Audi želi ove godine da dostigne prodajne rezultate konkurenata. Kako?
Audi u poslednje vreme po prodajnim rezultatima zaostaje za svojim glavnim konkurentima. U 2020. godini želi to da promeni. Kakav je plan?
"Želimo ponovo da napadnemo. Potrebne su nam ozbiljne promene, ali vidim snažnu želju da se promeni kompletna ogranizacija, što je za mene optimistično." - izjavila je Hildegard Wortmann, član upravnog odbora z Audi AG, zadužena za marketing i prodaju, koja je do pre šest meseci radila u konkurentskom BMW-u.
Audi još uvek trpi posledice od Dieselgate-a, koji je zahvatio skoro sve brendove u koncernu Volkswagen. Čini se da na nove emisione norme Audi nije bio potpuno pripremljen, a zanimljivo je da je na čelu tehničkog odeljenja Audija u poslednjih sedam godina promenjeno šest direktora. Audi jednostavno nije imao dovoljno homologovanih vozila, koji bi zadovoljili nova tehnička pravila. U 2019. godini, Mercedes-Benz je prodao 2.456.343 vozila, BMW 2.168.516 automobila, a Audi je uspeo da proda 1.845.550 primeraka. To je više nego godinu dana ranije, ali je zaostatak za konkurencijom veći. Podsetimo, 2012. godine, tadašnji predsednik kompanije Audi AG, Rupert Stadler, izjavio je da će 2020. godine Audi biti premium marka broj 1 sa gledišta prodaje.
Kakav je plan za budućnost? Prema Wortmannovoj, Audi će predstaviti podmlađenu gamu modelu, a posebno će zanimljivi biti elektromobili, među kojima je i e-tron G>T. Do 2025. godine, Audi će predstaviti 10 plug-in hibrida i 20 čistih elektromobila, što najavljuje ofanzivu snažniju od konkurenata kao što su Mercedes-Benz i BMW.
Model TT u ponudi će zameniti električni sportski automobil. Sličnu sudbinu bi mogao doživeti i supersportski R8, a električni model mogao bi zameniti i lukuznu limuzinu A8. Pored toga, Audi planira nove uštede, koje će biti posledica nižih prodajnih marži na elektromobile. Audi će do 2025. godine smanjiti broj radnih mesta za 7.500, čime će dodatno uštedeti 6 milijardi evra.
Audi očekuju i promene u organizacionoj struktiri. Od maja meseca, kompanija iz Ingolstadta imaće novog šefa - Markus Duesmann, koji dolazi iz konkurentskog BMW-a.
PR