Brabus V12 900 - Brutalni off-road za 10 izabranih
Dok svetska auto industrija uveliko razvija električne i hobridne automobile, sve manje je onih koji svoje znanje i energiju ulažu u razvoj super-snažnih modela sa V12 motorom. Brabus ne odustaje...
Predmet nemačke tjunerske kompanije bila je nova generacije modela Mercedes-Benz G-Klasa. Automobil je proširen za 10 centimetara, a ispod gigantskih blatobrana kriju se felne prečnika 24 inča, sa pneumaticima 295/30 napred i 335/25 pozadi.
Na prednjem delu dominiraju velika maska hladnjaka i još veći otvori za dovod vazduha za hlađenje kočionog sistema. Cevi izduvnog sistema smeštene su ispod bočnih vrata, što je karakteristično i za prethodne G-Klase koje su prošle obradu u ovoj kompaniji. Zanimljivo je i krilo smešteno na vrata prtljažnika izrađeno od karbona.
Većina "tjunera" reprogramira elektronsku jedinicu motora, dok tehnika ostaje netaknuta. Ne i Brabus. Inženjeri su svoju umešnost pokazali na 6.0-litarskom V12 motoru poreklom iz modela S65 AMG, u kojem nije ostao ni kamen na kamenu. U agregat su smešteni kovani klipovi, koji sada imaju i duži hod, što je zapreminu povećalo na 6,3 litara. Rezultat je maksimalna snaga od 900 KS i maksimalni obrtni moment od 1200 Nm. Iz Brabusa ističu da je obrtni moment bio povećan na 1.500 Nm, ali je zbog pouzdanosti softverski smanjen. I pored mase od 2,6 tone, automobil iz mesta do 100 km/h stiže za 3,8 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 280 km/h. Potrošnja? To vlasnike ovog vozila verovatno ne interesuje previše, ali recimo i to da ona iznosi 18,9 l/100 km.
Automagazin.rs