AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Evropsko tržište u januaru 2020 - nova godina počela velikim padom prodaje

Evropsko tržište u januaru 2020 - nova godina počela velikim padom prodaje

Prodaja novih automobila na evropskom tržištu, u januaru mesecu tekuće godine, zabeležila je međugodišnji pad od 7,4 procenata. Koji su razlozi?

2020. godina na evropskom tržištu novih automobila nije počela najbolje. U januaru 2020. godine u Evropi je registrovano 1.135.116 novih automobila, što je za 7,4 procenta manje nego u istom mesecu prošle godine. Ove podatke je objavila je Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA), koja evidentira prodaju u državama članicama Evropske unije (bez Malte), dopunjenu prodajom u Islandu, Norveškoj, Švajcarskoj i Velikoj Britaniji.

Prema ACEA, razloga za ovaj trend je nekoliko. Jedan od glavnih razloga je stupanje na snagu novih, strožih pravila o emisiji štetnih čestica, što povlači visoke kazne za nepoštovanje istih. To je jedan od razloga zašto je veliki broj automobila sa visokim emisijama registrovan u decembru mesecu, kada je prodaja u EU porasla za 21 %!

Jedan od razloga pada prodaje novih automobila u Evropi je i nešto slabija globalna ekonomija i "stezanje kaiša" u velikim kompanijama, koje su i najveći kupci novih automobila. Sledeći faktor je i izlazak Velike Britanije iz EU i neizvesnost potencijalnih kupaca zbog Brexita. Prodaja u januaru u Velikoj Britaniji je zabeležila skoro identičan pad kao u EU - 7,4%.

I pored pada prodaje od 6,4 posto, najprodavanija marka u januaru u Evropi je bila Volkswagen, koji je prodao 133.616 novih automobila. Peugeot je zabeležio drugo mesto, sa 74.297 automobila (-9,2 %). Na najniži stepenik podijuma se popeo Renault, sa 67.320 automobila (-6,7 %).  Na četvrtom mestu po kriterijumu prodaje evidentirana je Toyota, sa 66.851 prodata automobila. Ovako dobar rezultat Toyote možemo povezati sa njenim naprednim i pre svega ekološki prihvatljivim pogonskim sistemima.

Očigledno će 2020. godina biti veliki izazov za proizvođače automobila, posebno ako uzmemo u obzir uticaj korona virusa na proizvodnju komponenti i kompletnih automobila.

Automagazin.rs

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - Nova perjanica Toyotine hibridne ponude

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid - Nova perjanica Toyotine hibridne ponude

Od svog lansiranja na tržište kao prvog svetskog sportsko-rekreativnog/lifestyle SUV vozila 1994. godine, RAV4 je konstantno evoluirao u skladu s potrebama i zahtevima kupaca koji su se vremenom menjali u pogledu kvaliteta, stila, performansi i raznolikosti – čime je osigurana njegova pozicija kao jednog od najprodavanijih vozila na svetu...

Opel nastavlja izvoznu ofanzivu povratkom u Japan

Opel nastavlja izvoznu ofanzivu povratkom u Japan

Opel će nastaviti svoju trenutnu izvoznu ofanzivu povratkom  na važno japansko tržište. Počevši od sledeće godine, brend će lansirati tri modela u svom prvom koraku: najprodavaniju Corsu, koja u Japanu može imati drugačiji naziv, multifunkcionalni Combo Life i Grandland X kompaktni SUV...

Mercedes-Benz na autosalonu u Ženevi 2020

Mercedes-Benz na autosalonu u Ženevi 2020

Ovogodišnji 90. Salon automobila u Ženevi donosi nekoliko novih proizvoda: unapređenu E-Klasu, tri AMG svetske premijere, nove modele iz porodice kompaktnih hibrida, kao i model Marco Polo sa Mercedes-Benz Advanced Control sistemom (MBAC)...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje