Škoda Enyaq RS iV postavio dva Ginisova rekorda sa 7.351 km drifta na ledu
Škoda je postavila dva zvanična svetska rekorda u driftingu na ledu sa SUV modelom Enyaq RS iV, drugim potpuno električnim sportskim modelom brenda...
Rekordi za „Najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu“ i „Najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu (električni automobil)“ potvrdili su predstavnici GINISOVE KNJIGE REKORDA. Postavio ih je automobilski novinar Richard Meaden na kružnoj stazi dužine 188.496 m na zaleđenom jezeru Stortjärnen u blizini Östersunda u Švedskoj u četvrtak 19. januara 2023.
Prvi rekord koji je Škoda oborila na jezeru Stortjärnen bio je za najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu. Vozeći nedavno predstavljeni SUV Škoda Enyaq RS iV, Richard Meaden postavio je novi zvanično potvrđeni rekord držeći automobil u kontrolisanom klizanju više od 15 minuta i 7.351 km. Meadenov drift nadmašio je prethodni rekord od 6.231 km, postavljen u Kini 2022. Uz obaranje prvog rekorda, Meaden i Škoda Enyaq RS iV postavili su drugi rekord za „Najduži drift vozila u kontinuetu na ledu (električni automobil)“.
Uz prisustvo sudija GINISOVE KNJIGE REKORDA i međunarodnog sudije u driftingu Davida Kalasa kao svedoka, Škoda je postavila rekord četvrtog dana na lokaciji nakon brojnih treninga s različitim kombinacijama guma. Uloženo je ukupno 18 sati drifta tokom punih pet dana na temperaturama ispod nule kako bi se postigao savršen drift.
Enyaq RS iV održao se u zahtevnim uslovima i obišao drift krug 39 puta za 15 minuta i 58 sekundi svoje rekordne vožnje. Postigao je maksimalnu brzinu od 48,69 km/h, a u najsporijoj tački vozio se brzinom od 31,64 km/h.Rekordi za „Najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu“ i „Najduži drift vozila u kontinuitetu na ledu (električni automobil)“ potvrdili su predstavnici GINISOVE KNJIGE REKORDA. Postavio ih je automobilski novinar Richard Meaden na kružnoj stazi dužine 188.496 m na zaleđenom jezeru Stortjärnen u blizini Östersunda u Švedskoj u četvrtak 19. januara 2023.
Standardni proizvodni automobil koji je postigao rekord bio je opremljen 20-inčnim aluminijumskim točkovima. Däckproffsen 245/35-R20 „event tyres“ (iz Michelina) napred su imale 600 klinova od 5 mm, što je omogućilo još bolju vuču i upravljanje na zaleđenoj površini bez prijanjanja; dok su gume Nokian Hakkapelitta 255/45-R20 postavljene na zadnje točkove imale 300 klinova od 2 mm po površini gume, što se pokazalo idealnom kombinacijom na 40 cm dubokoj ledenoj površini.
Postavljanje dve nove titule GINISOVOG SVETSKOG REKORDA vraća Škodu, novog rekordera Richarda Meadena i pločicu sa oznakom RS u knjigu rekorda. Britanski vozač je 2011. postavio novi brzinski rekord Južnokalifornijske asocijacije za merenje vremena (SCTA) za 2,0-litarskim automobilom sa prinudnom indukcijom od 227.080 mph. Vozeći Škoda Octavia RS proizvedenu u Velikoj Britaniji, rekord je postavljen na legendarnoj Bonneville Salt Flats u SAD-u.
Meaden je o trijumfu rekao: „Povratak za volanom još jednog Škoda modela koji ruši rekorde je prilično poseban, ići od Bonneville Salt Flats u SAD-u do zaleđenog jezera u Skandinaviji – postavljajući dva različita rekorda u dva vrlo različita automobila. Neverovatno sam ponosan što sam ponovo deo tima koji obara rekorde nakon 12 godina – ko bi rekao da ćemo ovde voziti električni automobil na ledu? To pokazuje koliko se svet automobila menja i koliko je uzbudljiv.“
Enyaq RS iV ima sportsko vešanje 15 mm niže napred u odnosu na standardni Enyaq iV i 10 mm niže pozadi. Pored toga, progresivno upravljanje i odabir načina vožnje, kao i izborna dinamička kontrola šasije za prilagodljivi sistem prigušenja omogućavaju još bolju vuču. Ostala poboljšanja uključuju karakteristične RS sportske branike, sjajne crne spoljašnje detalje, kao i sportska sedišta s presvlakama od crne kože, crnim volanom i oblogom instrument table.
Enyaq RS iV je druga potpuno električna Škoda koja nosi oznaku RS, nudeći 299 KS i 0-100 km/h za samo 6,5 sekundi iz baterije od 82 kWh (77 kWh neto) i dva elektromotora. S jednim na svakoj osovini, Enyaq RS iV proizvodi 460 Nm obrtnog momenta, uz trenutno ubrzanje i snažne performanse. Vozilo se može brzo puniti pri brzini od 135 kW, što znači da se 80% napunjenosti može postići za samo 36 minuta.
Saznajte više o svetskom rekordu i 4x4 u Švedskoj u u najnovijoj epizodi Simply Clever Podcasta.
PR