Nova Opel Corsa prvak aerodinamike: Za manju emisiju i veću efikasnost
Opel Corsa je uvek bila lider u inovacijama i najnoviji model (koji ima svoju svetsku premijeru na IAA Salonu automobila u Frankfurtu 2019.) se po tome ne razlikuje. Ovogodišnji IAA sajam je otvoren za posetioce od 12.-22. septembra 2019...
Kao i sa svim drugim novorazvijenim automobilima Opel je optimizovao aerodinamiku Corse u razvojnom Institutu za automobilski inženjering i motore vozila koristeći aerotunel Univerziteta u Štutgartu.
Rezultat je koeficijent otpora vazduha od samo 0,29 – odlična vrednost za automobil ove veličine – i u poređenju sa prethodnikom dodatno smanjena površina prednjeg dela koja je samo 2,13 m2, što čini novu Corsu jednim od najaerodinamičnijih automobila u svojoj klasi. Pored toga, nova generacija Opelovog bestselera već ispunjava buduće Euro 6d emisione standarde.
,,Aerodinamika je samo jedno od područja gde Opel povećava efikasnost svojih automobila’’, rekao je izvršni direktor za inženjering, Kristijan Miler (Christian Müller). ,,Napredne benzinske i dizel pogonske jedinice i najmodernija elektrifikacija su drugi alati koje koristimo kako bismo značajno smanjili potrošnju goriva i emisiju CO2.
Zbog izazova koje donosi važnost smanjenja emisije CO2, savršena aerodinamika postaje vrlo bitna kako u automobilskoj industriji tako i među kupcima. Manji otpor vazduha znači da je manje energije potrebno da bi se automobil kretao, što kao rezultat ima smanjenu potrošnju goriva i manju emisiju štetnih gasova.
Na primer, smanjenje otpora za deset procenata dovodi do smanjenja potrošnje goriva za oko dva procenta po NEDC ciklusu (Novi evropski ciklus vožnje), ili do pet procenata pri vožnji brzinom od 130 km/h.
Na primer, podvozje je prekriveno ravnim panelom od motora do zadnje osovine kako bi se unapredio protok vazduha ispod automobila.
Nova Corsa takođe ima i spojler na zadnjoj ivici krova, koji unapređuje protok vazduha i smanuje turbulenciju koja uzrokuje otpor.
Spojler takođe dodaje aerodinamički potisak na zadnju osovinu, što još više poboljšava stabilnost nove Corse na pravcu, posebno pri većim brzinama koje su tipične za nemački autoban.
Nova Corsa takođe ima prednost zbog aktivne maske hladnjaka koja smanjuje otpor vazduha i uvećava efikasnost u potrošnji goriva tako što automatski zatvara prednji otvor kada je vazduh za hlađenje najmanje potreban. Do sada je ova inovacija mogla da se pronađe samo u mnogo skupljim automobilima iz viših segmenata.
Deo maske hladnjaka se otvara ili zatvara u zavisnosti od temperature motora i brzine. Na primer, maska se otvara kada automobil ide uzbrdo ili po gradu tokom visokih temperatura, a zatvara se kada je potrebno manje hlađenja motora, kao što je kretanje brzinom sličnom onoj u gradskoj vožnji.
Šesta generacija Opelovog bestselera u segmentu malih automobila nije prva aerodinamički optimizovana Corsa koja svoju premijeru ima na IAA sajmu. Na Salonu automobila u Frankfurtu 1995., Opel je iznenadio industriju sa inženjerskom studijom baziranoj na Corsi za takozvani ,,trolitarski automobil’’, to jest, bila je dizajnirana da ima prosečnu potrošnju goriva koja je manja od 3,5 litara na 100 kilometara.
Corsa ECO 3 je između ostalog imala i spojler na krovu koji je dobila iz GSi verzije, spojlere ispred prednjih točkova i specijalni kalup praga ispred zadnjih točkova. Rezultat svega toga je bio posebno nizak koeficijent otpora vazduha za hečbek sa troje vrata – samo 0,29 Cd. Dvadeset četiri godine kasnije serijski automobil masovne produkcije je ostvario isti odličan rezultat: nova Opel Corsa.
PR