Seat Leon Cupra: 280 KS i blokada diferencijala

Kompanija Seat objavila je zvanične fotografije nove generacije modela Leon Cupra, koji će zvaničnu premijeru imati na martovskom međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Novi Leon Cupra biće dostupan u verziji sa petora i troja vrata (varijanta SC)...

Pogledajte: Testirali smo: Seat Leon 1.2 TSI.
Od "običnog" Leona, verzija Cupra se razlikuje već ne prvi pogled, po dinamično dizajniranom prednjem braniku, zadnjem difuzoru u koji su integrisani sportski završeci izduvnog sistema i specifičnim felnama prečnika 18 i 19 inča. Specifičnost predstavljaju i spoljni retrovizori u crnoj boji.
Pogledajte vest: Seat Leon ST : Sportski dizajn, prtljažnik od 587 L i 4x4.
I enterijer je u sportskom "fazonu" i već na prvi pogled je jasno, da ne sedite u "običnom" Leonu. Automobil je dobio trokraki sportski volan sa perforiranom kožom, anatomski oblikovana sedišta i aluminijumske nožne komande. Čak i na vratima uočavamo crvene detalje, a ne nedstaju ni oznake Cupra u enterijeru.

Pogledajte vest: Sajam automobila u Beogradu 2013 - Novi SEAT Leon.
Seat Leon Cupra pokreće benzinski turbo mmotor 2.0 TSI. Agregat će biti dostupan u dva stepena snage: 195 kW (265 KS) i 206 kW (280 KS), a za prenos snage na podlogu staraće se prednja osovina. U oba slučaja, maksimalni obrtni moment iznosi 350 Nm. Seat je novi Leon Cupra opremio blokadom diferencijala sa momentom sile od 1.600 Nm. Standard će biti sistem progresivnog upravljanja i sistem adaptivnog oslanjanja DCC. Kupac može izabrati šestostepeni manueli ili automatizovani menjač sa dve lamele DSG.

Automobil je postavljen na koncernoj platformi MQB i biće 55 kilograma lakši od svog prethodnika. Snažnija verzija Cupra 280 opremljena menjačem DSG, iz mesta do 100 km/h traje samo 5,7 sekundi, a verzija sa manuelnim menjačem je za jednu "desetinku" sporija. Snabija verzija Cupra 265, u oba slučaja je za 0,1 s sporija. Kočioni sistem je snažniji nego kod standardnih verzija.

Novi Seat Leon Cupra ima manju potrošnju od prethodnika, ali je i "odgovorniji" u odnosu na životnu sredinu. Obe verzije se mogu pohvaliti prosečnom potrošnjom od 6,4 l/100 km, a u poređenju sa prethodnikom, emituje 41 gram CO2 po kilometru manje.
Automagazin.rs