AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda Auto i Tour de France - težak ispit za vozače automobila, kao i za vozače Tour-a

Škoda Auto i Tour de France - težak ispit za vozače automobila, kao i za vozače Tour-a

Škoda je zvanični automobilski partner za slavni Tour de France od 2004. godine. Organizatorima obezbeđuje flotu vozila, ove godine samo hibridne i električne automobile...

Škoda Auto i Tour de France - težak ispit za vozače automobila, kao i za vozače Tour-a

Osim automobila za direktora trke – poslednjih godina modela Škoda Enyaq iV – i ostalih automobila potrebnih za sam Tour, ispred biciklista vozi nekoliko automobila u kojima se nalaze gosti, neki među biciklistima, posebno za vreme brakeway-a. Zahvaljujući Škodi, ovi gosti uživaju u neviđenoj perspektivi Tour de France-a izbliza. A upravo su vozači ovih automobila sada dali uvid u njihov rad iza scene na Tour de France-u za Škoda Storyboard u saradnji sa profesionalnim biciklistom, influenserom i promoterom biciklizma Cameron Jeffersom.

Škoda Enyaq iV ponovo je služio kao mobilni štab direktora trke Kristijana Prudoma

Jedina opcija


Posao je iznenađujuće zahtevan. Automobile ispred takmičara voze iskusni akreditovani vozači, ali ne možete bilo koga smestiti za volan automobila punog gostiju koji vozi među biciklistima u ritmu trke. „Jedina opcija je angažovanje bivših profesionalnih biciklista. Samo oni znaju kako se vozači kreću i mogu uočiti promene u tempu i da pročitaju reakcije i namere biciklista,“ objašnjava Jan Hejna iz WeLoveCycling. Da bi seli za volan na stazi, čak i ti vozači moraju da dobiju posebnu dozvolu od Međunarodne biciklističke unije koju neće dobiti ako nemaju iskustva na manjim trkama. „To je neka vrsta vozačke dozvole višeg nivoa“, objašnjava Hejna.

Škoda Auto i Tour de France - težak ispit za vozače automobila, kao i za vozače Tour-a

Pobednički pehar


ŠKODA ima još jednu jedinstvenu privilegiju povezanu sa Tour de France-om. ŠKODA dizajnerski tim od 2011. godine dizajnira trofej za pobednika poznate trke. Trofeji se uvek baziraju na jedinstvenim osnovnim oblicima i svake godine donose drugačiji pogled na temu. Dizajneri koriste trofeje kao priliku da pokažu umetnost čeških staklara. Trofeje proizvodi češka staklara „Lasvit“ i precizne su, ručno izrađene kreacije. Ove godine ŠKODA takođe obezbeđuje trofej za Tour de France Femmes avec Zwift.


„Na primer, brzina kretanja niz nizbrdicu je kritična za ljude koji voze ispred takmičara, jer na strmim nizbrdicama na teškim stazama biciklisti mogu ići brže od automobila“, kaže Hejna, dajući primer situacije sa kojom se prosečan vozač ne bi susreo. I u ovakvim situacijama vozači hvale automobile ŠKODA SUPERB iV i ENYAQ iV koje koriste. „Prilagođava se svakoj situaciji, a zavisno od toga šta mi je potrebno u trenutku, mogu da odaberem Sport ili Comfort mod. Ponekad moramo da idemo jako brzo,“ objašnjava Paul Moucheraud. Glatko upravljanje i brze reakcije automobila hvale svi njihovi vozači na Tour de France-u.


Težak radni dan


Auto im takođe olakšava posao. „Do kraja Toura imamo oko osam do devet hiljada kilometara na satu,“ kaže Pedro Horrillo o nedeljama provedenim za volanom. Značajan deo toga potroši se zapravo za vreme trke, odnosno na trasi etapa u blizini biciklista. Kada se vozači na čelu odvoje, direktor trke može da dopusti nekim automobilima da prođu pored glavnog pelotona i sustignu vozače koji su se odvojili. Naravno, za to moraju da postoje idealni uslovi. Zbog toga vozači u svojim automobilima imaju radio uređaje pomoću kojih primaju uputstva od uprave trke, prate celokupnu situaciju i međusobno komuniciraju.

Škoda Auto i Tour de France - težak ispit za vozače automobila, kao i za vozače Tour-a

ŠKODA SUPERB iV automobili ove godine na takmičenju

Uvek govorim našim gostima da se ne mogu približiti trkačima više nego mi. To je stvarno prekrasno iskustvo, čak i za mene koji sam Tour vozio u pelotonu. Uvek se naježim,“ kaže Staf Scheirlinckx. Svi vozači se slažu da je posao izuzetno zahtevan i vrlo odgovoran. Moraju da paze na vozače i istovremeno na gledaoce i druge automobile na ruti. „Da ste, na primer, bili uključeni u nesreću s nekim iz grupe koja se odvojila, sutradan biste bili na vestima u celom svetu. To je nešto što svakako želimo da izbegnemo,“ dodaje Staf Scheirlinckx. Maurice Borghouts ilustruje koliko je posao zahtevan: „Kad sam bio biciklista, nisam trebao da se brinem ni o čemu, sve je bilo postavljeno za nas i moj posao je bio da se fokusiram na vođu i da postignem rezultat za tim. Sada je ovo potpuno drugačija uloga“, objašnjava.


Posao vozača je izuzetno zahtevan, sa puno odgovornosti. Moraju da paze na vozače dok paze na gledaoce i druge automobile na ruti.


„Vozači ne smeju da dopuste da ih svladaju živci i stres. Moje mišljenje o tome je da sam i ja još uvek ovde gost i pokušavam to maksimalno da iskoristim. To raspoloženje potom prenosim na suvozača u autu. Ponekad se i ne osećam kao da radim, samo se zabavljam. Ali raditi to iz dana u dan tokom cele rute ponekad je naporno,“ priznaje Pedro Horrillo.


Ogromna gomila na stazi


Posao vozača nije ograničen na rutu trke. Takođe moraju da stignu na početak etape i onda se vrate u svoj smeštaj kada se ona završi, tako da mogu preći stotine kilometara dnevno. „Ponekad provedemo sat i po na putu do startne pozicije, još pet sati u trci, a onda još sat i po do hotela,“ kaže Pedro Horrillo. Osim toga, ove su godine vozači morali da voze više od 1000 kilometara u severnu Francusku nakon prve tri danske etape trke.


Prve tri etape bile su u Danskoj.


Opusti se...


Za sve vozače za volanom modela ŠKODA SUPERB iV ili ENYAQ iV na ovogodišnjoj trci,
učestvovanje na Tour de France-u vraća uspomene na njihove trkačke karijere. „Puno je fizički zahtevnije kad si na biciklu. Mislim da danas ne bih bio dovoljno spreman za to“, odgovara Paul Moucheraud kada ga Cameron pita bi li radije vozio Tour na biciklu ili u automobilu. „Kad bih morao da biram, verovatno bih sedeo ovde u autu“, kaže on. Ali ima nekih koji bi radije seli na bicikl. „Sviđa mi se oboje, ali iskreno, radije bih bio ovde kao biciklista“, kaže Staf Scheirlinckx.


ŠKODA is more than just the Tour de France’s traditional partner: it also sponsors the green jersey for the best sprinter.


Ipak, vozači „automobila za goste“ verovatno će sesti na bicikl u nekom trenutku tokom Tour-a. To je tokom slobodnog dana. „Kada se ukaže prilika, svakako ćemo je iskoristiti. Vožnja automobilom je naravno udobna i ugodna, ali niko od nas ne može da odoli prilici da se prisetimo vremena provedenog na biciklu“, slažu se svi.


PR

Peugeot - Mesec sajamskih ponuda!

Peugeot - Mesec sajamskih ponuda!

Posebna Sajamska ponuda za PEUGEOT vozila sa lagera trajaće do 31. marta u svim prodajnim salonima, kao i na našem štandu u Hali 1 Beogradskog Sajma i obuhvata najpopularnije hečbek i SUV modele po akcijskim cenama i sa specijalnim uslovima garancije...

Opel Sajamska Akcija 2024

Opel Sajamska Akcija 2024

U susret ovogodišnjem Sajmu Automobila u Beogradu, Opel je za sve svoje kupce u Srbiji do kraja marta obezbedio posebne akcijske popuste od 10% za celokupnu gamu, uz 4 godine garancije (ili 100.000 pređenih kilometara)...

Sajam automobila u Beogradu ima dugu tradiciju

Sajam automobila u Beogradu ima dugu tradiciju

Jedinstvena sajamska manifestacija i najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u jugoistočnoj Evropi, Bg car show i Motopassion,  biće održana na Beogradskom sajmu u tradicionalnom prolećnom terminu – od 21. do 27. marta 2024. godine...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje