AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BASF analizira distribuciju boja u automobilskoj industriji tokom 2018. godine

BASF analizira distribuciju boja u automobilskoj industriji tokom 2018. godine

U „BASF-ovom izveštaju o bojama za završne automobilske premaze”, BASF-ov Sektor premaza predstavio je globalnu analizu distribucije boja na tržištu automobila tokom 2018. godine...

BASF analizira distribuciju boja u automobilskoj industriji tokom 2018. godine

Ahromatske boje – bela, crna, siva i srebrna – nastavljaju da dominiraju putevima. Gotovo 80 odsto automobila na svetu proizvedeno je u nekoj od tih boja. Bela je najpopularnija među njima. Svaki četvrti automobil u Severnoj Americi, skoro svaki treći automobil u Evropi i svaki drugi automobil u azijsko-pacifičkoj regiji je bele boje. Popularnost srebrne boje neznatno je opala u odnosu na prethodnu godinu.


Među ostalim bojama, najzastupljenija je plava, a posle nje dolazi crvena. Ove hromatske boje popularnije su među manjim vozilima, kao što su, na primer, kompaktni i subkompaktni automobili. Popularnost hromatskih boja je značajno opala u segmentu većih vozila. U odnosu na prethodnu godinu, među njima su značajno popularnije crna i bela.

 

Efekti stvaraju nove varijacije boja u Evropi


Gotovo svaki peti automobil u Evropi je sive boje. Siva je zamenila crnu na mestu druge najpopularnije boje. Kupci mogu da biraju neku od 110 varijacija, od svetlo sive do tamnog metalik antracitnih nijansi. Plava nudi još širi izbor. Sa oko 140 različitih nijansi, ona je najraznolikija boja u regiji. Sa udelom od 11 odsto u 2018. godini, nadvladala je srebrnu koja je postala četvrta najpoželjnija automobilska boja u Evropi.
Metalik i sedefasti efekati doprinose jedinstvenom izgledu automobila. U 2018, dve trećine svih vozila imalo je neki premaz sa efektom. Što je automobil veći, veća je i verovatnoća da će imati premaz sa specijalnim efekatom. Tamne boje poput crne i sive uglavnom imaju metalik odsjaj, dok su svetle boje uglavnom čistih nijansi. „Pejzaž automobilskih boja se neprestano menja i oblikuje novim i inspirativnim idejama”, izjavio je Mark Gutjar, šef BASF-ovog Sektora za dizajn završnih automobilskih premaza u BASF-ovom Sektoru premaza u Evropi.

BASF analizira distribuciju boja u automobilskoj industriji tokom 2018. godine

Bela je najpopularnija u azijsko-pacifičkoj regiji, ali hromatske boje takođe dobijaju na značaju


Bela boja je popularna u azijsko-pacifičkoj regiji više nego bilo gde na svetu. Čak 53 odsto novih automobila je bele boje, a njena rasprostranjenost značajno je porasla u poređenju sa prošlom godinom. Među hromatskim bojama, crvena je i dalje prvi izbor. Plava je, pak, sustiže. Zanimljiva je činjenica da braon boja ostaje naročito popularna među SUV vozilima, ali interesovanje za nju pokazuje znakove stagnacije što ukazuje da njena važnost u tom segmentu možda prolazi.


Kupci automobila u azijsko-pacifičkoj regiji sve više povezuju boje sa svojim stavovima i načinom života. Na primer, metalik i sjajno crna su sve traženije u više segmenata automobila. Čak i kod subkompaktnih vozila, nijanse srebrne i sive sa svetlucavim efektima postaju češća pojava. Ovo se naročito ogleda na kineskom tržištu gde je prisutan sve širi dijapazon boja. „Raznolikost hromatskih boja je očigledna, jer se crvena, plava, žuta, braon i zlatna boja javljaju u gotovo svakom segmentu. Potrošači u Kini otvoreno pokazuju svoj ukus u pogledu automobilskih boja, više nego što su to činili pre”, izjavio je Čiharu Macuhara, direktorka BASF-ovog Sektora za dizajn završnih automobilskih premaza u BASF-ovom Sektoru premaza u regiji Azije i Pacifika.

BASF analizira distribuciju boja u automobilskoj industriji tokom 2018. godine

Diverzitet današnjih ahromatskih boja u Severnoj Americi nudi pogled u budućnost
U 2018. godini, ahromatske boje ostale su među najpopularnijim u Severnoj Americi, i pokrivaju čak 75 odsto proizvodnje na tržištu. Među ahromatskim bojama, bela ostaje na vodećoj poziciji. Osim ahromatskih nijansi, potrošači i pokazuju sve veću sklonost ka crvenoj, pogotovo u segmentima pikap vozila i sportskih automobila. Udeo plave i njenih nijansi ostao je gotovo isti kao prošle godine.


U poslednjih deset godina, krosoveri (CUV) postali su dominantni među vozilima u Severnoj Americi. CUV vozilo spaja osobenosti SUV vozila, poput sigurnosti i udobnosti pri vožnji, sa drugim pogodnostima, poput potrošnje goriva. Zbog toga krosoveri privlače veliki broj kupaca. Bela prednjači i u ovom segmentu, a prate je crna i siva. Nijanse crvene i plave su takođe tražene i privlače gotovo jednak broj kupaca. „U premazima velikih površina za CUV vozila, industrija nastoji da nađe odgovarajući vizuelni izraz koji odgovara nameni vozila i povezuje ga sa imidžem brenda”, istakao je Pol Čornij, Predsednik sektora za dizajn automobilskih boja u BASF-u u Severnoj Americi.

 

Poznavanje trendova i inovativni koncepti boja


BASF-ov Sektor premaza prati i razume trendove u materijalima i bojama, a to znanje koristi kako bi predvideo koje će boje igrati ključnu ulogu na automobilskom tržištu u budućnosti. Svake godine, dizajneri ovog sektora objavljiju „Trendove u automobilskim bojama”, inovativnu kolekciju od 65 novih boja zasnovanu na opsežnom istraživanju i temeljnoj analizi globalnih trendova i kulturoloških promena koje će se odraziti na automobilske boje u narednih tri do pet godina.


Boja i održivost


U okviru inovacija u dizajnu boja, BASF nudi veliki izbor održivih rešenja za premaze za automobilsku industriju. Među njima se nalaze premazi koji omogućuju kraće procese nanošenja i sušenja, što može smanjiti emisiju CO2 čak do 20 odsto, temeljni premazi na vodenoj bazi koji zadovoljavaju stroge globalne propise o smanjenju sadržaja hlapivih organskih spojeva (HOS) i premazi sa funkcijom upravljanja temperaturom, zahvaljujući kojima se površina automobila ne zagreva kao kod konvencionalnih premaza, ujedno smanjuju zagrevanje unutrašnjosti automobila.


PR

U 2020. godini očekujemo mnogo noviteta iz Kije

U 2020. godini očekujemo mnogo noviteta iz Kije

Kia će sledeće godine na našem tržištu predstaviti mnogo noviteta. Ukupno će u 2020. godini ponuditi 9 novih ili unapređenih varijanti modela među kojima će biti najveći novitet prolećni dolazak potpuno novog Sorenta...

Proizveden 500.000. Dacia Duster u fabrici u Mioveniju

Proizveden 500.000. Dacia Duster u fabrici u Mioveniju

Krajem novembra fabrika automobila Dacia u Mioveniju proslavila je proizvodnju 500 000. primerka vozila Duster (4x4, Prestige, 1.3 TCE 150 KS, crvena Fusion). Radi se o drugoj generaciji legendarnog modela za Rumuniju i Grupu Renault, koji je lansiran prije dve godine na Salonu automobila u Frankfurtu. 500 000. Duster je proizveden za kupca iz Francuske.

Šesta generacija Opel Corse stigla je u Srbiju!

Šesta generacija Opel Corse stigla je u Srbiju!

Opelov mali bestseler sinoć je svečano predstavljen pred brojnim gostima koji su imali priliku da se uvere u savršen spoj dizajna, nemačkog inženjeringa, premijum HI-Tech enterijera i inovativnih tehnologija u oblasti bezbednosti koji ovaj automobil poseduje...

Toyota GR Yaris stiže u januaru

Toyota GR Yaris stiže u januaru

Potpuno novi sportski automobil, inspirisan relijem, Toyota GR Yaris, imaće međunarodnu premijeru na Tokyo Auto Salonu u Japanu, sledećeg meseca (10. januara)...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje