AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota je započela testiranje autonomne vožnje na javnim putevima u Evropi

Toyota je započela testiranje autonomne vožnje na javnim putevima u Evropi

Toyota Motor Europe (TME) započela je autonomnu vožnju (AD - automated driving) na javnim putevima u Evropi. Nakon uspešnih simulacija i ispitivanja na zatvorenim stazama, TME sada izlaže svoje interno razvijene AD sisteme stvarnim gradskim uslovima: u živom gradskom jezgru Brisela...

U srcu evropskih institucija, jedan Lexus LS će se neprestano voziti nepromenljivom rutom 13 meseci. Gerald Killmann, potpredsednik za istraživanje i razvoj pri TME: „Unutar Toyote globalno, TME-ijev Centar za istraživanje i razvoj u Briselu je Regionalni centar izvrsnosti za računarski vid: omogućavajući računarima da „vide“ i „razumeju“ svoju okolinu. Glavni cilj ovog pilot projekta je izučavanje složenog i nepredvidljivog ljudskog ponašanja i njegovog uticaja na zahteve sistema autonomne vožnje. Toyotin krajnji cilj je potpuno izbegavanje žrtava u saobraćajnim nesrećama. Zbog toga je ključno razumeti ljudsko ponašanje, kako bi sistem mogao da odgovori na složenost i raznolikost stanovništva urbanog okruženja kao što je Brisel, evropska prestonica koja je dom za 184 različite nacije. Nakon uspešnih ispitivanja na javnim putevima u Japanu i SAD, razumevanju sistema sada pridodajemo i evropske uslove.“

Toyota je započela testiranje autonomne vožnje na javnim putevima u Evropi

Christophe Vanoerbeek, Brussels Mobility: „Region Brisela, a posebno Brussels Mobility, posvećen je vodećoj ulozi u pionirskoj tehnologiji u pogledu autonomnih vozila. Svesni smo potencijala ove tehnologije kao rešenja za urbanu mobilnost, pri čemu sigurnost ima prioritet. To se ogleda u našem novom master planu regionalne mobilnosti, nazvanom Good Move, i u jednoj od 50 akcija koje smo pokrenuli kako bismo našu viziju pretočili u stvarnost: predviđanje autonomnosti vozila. Naša ambiciozna strateška studija o prelasku na autonomna vozila navodi nužne korake za čvrst okvir i pozitivan razvoj autonomnih vozila. Mislim da možemo biti ponosni što su naš grad i region laboratorija za ovu vrstu pionirskih rešenja mobilnosti. Svakako ohrabrujemo inovacije na polju mobilnosti i to je prepoznato i na međunarodnom planu”.

Bezbednost pre svega

Lexus LS je vozilo iz redovne, serijske proizvodnje i vozi se na običnim, otvorenim putevima. Jedina razlika je paket senzora postavljen na krov, koji uključuje LIDAR, radare, kamere i sistem određivanja položaja velike preciznosti. U automobilu se nalazi sigurnosni vozač koji može u bilo kom trenutku da interveniše i zaobiđe upravljački sistem AD vozila, kao i operater koji nadgleda kompletan sistem. Toyota je izašla s ovim automobilom na otvorene puteve nakon meseci temeljnih priprema vozila: provere AD sistema, obuke vozača, analize rute i pregovora s vlastima radi dobijanja nužnih odobrenja.

Toyota je započela testiranje autonomne vožnje na javnim putevima u Evropi

Ovo istraživanje je povezano s Toyotinom globalnom vizijom stvaranja sigurne i sve bolje mobilnosti za sve. Toyota vidi vezu između vozača i automobila kao saigrača koji sarađuju, pristup mobilnosti nazvan „Mobility Teammate Concept“ (Koncept saigrača u mobilnosti) [hyperlink: http://automatedtoyota.com/automated-driving-technology-deployment-strategy/]. S ciljem realizacije sigurnije i pristupačnije mobilnosti Toyota paralelno radi na dva različita modela autonomne vožnje: Guardian (čuvar) i Chauffeur1 (vozač) [hyperlink http://automatedtoyota.com/how-toyota-approaches-automated-driving-development/]. Dok razvija ove pionirske tehnologije, Toyota istovremeno populariše sigurnosne funkcije na dostupan način, za celu paletu svojih vozila. Toyota oprema sve svoje novoprodane automobile naprednim sistemima za pomoć u vožnji (ADAS), nazvanim Toyota Safety Sense [hyperlink: https://www.toyota-europe.com/world-of-toyota/safety/toyota-safety-sense] i Lexus Safety System+2 [hyperlink: https://www.lexus.eu/discover-lexus/technology/lexus-safety/#lexus-safety-system-a].
 
Evropski L3Pilot

Ovo autonomno vozilo koristiće se i za prikupljanje podataka u sklopu Toyotinog učešća u evropskom projektu „L3Pilot“,” zajedno sa 34 druga partnera, uključujući najveće proizvođače automobila, dobavljače u automobilskoj industriji, istraživačke institute i javna tela. L3Pilot [hyperlink: www.l3pilot.eu] je četvorogodišnji evropski projekt pokrenut 2017. godine, a delom ga finansira Evropska komisija3. Ovaj projekt utire put za terenska ispitivanja AD sistema većih razmera koja će obuhvatati oko 1000 vozača u 100 automobila, u 10 zemalja u Evropi. U okviru ovog projekta, TME će se koncentrisati na istraživanje ponašanja stranaka i sigurno delovanje sistema u složenim i različitim urbanim okruženjima.

PR

Novi Seat Leon (2020) na novom videu

Novi Seat Leon (2020) na novom videu

Novi Seat Leon kuca na vrata. Popularni španski kompakt u svojoj novoj generaciji biće predstavljen 28. januara sledeće godine, a iz Seata su nas počastili prvom video najavom...

Kia predstavlja novu limuzinu K5

Kia predstavlja novu limuzinu K5

Novi Kia K5 je fastback evolucija Kijine globalno najprodavanije limuzine, koja združuje agresivan dizajn sa enterijerom podređenom vozaču, najnovije tehnologije i nove motore...

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje