AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan Inspirišuća zona komfora

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan  Inspirišuća zona komfora

Dobro došli u novi, digitalniji i efikasniji svet, i dobro došli kući: nova C-Klasa predstavlja oba, i u svim pogledima stvara zonu udobnosti koja je sigurna u budućnost u vreme svetske transformacije...

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan  Inspirišuća zona komfora

Kao prva klasična serija modela brenda Mercedes-Benz, nova C-Klasa je elektrifikovana zahvaljujući plug-in hibrid tehnologiji i (mild hybrid) 48-voltnom tehnologijom i integrisanim starter-generatorom. Zahvaljujući visoko efikasnom sistemu baterija, postiže se domet do 100 km (WLTP) u plug-in hibrid verziji. To je dosada bez presedana u ovoj kategoriji. Takođe, postavljaju se standardi kada je u pitanju održivost. S obzirom da je C-Klasa jedna od najvećih serija modela brenda, ova sistemska elektrifikacija ima odgovarajuće snažan efekat na emisiju ugljen dioksida. Ostala tehnička poboljšanja uključuju opcione funkcije kao što su DIGITAL LIGHT i upravljanje zadnjom osovinom. Modeli limuzine i karavana imaće zajedničku premijeru, i moći će da se poruče od 30. marta, dok se u salonima očekuju od leta 2021.

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan  Inspirišuća zona komfora

Dizajn: “Sensual purity” sa primesama sportskog duha i elegancije


Sa svojim dinamičnim proporcijama, nova C-Klasa u stanju mirovanja već deluje kao da je u pokretu, zahvaljujući kombinaciji kratkog prednjeg prepusta, dugog među-osovinskog rastojanja i zadnjeg prepusta. Sportski dizajn poklopca motora sa grebenima takođe naglašava ovaj dinamički izgled. Prednje vetrobransko staklo i kabina su pomereni unazad u skladu sa klasičnim proporcijama koje se u automobilskoj industriji nazivaju “dizajn sa kabinom nazad”. Prethodni model je već ostvario značajan korak napred po pitanju unutrašnjosti koja je ostavlja utisak visoke vrednosti, a nova C-Klasa ide još dalje kada govorimo o modernom luksuzu. Unutrašnjost preuzima izuzetne detalje sa nove S-Klase , dodajući sportski duh.


Spoljašnji dizajn: Profil sa atraktivnim svetlosnim efektima


Gledajući sa strane, složeno izvajane površine stvaraju jedinstvene svetlosne efekte. Nasuprot tome, dizajneri su linije sveli na minimum, kako bi se još više naglasila takozvana linija modne piste, odnosno ramena linija. U karavan verziji, progresivna linija krova, u kombinaciji sa kosim zadnjim staklom, dodaje sportski karakter bez funkcionalnih kompromisa. Ostale karakteristike koje stvaraju sportski, superiorni izgled uključuju širok trag točkova sa točkovima dimenzije od 17 do 19 inča u ravni bokova vozila i sa modernim dizajnom.

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan  Inspirišuća zona komfora

Spreda je prepoznatljiva rešetka hladnjaka karakteristična za brend. Svi modeli imaju centralnu zvezdu, čiji se dizajn i karakter rešetke hladnjaka razlikuju u detaljima. Osnovni model ima centralnu zvezdu i rešetke. U AVANTGARDE liniji postoje dodatni dekorativni elementi na rešetkama, dok su maska i usisi vazduha uokvireni hromom. Karakteristična crta AMG linije je dijamantska rešetka hladnjaka sa dizajnom zvezde u hromu.


Dizajn zadnjeg dela je tipičan za Mercedes-Benz limuzinu. Kvalitetni dizajn zadnjih farova doprinosi nepogrešivom dnevnom i noćnom izgledu. U verziji limuzine, farovi po prvi put imaju dizajn iz dva dela u C-Klasi, sa svetlosnim funkcijama podeljenim između bočnog zida i lampi poklopca prtljažnika. Njihova precizno konfigurisana unutrašnjost takođe postavlja visok nivo standarda kvaliteta. Opcioni odnosno ukrasni elementi linija opreme atraktivno zaokružuju izgled zadnjeg dela. Tri nove boje – “spectral plava”, “high-tech srebrna” I “opalite bela” – su dodate gami boja u ponudi.


Dizajn enterijera: sportski dodir zahvaljujući dizajnu usmerenom na vozača


Komandna tabla je podeljena na gornji i donji deo: na gornji deo koji podseća na krila sa zaobljenim spljoštenim otvorima za ventilaciju čiji dizajn podseća na izduve avio-motora, i na luksuzne prostrane ukrasne elemente. Ovi elementi “teku” iz centralne konzole ka komandnoj tabli bez ikakvih prekida. Fokus na vozača pruža sportski karakter: instrument tabla i centralni displej su blago nagnuti ka vozaču za šest stepeni.


Vozački deo krasi LCD ekran visoke rezolucije. Samo-stojećeg je dizajna i stvara utisak da pluta iznad profila sa oblikom krila i luksuznih ukrasnih elemenata u donjem delu. Kupci imaju izbor između ekrana dijagonale 10.25-inča (26.0 cm) ili 12.3-inča (31.2 cm).


Promena principa ka digitalizaciji je takođe uočljiva na centralnom displeju: funkcijama vozila se može upravljati korišćenjem visoko-kvalitetnog ekrana osetljivog na dodir. Portret orjentacija je posebno korisna za navigaciju. Poput kontrolne table, centralni ekran je blago nagnut ka vozaču. Centralni ekran standardno ima dijagonalu od 9.5 inča (24.1 cm). Opciono je dostupna verzija od 11.9 inča ili 30.2 cm.

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan  Inspirišuća zona komfora

Ukrasni hromirani element visokog kvaliteta deli centralnu konzolu na zadnji obloženi deo namenjen osloncu za ruke I na prednji deo u luksuznoj “jet crnoj” boji. Centralni ekran izgleda kao da lebdi ii uzdiže se glatko i bez prekida sa ove trodimenzione osnove.
Moderan pojednostavljen dizajn panela vrata se završava spajanjem u komandnu tablu. Centralni panel vrata sa integrisanim osloncima za ruku se pojavljuje iz vertikalne površine i polako prelazi u horizontalan položaj. Reprodukujući dizajn centralne konzole prednji deo preuzima formu metalik visoko tehnološkog elementa. Oslonac za ruku se može koristiti kao hvat prilikom zatvaranja vrata, i u isto vreme je kućište za komande električno pokretanim prozorima. Još jedan izuzetan detalj predstavlja i na izgled lebdeći kontrolni skup tastera u koje su integrisane komande za podešavanje sedišta i ručica za otvaranje vrata.


Specijalni dizajn opcione AVANTGARTDE opreme ili sportskih sedišta nove C-Klase koristi slojeve i omotane površine kako bi stvorio utisak lakoće. Nasloni za glavu su potpuno novog dizajna I pričvršćeni su za naslon zapečaćenom oblogom ispod koje se nalazi mehanizam za podešavanje.


Za C-Klasu dostupna je kontrolna tabla presvučena veštačkom kožom kao i pojasni delovi sa nappa-izgledom (opciona oprema, standard u AMG liniji opreme). Asortiman dostupnih ukrasnih obloga prikazuje inovativne površine. One uključuju nove interpretacije furnira sa otvorenim porama u smeđim tonovima kao i crni furnir sa otvorenim porama od drveta kombinovane sa izuzetno finim ukrasnim detaljima od pravog aluminijuma koji prate konture kontrolne table.


Ekran vozača i medija ekran nude sveobuhvatni, estetski doživljaj. Izgled ekrana može biti individualizovan sa tri stila prikaza (Discreet, Sporty, Classic) i sa tri režima rada (Navigation, Assistance, Service).

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan  Inspirišuća zona komfora

Poslednja generacija MBUX: intuitivno upravljanje i učenje


Poput nove S-Klase, nova C-Klasa je opremljena drugom generacijom MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Unutrašnjost vozila postaje još digitalnija i inteligentnija, jer su hardver i softver značajno napredovali: sjajna slika na LCD ekranima olakšava upravljanje funkcijama vozila i udobnosti.


Ekran vozača i medija ekran nude sveobuhvatno, estetsko iskustvo. Informacije su predstavljene na jasno strukturisan način. Mercedes-Benz je razvio novu estetiku displeja za S-Klasu, koja se sada sistematski koristi kao osnova za druge modele.


Izgled ekrana može se individualizovati sa tri stila prikaza (Discreet, Sporty, Classic) i tri režima rada (Navigation, Assistance, Service).


• U "Classic" stilu, vozač je dočekan sa poznatim okruženjem prikaza. Poznati ekran sa dizajnom dve cevi i promenljivim sadržajem između njih pruža sve informacije relevantne za vozača.
• "Sporty" stilom dominira crvena boja, sa dinamičnim dizajnom centralnog brojača obrtaja.
• Kod "Discreet" stila, sadržaj je sveden na ono što je neophodno. Dodatno, oba ekrana mogu se prikazati u sedam šema boja sa ambijentalnim osvetljenjem. Na taj način se postiže impresivan doživljaj boja u unutrašnjosti.
• U novom "Assistance" režimu, stanje u saobraćaju ispred vozila se pokazuje u realnom vremenu i dopunjen je važnim prikazanim informacijama.
Navigacija na celom ekranu je preuzeta sa S-Klase i pruža vozaču najbolje moguće smernice na putovanju.

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan  Inspirišuća zona komfora

Hey Mercedes: glasovni asistent postaje sve pametniji


Glasovni asistent postaje interaktivniji i sposobniji za učenje aktiviranjem mrežnih usluga u Mercedes me aplikaciji. Određene radnje se mogu izvršiti čak i bez ključne reči za aktiviranje. One uključuju preuzimanje telefonskog poziva. “Hej Mercedes” takođe objašnjava funkcije vozila i može pomoći oko povezivanja telefona Bluetoothom ili da vam kaže gde je paket prve pomoći. “Hej Mercedes” takođe može da prepozna putnike u vozilu po njihovom glasu.


Smart Home: mobilna inteligencija za maksimalnu udobnost


Sa MBUX Smart Home funkcijom, C-Klasa sada postaje mobilni kontrolni centar za Vaš dom. Budući da se Smart Home oslanja na WLAN, senzori čine Vaš dom sve inteligentnijim i komunikativnijim: temperature i svetla, roletne i električni uređaju mogu se daljinski nadgledati i kontrolisati. Detektori pokreta informišu korisnika o neželjenim posetiocima.


"Hey Mercedes, is there anybody in my home right now?"
"I checked. The last movement detected was in the kitchen one hour ago."


Ovako bi mogli izgledati budući razgovori između vozača ili putnika i vozačevog Smart Home Sistema putem MBUX glasovnog asistenta. Prilikom lansiranja na tržište, MBUX Smart Home funkcija će podržati brojne uređaje koje nude važni dobavljači uređaja za “pametne kuće” – odgovarajući ugovori već su zaključeni sa Bosch Smart Home i Samsung SmartThings. Uslediće i drugi dobavljači koji će biti objavljeni kasnije. Od samog početka, Hej Mercedes razume upite i komande na 4 jezika (nemački, kineski, američki i britanski engleski). Možete upravljati lampama, utičnicama, termostatima i roletnama, detektorima pokreta i temperaturnim senzorima. Dakle, sistem takođe može odgovoriti na pitanje “Da li sam se setio da isključim grejanje?” U zavisnosti od odgovora i instaliranih termostata, postoji mogućnost da se promene podešavanja “Podesi temperaturu na 18 stepeni u celoj kući!”


Striming muzike: milioni pesama na izbor


Sa uslugom "Online Music", Mercedes-Benz je sada u potpunosti integrisao glavne usluge za striming muzike u MBUX infotejment sistem. MBUX omogućava neometan pristup ličnom korisničkom profilu kod povezanog pružaoca muzičkih usluga. Ovo ne samo da omogućava kupcima lak pristup njihovim omiljenim pesmama i ličnim plejlistama, već i priliku da otkriju milione pesama. Upravljanje je intuitivno, koristeći glasovnu komandu “Hej, Mercedes” ili preko dodira na volanu ili direktno na centralnom displeju.
Druge bitne karakteristike


Augmented Video je dostupan kao opciona oprema. Kamera registruje okruženje ispred vozila. Pokretne slike se prikazuju na centralnom displeju. Dodatno, na video prikaz se postavljaju virtuelni objekti, informacije i markeri. Tu spadaju, na primer, saobraćajni znaci, strelice za usmeravanje , preporuke za promenu trake i kućni brojevi. Ovo može znatno olakšati navigaciju, posebno u urbanim sredinama.
Head-up prikaz u boji se može naručiti kao dodatna oprema. Vozač vidi virtuelnu sliku veličine 9 x 3 inča (otprilike 23 x 8 cm) kako lebdi iznad haube na distanci od otprilike 4.5 metara.


Skener otiska prsta se nalazi u ergonomskom položaju ispod centralnog displeja. On omogućava korisniku da se brzo, udobno i sigurno uloguje u MBUX. Razlog tome su zaštićena lična podešavanja i informacije kao što su favoriti, poslednje destinacije, predviđanja na osnovu ponašanja, unos u poslovni kalendar ili mejlovi. Plaćanja putem Mercedes me aplikacije su takođe rezervisana za autentifikovane korisnike.

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan  Inspirišuća zona komfora

Bežično ažuriranje "Over-the-air" (OTA): Softver je uvek ažuran


Čim nova verzija postane dostupna, pojavljuje se poruka u MBUX-u. Ažuriranje se onda preuzima i instalira u pozadini. Korisnik zatim mora da se saglasi sa njegovom aktivacijom. Na ovaj način, vozilo je uvek ažurirano. Funkcije koje još uvek nisu izmišljene/dostupne, takođe se mogu preko OTA ažuriranja instalirati u već prodata vozila. Kako bi preneo podatke, Mercedes-Benz se oslanja na tehnologiju mobilne komunikacije i komunikacioni modul instaliran u vozilu.


Drugi način da se osigura ažurirano i unapređeno korisničko iskustvo jeste da se nove funkcije rezervišu u Mercedes me Store-u, na primer usluge strimovanja muzike ili In-Car Office.


Pogon: sistematska elektrifikacija modernih četvoro-cilindarskih motora
Zahvaljujući sistematskoj elektrifikaciji i principu inteligentnog smanjivanja veličine, nova C-Klasa postavlja standard u efikasnosti. Paleta motora ima samo četvoro-cilindarske jedinice iz trenutne modularne Mercedes-Benz porodice motora FAME (Family of Modular Engines). Shodno tome, paleta motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže.


Pored turbo punjenja, i dizel i benzinski motori sada imaju integrisani starter-generator (ISG) za inteligentnu pomoć pri malim brzinama motora. Ovo osigurava izvanrednu isporuku snage. ISG koristi ugrađeni 48-voltni električni sistem koji osigurava funkcije kao što su jedrenje, pojačavanje ili rekuperacija energije, i omogućava značajne uštede goriva. Kao rezultat toga, motori takođe startuju veoma brzo i ugodno, tako da je start/stop funkcija vozaču toliko neprimetna koliko i prelazak sa “jedrenja” sa isključenim motorom na snažno ubrzanje. U praznom hodu, inteligentna interakcija između ISG i motora sa unutrašnjim sagorevanjem obezbeđuje izrazito miran rad.


Prvi dizel sa integrisanim starter generatorom


Predvodnik mera za poboljšanje efikasnosti je novi OM 654 M sa integrisanim starter-generatorom (ISG). On poseduje 48-voltni električni sistem. Funkcija povrata energije (rekuperacija) i mogućnost “jezdenja” sa isključenim motorom čine motor još efikasnijim.

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan  Inspirišuća zona komfora

Zajedno sa elektrifikacijom, koja takođe uključuje upotrebu električnog kompresora rashladnog sredstva za sistem klimatizacije, najvažnije modifikacije koje omogućavaju snagu do 195 kW plus dodatnih 15 kW od EQ Boost Sistema su:


• Nova radilica motora uvećava hod klipa na 94,3 mm I samim tim I radnu zapreminu na 1992 cc (kubna santimetra) (ranije vrednosti : hod klipa 92,3 mm I radna zapremina 1950 cc)
• Pritisak ubrizgavanja je povećan na 2700 bara (prethodno 2500)
• Posebno brz odziv i ujednačena isporuka snage omogućena je pomoću dva turbo punjača hlađena vodom, oba sa promenljivom geometrijom turbine.
• Rashladni kanal napunjen natrijumom u čelu svakog klipa. Ovim se omogućava brzo smanjenje kratkotrajnih temperaturnih vrhunaca u komorama za sagorevanje u čelu klipa.
Što se tiče izduvnih gasova, ovaj najmoćniji četvoro-cilindarski dizel motor takođe ide jedan korak dalje. Njegove komponente uključuju:
• NOX katalitički pretvarač za smanjenje i zadržavanje azotnih oksida na izduvnoj grani motora
• DPF filter (dizel filter za čestice sa posebnim premazom za smanjenje količine azotnih oksida)
• SCR katalizator (selektivna katalitička redukcija; sa kontrolom ubrizgane količine AdBlue-a sredstva) i
• dodatni SCR katalizator u donjem delu vozila sa zasebnom kontrolom ubrizgane količine AdBlue-a sredstva


Četvoro-cilindarski benzinski motor sa drugom generacijom ISG


Četvoro-cilindarski M 254 benzinski motor sa drugom generacijom starter-generatora sa dodatnom snagom od 15 kW 200 Nm obrtnog momenta takođe slavi svoju premijeru u C-Klasi. Zahvaljujući rekuperaciji energije i mogućnosti da “jezde” sa isključenim motorom, benzinski motor je visoko efikasan. U M 254, Mercedes-Benz je po prvi put kombinovao sve inovacije porodice modularnih motora četvoro I šesto cilindarskih benzinskih i dizel jedinica. Ove inovacije uključuju NANOSLIDE® premaz cilindara, CONICSHAPE® honovanje cilindara (konusno honovanje) i sistem za kontrolu emisije postavljen neposredno uz motor.

Predstavljen novi Mercedes-Benz C-Klasa: Limuzina i karavan  Inspirišuća zona komfora

Potpuno nova karakteristika je segmentni turbo punjač sa priključkom za protok, unapređenje “twin-scroll” tehnologije za još brži odziv sistema nad punjenja. Potpuno novo razvijeni segmentni turbo punjač rezultat je saradnje između Mercedes-Benz programera i AMG Petronas Formula 1 tima. Prenos tehnologije u serijsku proizvodnju postavlja nove standard u pogledu snage u kombinaciji sa maksimalnom efikasnošću. Tokom kratkih perioda, snaga C 300 (kombinovana potrošnja goriva: 7.0-6.6 l/100 km, kombinovana emisija CO2: 159-150 g/km) može se dodatno povećati za do 20 kW.


Menjač: Automatski, sada standardno dostupan


Menjački prenosnik 9G-TRONIC je unapređen I prilagođen radu sa ISG-om i ugrađuje se u sve modele C-Klase. Elektromotor, elektronika pogonskog sistema i hladnjak menjačkog ulja sada su premešteni u sam prenosnik ili na njega. Na ovaj način eliminisani su prethodno potrebne cevi i vodovi, što nudi prednost u pogledu prostora za instalaciju i težine. Pored toga, povećana je efikasnost prenosa. Između ostalog, optimizovana interakcija sa električnom pomoćnom pumpom za ulje smanjuje protok mehaničke pumpe za 30 procenata u poređenju za prethodnim modelom – što je dobro za efikasnost. Pored toga, koristi novu generaciju potpuno integrisane kontrolne jedinice menjačkog prenosnika sa više-jezgarnim procesorom i novom tehnologijom konstrukcije i povezivanja. Pored povećane računarske snage, drastično je smanjen i broj električnih interfejsa, a težina kontrolne jedinice menjačkog prenosnika je smanjena za 30 posto u poređenju sa prethodnim modelom.
Kod modela sa pogonom na sva četiri točka 4MATIC, sistem pogona je unapređen. Novi pogon prednje osovine omogućava prenos viših nivoa obrtnog momenta uz idealan raspored osovinskog opterećenja za dinamiku vožnje. Štaviše, ovo ima značajnu prednost u težini u poređenju sa odgovarajućom komponentom u prethodnoj seriji – doprinos smanjenju CO2. Tehničari su takođe uspeli da smanje trenja u novom razvodnom kućištu. Uz sve navedeno u pitanju je zatvoreno uljno kolo koje ne zahteva posebno hlađenje.


PR

Kia s prodajno rekordnim polugodištem u Evropi

Kia s prodajno rekordnim polugodištem u Evropi

Po najnovijim podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) Kia je u prvoj polovini 2023. u Evropi (Kia ovde ubraja zemlje članice EU, Island, Lihtenštajn, Norvešku, Švajcarsku i Ujedinjeno kraljevstvo) registrovala 304.757 vozila, što znači da je i u 2023. ostvarila rekordne rezultate...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje