Sankcije daju efekat - udeo kineskih elektromobila u Evropi u opadanju

Protekle jeseni Evropska unija je uvela dodatne takse na kineske električne automobile, čiji proizvođači imaju nepravednu prednost u odnosu na evropske...
Cene ovih automobila su porasle, a prema logičnom ekonomskom trendu, potražnja evropskih kupaca je pala. Podsetimo, dodatne carine su uvedene samo na automobile koje pokreće samo elektro-motor. Tarife su uvedene kao odgovor na subvencije koje kineska vlada daje kineskim proizvođačima automobila i koje se kreću od 7,8 do čak 35,3 procenta, u zavisnosti od proizvođača. Cilj je zaštita evropskog tržišta i evropskih proizvođača od kineske konkurencije sa nepravednom prednošću. Dodatne dažbine se obračunavaju na već ranije uvedenih 10 %.
Prema prvim podacima sa tržišta, možemo reći da tarife funkcionišu. U februaru tekuće godine, udeo kineskih električnih automobila na evropskom tržištu iznosio je 6,9 %, što je najniži udeo od februara 2023. godine i pad u odnosu na januar, kada je udeo iznosio 7,8 %. Istovremeno, tržište električnih automobila je poraslo za 26 % u odnosu na januar i njihov udeo na automobilskom ttržištu iznosi 17 procenata.
Pad prodaje zabeležila je i kompanija Tesla, koja veliki deo svojih elektro-automobila za evropsko tržište proizvodi u Kini. Kineski proizvođači takođe su odreagovali, pa umesto samo električnih, ponudu proširuju i hibridnih modelima.
Automagazin.rs
Foto: BYD