Range Rover Evoque već sada zadovoljava emisione norme za 2020. godinu - i to dizel
Land Rover se može pohvaliti automobilom, koji već sada ispunjava stroge ekološke norme, koje na snagu stupaju 2020. godine...
Novi Range Rover Evoque je prvi kompaktni SUV, koji već sada ispunjava ekološke norme vezane za emisije štetnih materija. Novi standard RDE2 (Real Driving Emissions stage 2) na snagu stupa u januaru 2020. godine, a Evoque već sada ima motor koji zadovoljava ovu strogu ekološku normu.
Radi se o osnovnoj motorizaciji D150, uparenoj sa pogonom na prednje točkove i manuelnim menjačem. Radi se o 4-cilindarskom motoru zapremine 2.0 litra maksimalne snage 110 kW (150 KS). U novoj seriji motora serije Ingenium, Land Rover je razvio konstrukciju sa ciljem minimalizacije trenja i poboljšanja tehnologije izduvnih sistema. Testiranje limita izduvnih gasova u realnim uslovima (RDE), pokrenuto je uvođenjem emisione norme Euro 6d-TEMP i testiranjem novom medotom WLPT. Druga i stroža faza realnog testiranja - RDE2, biće uvedena za nove modele od januara 2020. godine, a proizvođači automobila će morati da obezbede da njihovi modeli emituju manje od 80 mg NOx (azotni oksidi) po pređenom kilometru.
Tokom testiranja u realnom saobraćaju, koriste se različite kombinacije stilova vožnje, od hladnog starta motora, do vožnje na visokim i niskim temperaturama.
Pored iltera čvrstih čestica, 2.0-litarski dizel motor u modelu Evoque opremljen je i najnovijom varijantom tehnologije ubrizgavanja tečnosti AdBlue ispred katalizatora izduvnih gasova, čime se hemijskom reakcijom značajno smanjuje emisija NOx u vazduh. Iz Land Rovera ističu, da su od 2010. godine u svojim motorima smanjili emisiju NOx za celih 90 %.
Da bi se zadovoljile strože ekološke norme, novi Evoque je opremljen i aktivim klapnama u prednjoj maski motora, koja pri niskim temperaturama obezbeđuje brže zagrevanje motora i smanjule aerodinamički otpor prilikom vožnje.
Atomagazin.rs