiri dana 66.416 posetilaca

DDOR BG CAR SHOW 07 i 14. MOTOPASSION su tokom četiri dana, koliko su trajali (uz novinarski dan, koji je manifestaciji prethodio) bili najveći auto-moto događaj te vrste u svetu i prva manifestacija te vrste u Evropi koja je održana nakon dvogodišnje pauze u organizaciji sajmova...

Renault predstavlja Scenic Vision - menja pojam automobila

Renault predstavlja Scenic Vision - menja pojam automobila

Svojim ciljevima, strategijom održivosti i predstavljanjem strateškog plana Renaulution, Renault Grupa i njene marke su pokrenule veliku transformaciju i trku za što većim količinama zamenile ciljem stvaranja komercijalne, ekološke i društvene vrednosti kako bi postigle ugljeničnu neutralnost u Evropi do 2040. i globalno do 2050...

Porsche Srbija i Crna Gora na Eco BG Car Show

Porsche Srbija i Crna Gora na Eco BG Car Show

Kompanija Porsche Srbija i Crna Gora je za posetioce ovogodišnje izložbe automobila, ECO BG Car Show, pripremila čak sedam potpuno električnih automobila Volkswagen grupacije, koja ima jasan put ka CO2 neutralnosti...

123456. . .1541
Rally Croatia 2022 - Kalle Rovanpera
Slika nedelje