Evropsko tržište u januaru 2020 - nova godina počela velikim padom prodaje

Prodaja novih automobila na evropskom tržištu, u januaru mesecu tekuće godine, zabeležila je međugodišnji pad od 7,4 procenata. Koji su razlozi?
Prema ACEA, razloga za ovaj trend je nekoliko. Jedan od glavnih razloga je stupanje na snagu novih, strožih pravila o emisiji štetnih čestica, što povlači visoke kazne za nepoštovanje istih. To je jedan od razloga zašto je veliki broj automobila sa visokim emisijama registrovan u decembru mesecu, kada je prodaja u EU porasla za 21 %!
Jedan od razloga pada prodaje novih automobila u Evropi je i nešto slabija globalna ekonomija i "stezanje kaiša" u velikim kompanijama, koje su i najveći kupci novih automobila. Sledeći faktor je i izlazak Velike Britanije iz EU i neizvesnost potencijalnih kupaca zbog Brexita. Prodaja u januaru u Velikoj Britaniji je zabeležila skoro identičan pad kao u EU - 7,4%.
I pored pada prodaje od 6,4 posto, najprodavanija marka u januaru u Evropi je bila Volkswagen, koji je prodao 133.616 novih automobila. Peugeot je zabeležio drugo mesto, sa 74.297 automobila (-9,2 %). Na najniži stepenik podijuma se popeo Renault, sa 67.320 automobila (-6,7 %). Na četvrtom mestu po kriterijumu prodaje evidentirana je Toyota, sa 66.851 prodata automobila. Ovako dobar rezultat Toyote možemo povezati sa njenim naprednim i pre svega ekološki prihvatljivim pogonskim sistemima.
Očigledno će 2020. godina biti veliki izazov za proizvođače automobila, posebno ako uzmemo u obzir uticaj korona virusa na proizvodnju komponenti i kompletnih automobila.
Automagazin.rs