AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Zajedničko izazivanje konvencionalnog: 30 godina saradnje Mazde i Bose-a

Zajedničko izazivanje konvencionalnog: 30 godina saradnje Mazde i Bose-a

Mazda i Bose su počeli da surađuju pre 30 godina na Mazdi RX-7 treće generacije. 1991. godine označila je početak tehnološkog partnerstva koje do sada obuhvata tri decenije i brojne modele automobila...

Otkad su Mazda i Bose pre trideset godina prvi put počeli zajedno da rade na trećoj generaciji Mazde RX-7, ove dve kompanije su nastavile da sarađuju na inovativnim vrhunskim rešenjima ozvučenja koja doprinose vrhunskom doživljaju vožnje. Snaga zvuka i užitak u vožnji zajedno daju izvanredno i zanimljivo iskustvo koje putnicima omogućuje da osete sve akustične detalje i emocionalni uticaj koncerta uživo u vlastitom automobilu.


Mazda RX-7: Gde je sve počelo


Snažan bas i impresivan zvuk - to su zahtevi koje su sebi postavili audio inženjeri koji su radili na Mazdi RX-7 FD. U potrazi za izuzetnim audio performansama koje bi mogle da odgovaraju ovim premium standardima, tim koji je vodio Ryoji Oe naišao je na Bose-ov sistem Acoustic Wave Cannon. Sistem za reprodukciju basa koji se sastoji od cevi dugačke 3,6 metara sa snažnim niskotoncem pružio je upravo ono što je Mazda tražila, a dve kompanije su počele da rade integrišući tehnologiju zvučnika u automobil. I dok se zadatak u početku činio nepremostivim, genijalan sistem preklopa i zavoja omogućio je inženjerima Bose-a i Mazde da upakuju dugu cev u zadnji deo automobila bez kompromisa sa prostorom ili kvalitetom zvuka. “Tehnologija Acoustic Waveguide i RX-7 stvarali su muziku bez napora”, priseća se Mike Rosen, glavni inženjer u Bose Automotive Systems, koji je bio uključen u projekat; uspeh koji je započeo tekuću misiju donošenja vrhunskog zvuka u mnoge Mazdine modele.


Mazda MX-5: Krov dole, zvuk gore


Jedna od izazovnih prekretnica na ovom putu bio je Mazdin najpoznatiji model do sada, Mazda MX-5. Pružanje odličnog kvaliteta zvuka u kabrioletima kada je krov spušten bio je izazov za proizvođače automobila i dizajnere zvuka širom sveta, ali Mazda i Bose su došli do inovativnog rešenja. EQ prekidač automatski prilagođava postavke zvuka kada je krov spušten, a UltraNearfield zvučnici ugrađeni direktno u naslone za glavu sedišta omogućuju impresivno iskustvo slušanja čak i kad je krov otvoren. Dalje, Boseova tehnologija AudioPilot za kompenzaciju šuma kontinuirano prati buku u okolini i automatski prilagođava reprodukciju zvuka svim promenjenim okolnostima, poput buke na putu i vetra. Na taj način vozač može da usmeri svoju pažnju na muziku i iskustvo vožnje bez potrebe za manuelnim podešavanjima.


Mazda MX-301: Pojačaj bas


Najnovija generacija Mazdinih automobila je doživela još jedan napredak u tridesetogodišnjoj saradnji: u gotovo svim modelima počevši od Mazde3 2019., niskotonci su premešteni iz prednjih vrata u bočne stranice ispred njih. Ovaj novi položaj ne samo da oslobađa prostor za veće pretince u vratima, već doprinosi i boljem zvučnom doživljaju, jer se energija basa reflektuje od poda, pregradnog zida i bočnih stranica istovremeno. Ovaj učinak položaja u uglu stvara izuzetno snažnu i bogatu reprodukciju basa koja nije naporna i ne pokazuje sklonost zveckanju. Dalje, bas kućišta u bočnim stranicama su dopunjena dodatnim subwooferom pozadi koji "podudara" reprodukciju niskih frekvencija po celoj kabini. Nova konfiguracija - prikladno nazvana BassMatch - pokazuje svoj puni potencijal u potpuno električnoj Mazdi MX-30: Budući da nema zvuka motora, vozač i putnici mogu doživeti još više detalja i bogatije audio iskustvo nego ikad pre.


Od prvog projekta do ovog poslednjeg primera, saradnju između Mazde i Bose-a karakteriše ne samo inženjerska domišljatost, već i srodne duše dveju kompanija: strast prema pomeranju granica mogućeg i zajedničko uverenje da premium rešenja zahtevaju hrabar, nekonvencionalan pristup. To je ujedno ono što će pokretati zajedničke projekte u godinama koje dolaze - ljudi sa strašću koji teže jedinstvenim rešenjima prema zajedničkom cilju: savršenoj vezi između automobila, vozača i muzike.


PR

Maserati treninzi sportske vožnje u Srbiji

Maserati treninzi sportske vožnje u Srbiji

Strast za brzinom kreira legendu o Maseratiju koja traje već 110 godina, a Maserati Delta Automoto, kao zvanični regionalni distributer ovog prestižnog italijanskog brenda, tu strast donosi i u našu zemlju...

SEAT S.A. beleži visok operativni profit

SEAT S.A. beleži visok operativni profit

Danas je SEAT S.A. predstavio svoje rezultate za 2023. godinu uz strategiju za naredne godine. Prošle godine, operativni profit je dostigao rekordnih 625 miliona evra, povećavajući se za 592 miliona evra (2022: 33 miliona evra)...

Svečano otvoreni DDOR BG Car Show 08 i 16. Motopassion

Svečano otvoreni DDOR BG Car Show 08 i 16. Motopassion

Sajam automobila DDOR BG Car Show 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme „Motopassion“ svečano su otvoreni 20. marta, na kraju „novinarskog dana“ namenjenog medijskim profesionalcima, dan pre nego što u sajamske hale uđu prvi posetioci...

123456. . .1593
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje