Testiranje, testiranje, testiranje: Sledeća generacija modela Opel Corsa postaje spremna
Šesta generacija Opel Corse postaje spremna za svoj početak ove jeseni. Dok se novi model stvara uz pomoć najnovijih, najbržih i najefikasnijih metoda virtuelnog razvoja, Opelovi inženjeri su ga sada dovezli na uobičajena mesta gde se ovaj model testira, podešava i usavršava u uslovima stvarnog okruženja...
Od januara, Opelovi ekspertski inženjeri za šasiju, pogonske jedinice, elektroniku, osvetljenje i ostale sisteme koriste dugu polarnu zimu u Švedskoj pokrajini Lapland za intenzivna testiranja na vrlo niskim temperaturama na zamrznutim jezerima i putevima koji su prekriveni snegom. Pored toga, predprodukcijski automobili trenutno obilaze krugove na stazama u Dudenhofen test centru dok se laboratorijska testiranja kao što je test elektromagnetne kompatibilnosti vrše u Riselshajmu.
,,Tokom razvoja sledeće generacije Corse, posebnu važnost polažemo na veću efikasnost,‘‘ rekao je Tomas Vanke (Thomas Wanke), globalni razvojni inženjer za performanse vozila, koji radi na novoj generaciji Corse četvrti put u svojoj karijeri. ,,Ovaj novi model je značajno lakši, što smanjuje potrošnju goriva ali i povećava faktor zabave u vožnji. Kao i sa prethodnim generacijama na kojima sam radio, šasija koju trenutno usavršavamo je razvijena na svim vrstama evropskih puteva uključujući i nemački autoban kojim se vozi velikim brzinama. Naš cilj je da kupcima ponudimo vrhunsku šasiju sa idealnim balansom između bezbednosti, komfora i zabave.‘'
Kupci sada mogu da očekuju veoma zabavnu i efikasnu Corsu. Zahvaljujući inženjeringu sa lakšim materijalima, nova generacija bestselera – sada sa više od 13,6 miliona prodatih jedinica i pet generacija od 1982 – je lakša za 10 procenata od prethodnog modela.
Šasija donosi tipičnu Opelovu uravnoteženost između agilnosti i komfora, iako je novi model vidno dinamičniji od svog prethodnika. Opel će takođe Corsu ponuditi po prvi put kao električni automobil kojeg pokreću baterije, odmah od početka prodaje početkom ovog leta.
Zimska testiranja: Visok komfor i bezbednost u svim uslovima
Kao što su i do sada radili decenijama, Opelovi inženjeri su sledeću generaciju Corse testirali nekoliko meseci u švedskoj pokrajini Lapland, oko 40 kilometara južno od arktičkog kruga. Između ostalih, eksperti odeljenja za kontrolu šasije su podešavali elektronske sisteme za stabilnost, trakciju i protiv blokiranja točkova na površinama sa slabijim prijanjanjem, pri niskim temperaturama koje su išle do -30oC. Cilj ovih ekstremnih testova: nezavisno od toga da li je led, sneg, lapavica ili asfalt, i da li je različit nivo trakcije sa jedne ili druge strane vozila, kontrolni sistemi uvek moraju da funkcionišu pouzdano. Što se tiče pružanja visokog nivoa bezbednosti, komfora i dinamike u vožnji, Opelovi inženjeri podešavaju kalibraciju sistema šasije do najmanjeg detalja: gde ,,zabava u vožnji‘‘ prestaje a počinje kontrola stabilnosti? Na arktičkom krugu, uslovi za takva fina podešavanja su prikladniji nego bilo gde drugo. Zbog toga inženjeri iznova ponovo obilaze krugove specijalno pripremljenih staza, ovala i raznih površina, kontinuirano podešavajući sisteme upravljanja.
Testiranje sa potpuno zamaskiranim automobilima počelo je na javnim putevima u Laplandu nedugo posle Božića. Od januara do marta, led je bio debljine od oko jednog metra na zaleđenim jezerima, tako da su test vozila, čistači snega i kamioni sa prskalicama mogli da se voze na njima. Duge polarne noći takođe su obezbedile detaljno testiranje adaptivne IntelliLux LED® tehnologije koja će, nakon što je debitovala sa modelima Astra i Insignia u njihovim segmentima, sada biti po prvi put dostupna i u klasi Corse. Klima i okruženje u severnoj Švedskoj omogučili su da se precizno procene i optimizuju automatska matrix prednja svetla bez odsjaja koja se kontinuirano prilagođavaju nadolazećoj situaciji u saobraćaju i okolini i na taj način jednostavno ,,iseku‘‘ nadolazeće automobile iz osvetljenog područja. Ponuda ovog sistema, koji odsjaj smanjuje na minimalan nivo dok vozaču konstantno obezbeđuje idealnu vidljivost, u popularnom, malom automobilu kao što je Corsa je još jedna demonstracija demokratizacije tehnologije Opela.
Testiranje pri visokim brzinama: Oval u Dudenhofen test centru
Tokom noćnih test vožnji na ovalu i stazama za testiranje upravljanja i komfora u Dudenhofen test centru, Opelovi inženjeri su takođe bili zahvalni na zavidnoj snazi novih prednjih svetala Corse. Dugački pravci su služili da se nova generacija spremi za vožnju na autobanu, gde je Opel postavio vrlo visoke standarde za upravljanje.
,,Najveću pažnju smo posvetili stabilnosti u vožnji,‘‘ rekao je Vanke. ,,Na primer, svaki Opel mora da obezbedi čvrstu i preciznu vožnju preko talasastih površina pri velikim brzinama na autobanu. Automobil se nikada ne sme osećati previše mekano. Nova Corsa impresionira u ovom polju“.
Upravljanje koje zavisi od brzine je podešeno za optimalnu preciznost, progresivni rast sile potrebne za upravljanje i dobar odziv. Amortizeri su dizajnirani da u istom trenutku reaguju prilikom nailaska na najmanju neravninu na putu ili kod promene pravca. Predprodukcijski automobili koji se koriste za sve ove testove takođe su morali da ispune visoke standarde za prelazak u drugu voznu traku i stabilnost prilikom kočenja. Nova Corsa mora ostati upravljiva čak i pri brzinama većim od 140 km/h; preupravljanje prilikom kočenja je zabranjeno. Karoserija je takođe testirana kada se automobil kretao velikim brzinama po ovalu – nijedan deo ne sme da se pomera, vibrira ili proizvodi naporan zvuk.
Nakon što je završila sve testove za autoban, nova Corsa može da se okupa – prolaskom kroz vodu različitih dubina, a u ovom slučaju minimalna dubina je 25 cm. Iako automobil stvara veliki talas ispred sebe, vodi nije dozvoljeno da uđe u vozilo; motor ne sme da ,,udahne‘‘ bilo kakvu vodu, elektronski sistem i svi delovi moraju da ostanu zaštićeni od talasa. Donji poklopac motora posebno, iako je pod velikim pritiskom od vode, ne sme da popusti.
Elektronska testiranja: Danonoćno u EMC laboratoriji u Riselshajmu
Dok se razvojni prototipi i predprodukcijska vozila voze na dalekom severu, u Dudenhofenu i na raznim tajnovitim mestima u Nemačkoj i van nje, drugi primerci su takođe podvrgnuti ozbiljnom testiranju u laboratorijama u Riselshajmu. Testovi elektromagnetne kompatibilnosti (EMC), na primer, odvijaju se tokom razvoja. Oni osiguravaju da razni elektronski sistemi nisu osetljivi na smetnje.
U prošlosti to je bilo bitno samo kako bi se sprečilo pucketanje prilikom slušanja radija koje su uzrokovali alternator, paljenje motora, brisači vetrobranskog stakla ili slični sistemi. U današnje vreme ovaj zadatak je mnogo kompleksniji – ipak se u novoj Corsi nalazi puno vrlo napredne elektronske opreme. Tu spadaju bezbednosni sistemi kao što je ESP, brojni sistemi asistencije kao što su matrix prednja svetla, ali i ceo info-zabavni sistem.
U komori unutar EMC laboratorije u Riselshajmu specijalno napravljenoj za ova testiranja, Opelov tim isprobava imunost elektronskih sistema automobila na elektromagnetno zračenje. Ovo se može izvoditi putem kablova unutar električne instalacije ili kroz vazduh. Testirani automobil je izložen zračenju u širokom rasponu frekvencija. Specijalni apsorberi na zidovima ,,upijaju‘‘ emitovano zračenje tako da se ne mogu nekontrolisano vratiti u komoru. Inženjeri na ovaj način dobijaju jasne i pouzdane podatke. Automobil dobija zeleno svetlo tek kada su svi njegovi sistemi pokazali imunost na elektromagnetno zračenje. Nova Corsa je već položila svoj ispit; elektronika je optimalno zaštićena od smetnji.
PR