AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Megane širi ponudu - dobio je novi 1.7 Blue dCi motor i automatski menjač za više motora

Renault Megane širi ponudu - dobio je novi 1.7 Blue dCi motor i automatski menjač za više motora

Prošle godine, u okviru modernizacije SUV modela Kadjar, Renault je predstavio novi čisti dizel motor 1.7 dCi, koji u ponudi menja stari 1.6 dCi. Od sada je dostupan i pod haubom modela Megane...

Renault Megane širi ponudu - dobio je novi 1.7 Blue dCi motor i automatski menjač za više motora

Kao i većina drugih proizvođača automobila, i Renault je modernizovao svoju ponudu motora. Svi agregati su prošli novi protokol WLTP (Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedure), koji se koristiti za homologaciju vozila unutar Evropske unije. Podsetimo, WLTP protokol je u septembru 2018. godine zamenio prethodni homologacijski postupak (NEDC), koji je stupio na snagu 1992. godine. Agregati zadovoljavaju najstrožu emiosionu normu Euro 6d-TEMP.

Ovim promenama, Renault je iz svoje ponude izbacio agregat 1.6 dCi, tako da je u cenovniku ostao samo modernizovani dizel 1.5 Blue dCi. U septembru mesecu prošle godine, sa aktuelizacijom SUV modela Kadjar, Renault je predstavio naslednika starog motora. Iako su svi očekivali downsizing, dogodio se upsizing. Novi agregat 1.7 Blue dCi ima zapreminu od 1.749 cm³, u međuvremenu je stigao i pod haubu modela Grand Scenic i Talisman. U Kadjaru može biti uparen sa automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom i sistemom pogona na sve točkove.

Renault Megane širi ponudu - dobio je novi 1.7 Blue dCi motor i automatski menjač za više motora

Sada je red došao na Megane. Motor razvija maksimalnu snagu od 110 kW pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 340 Nm pri 1.750 o/min, što znači da je u poređenju sa prethodnikom snažniji za 14 kW i ima veći obrtni moment za 20 Nm. Ovaj agregat u Meganeu prsečno troši 4,7 l/100 km (prema WLTP ciklusu), a poboljšane su i performanse: do "stotke" mu je potrebno svega 8,8 sekundi i dostiže maksimalnih 214 km/h.

Renault Megane širi ponudu - dobio je novi 1.7 Blue dCi motor i automatski menjač za više motora

Ubrzanje do 100 km/h je dakle poboljšano za 1,2 sekunde, a maksimalna brzina veća je za 16 km/h. Na agregatu je mnogo toga novogg - nova he glava motora, koja je opremljena common-rail injektorima koji dovode gorivo u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 2.000 Bara. Za redukciju emisija NOx stara se sistem selektivne katalitičke redukcije SCR, odnosno sistem ubrizgavanja tečnosti AdBlue u izduvni sistem.

Pored novog motora, Megane proširuje ponudu automatizovanog menjača sa dvostrukim kvačilom za verzije 1.3 TCe (103, 117 kW) i slabiji dizel 1.5 Blue dCi (85 kW).

Automagazin.rs

Novi Seat Leon (2020) na novom videu

Novi Seat Leon (2020) na novom videu

Novi Seat Leon kuca na vrata. Popularni španski kompakt u svojoj novoj generaciji biće predstavljen 28. januara sledeće godine, a iz Seata su nas počastili prvom video najavom...

Kia predstavlja novu limuzinu K5

Kia predstavlja novu limuzinu K5

Novi Kia K5 je fastback evolucija Kijine globalno najprodavanije limuzine, koja združuje agresivan dizajn sa enterijerom podređenom vozaču, najnovije tehnologije i nove motore...

Kalle Rovanpera - Toyota GR Yaris Hybrid Rally1
Slika nedelje