Škoda Scala osvojila pet zvezdica na Euro NCAP testu
ŠKODA SCALA je dobila najveći mogući rezultat od pet zvezdica u sveobuhvatnom testu koji obavlja nezavisni Evropski program za procenu novih automobila (Euro NCAP). To ga svrstava među najsigurnija vozila u svojoj kategoriji sa vrhunskim karakteristikama za bezbednost odraslih putnika i biciklista.
Christian Strube, član ŠKODA borda za tehnološki razvoj, objašnjava: „Naši inženjeri neprestano rade na optimizaciji aktivne i pasivne bezbednosti naših modela. Kod modela SCALA, na primer, uveli smo nekoliko novih sistema asistencije za klasu kompaktnih vozila, koji su do sada bili dostupni samo za vozila koja pripadaju višim segmentima. Osvajanje maksimalnih pet zvezdica za model ŠKODA SCALA na evropskom testu za bezbednost vozila potvrda je našeg svakodnevnog rada. Sve naše aktuelne serije modela zasluženo su osvojile najbolji rezultat na Euro NCAP testu što je, priznaćete, veliki uspeh.“ Osim ukupne ocene od pet zvezdica, ŠKODA SCALA je posebno visoko ocenjena za testove bezbednosti odraslih putnika i bezbednost biciklista. U kategoriji zaštite odraslih putnika, prostrani kompaktni model dobio je 97% poena. Ovo je jedna od najviših ocena u istoriji Euro NCAP.
Ocenjivači su dodelili svih šest bodova za zaštitu biciklista, na šta je uticao sistem Front Assist sa prediktivnom zaštitom pešaka i biciklista, kao i City Emergency Brake funkcija, koje su sada uključene u obaveznu opremu. Lane Assist je još jedna funkcija koja je deo standardne opreme za model ŠKODA SCALA, dok Side Assist, koji upozorava vozača da mu se približava vozilo od pozadi ili iz mrtvog ugla, predstavlja opcionu karakteristiku koja nosi 3,5 od maksimalnih 4 poena za ovaj aspekt.
Euro NCAP je osnovan 1997. godine, a pored sadašnjih članova, tu je bilo i dvanaest članova ministarstva saobraćaja, automobilski klubovi, udruženja osiguranja i istraživački instituti iz osam evropskih zemalja. Konzorcijum se nalazi u belgijskom gradu Leuvenu. On sprovodi testove sa trenutnim modelima i procenjuje njihovu aktivnu i pasivnu bezbednost. Tokom proteklih nekoliko godina, ovi testovi su postali sve strožiji i sada sadrže niz različitih scenarija sudara. Iako je u početku bio zasnovan isključivo na rezultatima testova sudara, konačne ocene danas daju veću težinu procenama aktivnih sigurnosnih sistema i dostupnih sistema pomoći vozaču.
Foto: Euro NCAP