AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Metalik ljubičasta će biti boja budućnosti za evropske automobile

Metalik ljubičasta će biti boja budućnosti za evropske automobile

„ACT/9”, izveštaj o završnim automobilskim premazima za 2019/20. godinu, predstavlja potrebu za oblikovanjem budućnosti sa aktivnim stavom. Analizom tehnoloških trendova i društvenih promena, dizajneri iz BASF-ovog Sektora premaza pretočili su ovu potrebu u kolekciju budućih inspiracija za automobilske premaze...

Četiri dizajnerska studija iz Severne Amerike, Evrope, Bliskog Istoka, Afrike i Azije zajedno su radila na ovoj kolekciji. Fokus na ovim regijama stvara duboko razumevanje tržišta i njihovih pokretača boja.

Globalni trendovi u bojama reflektuju pozitivnu posvećenost u povezivanju digitalnih inovacija i ljudskih potreba. Rastući značaj digitalizacije označava konačno prihvatanje računarske podrške. Odlučno promišljanje o resursima stvara nove pejzaže proizvoda i obrasce potrošnje.

Raznovrsnost u bojama ukazuje na otvorenost ka digitalnom napretku

Višestruke nijanse i izrazito različiti nivoi boja karakterišu otvorene stavove prema napretku u digitalizaciji. Digitalna podrška se sada smatra prirodnim delom života, a njen uticaj nastavlja da raste. Obojenost buduće mobilnosti, stoga, mora biti toplijeg i pristupačnijeg izgleda. Atipične automobilske boje poput žućkastih tonova i složenih metalik zlatnih nijansi su u skladu sa ovom tendencijom.

Metalik ljubičasta će biti boja budućnosti za evropske automobile

Varijante metalik nijansi oslikavaju posvećenost potrošača društvenim promenama

Trendovi u automobilskim bojama oslikavaju opservaciju dizajnera da postoji rastuća želja za esencijalnim promenama. Ovo utiče ne samo na potrošačke obrasce i ponašanja, već i na lične ciljeve. Kako su stalni i stabilni poslovi retki za većinu mladih ljudi, jednolične biografije su zamenjene raznolikim životnim stilovima – ono što danas nazivamo „slash” generacijom. Ona zahteva fleksibilne stavove i u obrascima mobilnosti. Stavovi „slash” generacije su fleksibilni i kreativni, i nude pravu ravnotežu između posla i slobodnog vremena. Ova interakcija se vidi u nizu metalik i punih boja, od svetlih do tamnih nijansi.

Pored toga, brojne inicijative koje pokreću potrošači i industrija promovišu duboko preispitivanje životnih ciklusa materijala. Dizajneri iz BASF-ovog Sektora premaza transformišu ove tendencije u inovativne koncepte boja koji kombinuju estetiku i održivost.

Region Evrope, Bliskog Istoka i Afrike (EMEA) – Definisanje novih standarda

Izuzetno pozitivni stavovi nagoveštavaju nadolazeće promene društvenih konvencija u regionu Evrope, Bliskog Istoka i Afrike (EMEA), u kojoj jedinstveni premazi poput metalik ljubičaste mogu postati uobičajeniji. Ono što naglašava taj optimizam je stalno rastući značaj individualnog u dizajnerskim konceptima, što se ogleda u kompleksnim metalik nijansama u bež i zlatnim tonovima. Još jedan aspekt u ovoj regiji je istraživanje ljudskih potreba u kontekstu automatizovane mobilnosti. Stoga selekciju boja u EMEA-i karakteriše veštački izgled koji briše efekte, ali daje funkcionalnost. Ovo takođe objašnjava i pristup progresivnim idejama.
Azija i Pacifik - Svest o novom području delovanja uvodi uravnoteženu paletu toplih boja
Duh svestranog života se manifestuje u svesti o novom području delovanja u azijskim urbanim društvima. Tradicija se spaja sa novim impulsima održive proizvodnje i uvodi uravnoteženu paletu toplih boja sa mirnim, zasićenim presijavanjima. Ovi premazi prevazilaze stereotipne boje i površine, uz sveže beličasto-srebrne nijanse i kompleksnije tople boje.

Iako u Aziji postoji stav koji je okrenut tehnologiji i favorizuje svetle boje poput neutralnih metalik i plavih, ona emotivnija strana budućnosti automobilske tehnologije se otkriva u tamnim i sirovim bojama poput metalik sive ili senzualne ljubičaste. Skroman i poznat raspon boja u Aziji čini vizionarske automobilske koncepte primenljivijima.

Severna Amerika – Nijanse koje menjaju boju reflektuju digitalne i životne trendove

Kontinuirana fascinacija tehnologijom u Severnoj Americi, spojena sa novim pristupom posedovanju i ko-kreaciji, rezultira u promeni palete boja u odnosu na prethodne godine i manifestuje se kroz raznobojna presijavanja više nego kroz kontrast svetlo/tamno. Takođe se javlja i omekšavanje teksture u metalik efektu. Nova paleta boja spaja razumevanje ljudskih interakcija sa mašinama, podvojenost duha i tela, kao i slaganje svesnog sa nesvesnim. Takođe se naglašava i spajanje funkcionalnosti i estetike. Bilo da je reč o kreiranju selekcije boja kako bi se olakšali inženjerski zahtevi ili o fokusiranju na upotrebu ekoloških boja i proizvoda, dizajn u ovoj regiji je povezan sa očekivanjima u pogledu performansi i noviteta.

Ekspertiza u Sektoru premaza

Svake godine dizajneri iz BASF-ovog Sektora premaza pretoče svoja otkrića i prognoze za tehnološke i društvene promene u kolekciju koja će uticati na automobilske boje u narednih tri do pet godina. Oni intenzivno istražuju buduće trendove na kojima temelje razvoj površina, tekstura i boja. Kao rezultat, dizajneri predstavljaju globalne trendove na područjima Evrope, Bliskog Istoka i Afrike (EMEA), Pacifičke Azije (AP) i Severne Amerike (NA).

PR

Grupa Renault - plan smanjenja troškova do 2022.godine

Grupa Renault - plan smanjenja troškova do 2022.godine

Kako je i obećala prilikom objave godišnjih rezultata, Grupa Renault je danas predstavila svoj transformacijski plan, kojim namerava da ostvari uštedu više od 2 milijarde evra u periodu od tri godine i udari temelje novoj konkurentnosti Grupe...

Nova Mokka: Opel fokusiran na logotip modela

Nova Mokka: Opel fokusiran na logotip modela

Automobil iz jednog kalupa, precizna, direktna, kvalitetna - to je nova Opel Mokka. Kreirana prema dizajnerskom pravcu koji je razvio Opel i sa idealnim proporcijama, lice nove generacije Mokke pokazuje izuzetno atraktivne karakteristike koje su istovremeno disciplinovane i personalizovane...

Toyota ulaže u obnovljive izvore energije

Toyota ulaže u obnovljive izvore energije

Kao deo neprestanih aktivnosti u Evropi u prelasku svog poslovanja na čistu i obnovljivu energiju, Toyota Motor Europe (TME) uložila je u dve nove tehnologije za proizvodnju električne energije na licu mesta, u svom sedištu u Briselu...

Škoda vozila odmah dostupna za isporuku

Škoda vozila odmah dostupna za isporuku

Autočakač je svom prodajnom portfoliju dodao i mogućnost online odabira vozila. Na internet stranici Škoda Auto u Srbiji, pored informacija o trenutnim akcijama i popustima, možete naći ponudu modela koji su odmah dostupni za isporuku...

Johen Paesen podpredsednik Kijinog dizajna enterijera

Johen Paesen podpredsednik Kijinog dizajna enterijera

Iz Kia Motors Corporation javljaju da je Johen Paesen postao podpredsednik grupe za dizajn enterijera. Gospodin Paesen radi u Kijinom dizajnerskom centru u Namyangu (J. Koreja) i neposredno je odgovoran Karimu Habibu, višem podpredsedniku i vođi dizajnerskog centra...

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje