Najnovije vesti iz auto industrije
Lexus IS-F - izazov za najsnažnije
Objavljeno: 13.01.2007.
Kompanija Lexus je na sajmu automobila u Detroitu predstavila "nabrijanu" izvedbu modela IS, sa oznakom IS-F. Lexus IS-F bez imalo straha u očima, i sa puno samopouzdanja, gledaće konkurente BMW M3, Mercedes C AMG, Audi RS4, koji se sigurno neće prijatno osecati u društvu ovog markantnog bildera...
Pod haubom Lexusa IS-F disaće V8 agregat zapremine 5 litara, koji razvija snagu od 400 konjskih snaga i obrtni moment od 475 Nm. Podsetimo, vrh ponude po snazi, u srednjoj klasi, trenutno nudi Audi RS4, a očekuje se i BMW M3 i Mercedes C AMG. Međutim, ono što ovaj automobil izdvaja od konkurencije, svakako će biti osmostepeni automatski menjač, sposoban da stepen prenosa promeni sa samo jednu desetinku sekunde! Promena stepeni prenosa može se realizovati i preko palica iza volana (sekvencijalni menjač).
Za kočenje se brine snažni kočioni sistem marke Brembo. Na prednjoj osovini montirani su kočioni diskovi prečnika 36 centimetara, a pozadi su diskovi prečnika 35 centimetara. Automobil će biti dostupan sa serijski motiranim točkovima prečnika 19 inča, za čiji dizajn se pobrinuo čuveni BBS. Na prednim felnama su pneumatici širine 225, pozadi 255.

Elektronski stabilizacioni program, "Vehicle Dynamics Integrated Management", u ovom modelu podignut je na viši stepen pripravnosti u odnosu na standardan IS. Vizuelne razlike u odnosu na standardan IS mogu se pronaći na prednjim usisnicima za vazduh, odbojnicima, tu su i bočne škrge, kao i dva dupla završetka izduvnog sistema. U enterijeru je sve što tamo očekujete od ovog automobila: kožna sedišta za četiri osobe odlično se uklapaju sa niklovanim detaljima na instrument tabli, a od važnih info za ulične trkače ne nedostaje ni merač temperature ulja u agregatu. Prodaja Lexusa IS-F staruje 2008. godine. Postere ovog luksuznog Japanca možete pronaći u galeriji.
Goran Sarić Automagazin
Nemačka kompanija Audi prošle godine zabeležila je značajan rast prodaje. 2006. godine Audi je zabeležio rast prodaje od 9,2% u odnosu na 2005. godinu, što znači da je put doo kupaca pronašlo 905.100 automobila svih modela ove atraktivne marke...
U 2006. godini kompanija Renault je zabeležila pad prodaje od 4% na svetskom nivou. Francuska kompanija prodala je 2.433.604 vozila...
Kompanija Mitsubishi trenutno pregovara sa predstavnicima Vlade Rusije oko izgradnje nove fabrike, koja bi trebala ubrzati ekspanziju ove japanske marke na ruskom tržištu...
Na aukcijskom portalu
eBay pojavio se apsolutni unikat u istoriji Mercedes Lotec C 1000 Race Car, koji je nastao kao plod saradnje kompanija Mercedes-Benz i Lotec. Proizveden je 1995. godine, prešao je 2.348 milja, a trenutna cena jednog od najbržih automobila na svetu prelazi 2 miliona dolara...
Kina je prestigla Japan i postala drugo po veličini automobilsko tržište sveta, odmah iza još uvek vodećih, Sjedinjenih Američkih Država. Zahvaljujući rastu prodaje od 25,1% u 2006. godini, kinesko tržište bi moglo postati broj 1...
Malena i vrlo uporna ekipa srpskih vozača koja aktivno učestvuje u simulaciji Richard Burns Rally, obradovala nas je dobijanjem licence za učešće u Svetskom Prvenstvu Richard Burns Rally. Posle sjajnih rezultata u šampionatu Slovenije, Nenad Mirković i Aleksandar Cvijović dobili su pojačanje od "pravog" reliste, poznatog asa Romana Podboja, koji će nastupiti u bojama tima Automagazin Rally Team u Svetskom RBR prvenstvu...
Ove godine kompanija Hyndai na tržište uvodi svoj najveći SUV u ponudi, model Veracruz. 20 centimetara kraći od Mercedes-Benz GL-a, serijski opremljen sistemima ESP, ABS, šest vazdušnih jastuka i velikim prtljažnim prostorom, Veracruz će direktno atakovati na tržišni segment koji sebično čuvaju BMW X5, Mercedes ML...
Posle predstavljanja BMW-ovog facelifta serije 5 i modela M5 Touring, na red je došao i najmanji član porodice, serija 1. Naime, BMW je objavio prve fotografije trovratne izvedbe svog najmanjeg predstavnika, koji dolazi s manje kilograma i novim motorom, što obećava nove kupce i novu porciju zabave...
Francuska kompanija Renault odlučila je da deo proizvodnje aktuelne generacije modela Clio preseli do zemalja sa jeftinom radnom snagom, kao što je Turska...