AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyotini dizel motori koristiće i gorivo iz 100% obnovljivih izvora

Toyotini dizel motori koristiće i gorivo iz 100% obnovljivih izvora

Toyotini najsnažniji modeli s konstrukcijom karoserije postavljene na šasiju, moći će uskoro da koriste i HVO100 (HVO – Hydrotreated Vegetable Oil) dizel, nefosilno gorivo napravljeno od 100% obnovljivih izvora, kao što je na primer otpadno jestivo ulje za kuvanje...

Toyotini dizel motori koristiće i gorivo iz 100% obnovljivih izvora

I Land Cruiser i Hilux pridružiće se tako porodici lakih komercijalnih vozila Proace, što znači da će sva tri modela biti prilagođena i za korišćenje dizela s oznakom HVO100 kao pogonskim gorivom.


HVO100 kao gorivo


HVO100 (hidrogenizovano biljno ulje) ispunjava evropski standard kvaliteta za parafinski dizel EN 15940. Ima veći cetanski broj (c80) od standardnog dizela, a ima i niži sadržaj sumpora i aromatičnih jedinjenja. Pravi se od biljnog ulja (palmino, repično), ili sirovina na bazi otpada (na primer, korišćeno ulje za kuvanje).

Plan za evropsko tržište


Pumpe za HVO100 gorivo postaju sve češće na benzinskim stanicama u Evropi, pa ih sada ima već oko 1.000 koje su u upotrebi u Belgiji, Danskoj, Finskoj, Estoniji, Letoniji, Litvaniji, Holandiji, Norveškoj i Švedskoj. U isto vreme, dok sve više kupaca prelazi na korišćenje HVO100, proizvodnja tog goriva se povećava s ciljem da do 2030. dostigne 15,5 miliona tona, sa oko četiri miliona tona koliko se trenutno proizvodi godišnje.


Iskustvo u vožnji


Za kupce je važno da korišćenje HVO100 dizel goriva ne zahteva nikakvu posebnu radnju ili promenu stila i navika u vožnji.


Osnovna tehnička promena u odnosu na trenutna vozila jeste prilagođavanje sistema za ubrizgavanje goriva radi povećanja količine goriva. To je neophodno jer je HVO100 manje gustoće od standardnog dizela. Ipak, promena ne utiče na sposobnost vozila da radi na „običnom“ dizelu, tako da se oba goriva mogu koristiti svakodnevno. Kao rezultat korišćenja HVO100 i prilagođavanja sistema ubrizgavanja, postiže se i malo povećanje maksimalne snage motora.


Vozila sa novim specifikacijama proizvodiće se od prvog kvartala 2023. godine, a na početku komercijalizacije biće dostupna samo u Zapadnoj Evropi.


* Dostupno samo u Zapadnoj Evropi, vozila se proizvode u fabrici TSAM


PR

Opel Experimental jasno prikazuje budućnost brenda

Opel Experimental jasno prikazuje budućnost brenda

Opel pokazuje kako će se približiti budućnosti svojim zapanjujućim novim Opel Experimental konceptom. Sa ultramodernim dizajnom eksterijera, Opel Experimental daje jasnu viziju kuda će Opel brend krenuti u narednim godinama...

Slovačka policija vozi zeleno (FOTO)

Slovačka policija vozi zeleno (FOTO)

Slovačka je dobar primer svim evropskim državama, u kom smeru treba razvijati vozni park organa javnog reda. Pored Plug-in hibrida, Slovaci će dobiti novih 430 punjača za električne automobile...

Izgradnja svetle budućnosti Hirošime

Izgradnja svetle budućnosti Hirošime

Kad su Tetsuyi Matsuda pokazali toranj u Hirošimi, malo ko je mogao da zamisli šta će predsednik i izvršni direktor Hirošime Mazda napraviti od njega. Danas je toranj Orizuru u Hirošimi jedna od najznačajnijih građevina u gradu...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje