AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

EQS sa jedinstvenim MBUX Hyperscreen-om: veliki bioskop u automobilu

EQS sa jedinstvenim MBUX Hyperscreen-om: veliki bioskop u automobilu

Vizuelno impresivan, radikalno jednostavan za rukovanje i izuzetno željan učenja: MBUX Hyperscreen je jedan od najvažnijih elemenata u EQS-u. Predstavlja emocionalnu inteligenciju potpuno električnog modela više klase: Veliki zakrivljeni ekran proteže se gotovo celom širinom od levog do desnog A-stuba...

Pored izuzetne veličine, visokokvalitetni dizajn fokusiran je na detalje i „vau“efekat. Ovaj estetski visokotehnološki izgled emocionalna je dimenzija Hyperscreen-a MBUX sistema. Ovome je dodata i veštačka inteligencija (AI): Sa softverom sposobnim za učenje, koncept ekrana i rada se u potpunosti prilagođava svom korisniku i daje personalizovane predloge za brojne infotainment opcije, opcije komfora i funkcije vozila. Zahvaljujući takozvanom nultom sloju, korisnik ne mora da se kreće kroz podmenije ili da daje glasovne komande. Najvažnije aplikacije se uvek prikazuju u odnosu na kontekst i potrebe korisnika putem kontekstualnog načina na najvišem nivou. Na ovaj način se vozaču EQS-a smanjuju neophodne radnje pri komandovanju. Pored toga: MBUX Hyperscreen je takođe pažljiv pomoćnik suvozaču koji dobija svoj ekran i radni prostor.


MBUX (Mercedes-Benz User Experience) je radikalno pojednostavio komandovanje Mercedes-Benz-om. Predstavljen 2018. godine u aktuelnoj A-Klasi, na putevima širom sveta ovim sistemom je opremljeno više od 1,8 miliona Mercedes-Benz putničkih automobila. Van divizija se takođe oslanja na MBUX. Pre nekoliko meseci druga generacija ovog sistema sposobnog za učenje debitovala je u novoj S-Klasi. Sledeći veliki korak sada sledi u obliku novog EQS-a i opcionalno dostupnog MBUX Hyperscreen-a.


„Sa našim MBUX Hyperscreen-om, vizija dizajna postaje stvarnost“, kaže Gorden Vagener, glavni direktor dizajna Daimler Group. „Tehnologiju i dizajn spajamo na fascinantan način koji kupcu nudi neviđenu jednostavnost upotrebe. Volimo jednostavnost, tako da smo sada dostigli smo novi nivo MBUX-a. “

EQS sa jedinstvenim MBUX Hyperscreen-om: veliki bioskop u automobilu

„MBUX Hyperscreen je i mozak i nervni sistem automobila“, kaže Sajjad Khan, član upravnog odbora Mercedes-Benz AG i CTO. „MBUX Hyperscreen kontinuirano bolje upoznaje korisnika i pruža prilagođenu, personalizovanu informativno-zabavnu i operativnu ponudu čak i pre nego što putnik uopšte mora da klikne ili ulazi u meni sistema.“


Elektrifikujući izgled sa emocionalnom vizuelizacijom


MBUX Hyperscreen je primer fuzije digitalnog i analognog dizajna: izgleda kao da se nekoliko ekrana stapa jedan u drugi bez ivica, što rezultira impresivnim, izgledom zakrivljene trake ekrana. Analogni otvori za vazduh integrisani su u ovu veliku digitalnu površinu kako bi povezali digitalni i fizički svet.


MBUX Hyperscreen je okružen kontinuiranim plastičnim prednjim okvirom. Njegov vidljivi deo je oslikan složenim troslojnim postupkom u boji “Silver shadow”. Ovaj sistem premaza postiže posebno kvalitetan izgled površine zahvaljujući izuzetno tankim međuslojevima. Integrisano ambijentalno osvetljenje instalirano u donjem delu MBUX Hyperscreen-a čini da ekran izgleda kao da pluta na instrument tabli.


Suvozač takođe ima svoj deo ekrana kao i radni prostor, što putovanje čini prijatnijim i zabavnijim. Sa do sedam profila moguće je prilagoditi sadržaj. Međutim, zabavne funkcije ekrana za putnike dostupne su tokom putovanja samo u okviru zakonskih propisa specifičnih za pojednačne države. Ako suvozačko sedište nije zauzeto, ekran postaje digitalni ukrasni deo. U ovom slučaju se prikazuju animirane zvezde, tj. Mercedes-Benz obrazac.


Za posebno sjajnu sliku, OLED tehnologija se koristi na centralnom i putničkom displeju. Kod OLED-a pojedinačni pikseli slike samostalno proizvode osvetljenje; dok nekontrolisani pikseli slike ostaju isključeni, što znači da izgledaju tamno crno. Aktivni OLED pikseli, s druge strane, zrače visokim sjajem boja, što rezultira visokim vrednostima kontrasta, bez obzira na ugao gledanja i uslove osvetljenja.


Ovaj izazovni izgled displeja ide uporedo sa emocionalno privlačnom vizualizacijom. Sve grafike su u celosti oblikovane u novu šemu plavo/narandžaste boje. Klasični prikaz kokpita sa dva kružna instrumenta reinterpretiran je digitalnim laserskim mačem u staklenom ekranu.

Zahvaljujući svom jasnom dizajnu ekrana sa sidrenim tačkama, MBUX Hyperscreen je intuitivan i lak za rukovanje. Primer za to je EV režim u stilu prikaza. Važne funkcije električnog pogona, poput pojačanja ili rekuperacije, vizualizuju se na nov način, sa prostorno pokretnom kopčom, i na taj način postaju opipljive. Predmet u obliku sočiva kreće se između ovih spojnica. Prati gravitaciju i na taj način prikazuje G-Force snagu impresivno i emocionalno.


Personalizovani predlozi uz pomoć veštačke inteligencije


Infotainment sistemi nude brojne i sveobuhvatne funkcije. Za njihovo upravljanje često je potrebno nekoliko operativnih koraka. Da bi dalje smanjio ove korake interakcije, Mercedes-Benz je razvio korisnički interfejs sa kontekstualno-osetljivom svešću uz pomoć veštačke inteligencije.


MBUX sistem proaktivno prikazuje prave funkcije u pravo vreme za korisnika, podržane veštačkom inteligencijom (primere pogledajte niže u tekstu). Kontekstualno osetljiva svesnost se stalno optimizuje i prilagođava promenama u okruženju i ponašanju korisnika. Takozvani nulti sloj pruža korisniku na najvišem nivou informacione arhitekture MBUX dinamički, objedinjeni sadržaj iz celog sistema MBUX i srodnih usluga.


Mercedes-Benz je istraživao ponašanje korisnika prve generacije MBUX uređaja. U najvećem broju slučajeva upotrebljavaju se kategorije Navigacija, Radio/Mediji i Telefonija, zato je aplikacija za navigaciju uvek u središtu jedinice ekrana i poseduje punu funkcionalnost.


Preko 20 dodatnih funkcija - od aktivnog programa masaže preko podsetnika za rođendan, do predloga za spisak obaveza - automatski se nudi uz pomoć veštačke inteligencije kada su relevantne za korisnika. „Čarobni moduli“je interno ime koje su programeri dali ovim modulima za predloge, koji su prikazani na nultom sloju.


Evo četiri slučaja upotrebe. Korisnik može prihvatiti ili odbiti odgovarajući predlog samo jednim klikom:


• Ako uvek pozovete određenog prijatelja na putu kući u utorak uveče, biće Vam predloženo da uputite odgovarajući poziv tog dana u nedelji i u to doba dana. Pojaviće se vizitkarta tog prijatelja sa kontakt podacima i - ako je sačuvana - pojaviće se i njegova/njena slika. Svi predlozi MBUX-a su povezani sa korisničkim profilom. Ako neko drugi vozi EQS u utorak uveče, ova preporuka se ne daje - ili postoji druga, u zavisnosti od preferencija drugog korisnika.
• Ako EQS vozač zimi redovno koristi funkciju masaže prema principu vrućeg kamena, sistem uči i automatski predlaže ovu komfornu funkciju na niskim temperaturama.
• Ako korisnik, na primer, redovno uključuje grejanje upravljača i drugih površina za grejanje sedišta, to mu se predlaže čim pritisne grejanje sedišta.
• Šasija EQS-a se može podići kako bi se obezbedio veći razmak od tla. Korisna funkcija za strme ulaze u garažu ili “ležeće policajce”. MBUX pamti GPS položaj na kojem je korisnik koristio funkciju "Podizanje vozila". Ako se vozilo ponovo približi GPS položaju, MBUX samostalno predlaže da se podigne EQS.

Zanimljive činjenice


Sa MBUX Hyperscreen-om čini se da se nekoliko ekrana neprimetno spaja, što rezultira impresivnom širinom zakrivljenog ekrana širine 141 centimetar. Površina koju putnici mogu koristiti iznosi 2.432,11 cm2.


Veliki stakleni poklopac ekrana je u procesu oblikovanja zakrivljen trodimenzionalno na temperaturama od približno 650° C. Ovaj postupak izrade omogućava prikaz jedinice displeja bez izobličenja po celoj širini vozila, bez obzira na radijus poklopca ekrana.


Da bi došao do najvažnijih aplikacija, korisnik mora da se kreće kroz 0 nivoa menija. Zato Mercedes-Benz ovaj princip naziva nultim slojem.


Ispod ekrana na dodir nalazi se ukupno 12 pokretača za haptične povratne informacije tokom rada. Ako prst dodirne određene tačke oni pokreću opipljive vibracije na poklopcu.


Dva premaza poklopca ekrana smanjuju refleksije i olakšavaju čišćenje. Zakrivljeno staklo sadrži aluminijumski silikat koji je otporan na ogrebotine.


Sigurnosne mere uključuju unapred određene tačke preloma uz bočne otvore, kao i pet držača koji ciljano popuštaju pri udaru zahvaljujući svojoj strukturi saća.


8 CPU jezgara, RAM od 24 gigabajta i propusnost RAM memorije od 46,4 GB po sekundi neke su od tehničkih specifikacija MBUX-a.


Sa mernim podacima 1 višenamenske kamere i takođe 1 senzora svetlosti, osvetljenost ekrana se prilagođava ambijentalnim uslovima.


Sa do sedam profila, prikazni deo se može individualizovati za suvozača.


PR

Kia u 2020. sa rekordnim tržišnim udelom u Evropi

Kia u 2020. sa rekordnim tržišnim udelom u Evropi

Kia je u 2020. godini u Evropi ostvarila najveći tržišni udeo u svojoj istoriji i jedan od najvećih rasta tržišnog udela. Prema podacima evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) Kia je svoj tržišni udeo povećala sa 3,2% na 3,5%...

Stellantis: Stvaranje svetskog lidera u održivoj mobilnosti

Stellantis: Stvaranje svetskog lidera u održivoj mobilnosti

Danas se obeležava lansiranje kompanije Stellantis, svetskog lidera za novu eru održive mobilnosti posvećene pružanju slobode kretanja karakterističnim, pristupačnim i efikasnim rešenjima za transport, jedinstveno pozicionirana da ugrabi uzbudljive mogućnosti globalne industrije koja prolazi kroz brze i duboke promene...

123456. . .1487
Sebastien Ogier - Rallye Monte Carlo (Red Bull photo)
Slika nedelje