AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

IAA premijera: Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

IAA premijera: Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

Opel proslavlja tri svetske premijere na ovogodišnjem Međunarodnom sajmu  automobila u Frankfurtu ( IAA), koji će biti otvoren za posetioce od 12. do 22. septembra...

IAA premijera: Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

Nova Astra sa agregatima visoke efikasnosti, Grandland X Hybrid4 sa pogonom na svim točkovima (WLTP1 potrošnja goriva, izmereno, kombinovano: 1,6 l/100 km, 37 g/km CO2; NEDC2: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2) i nova šesta generacija Corse u tri verzije. Najprodavaniji mali automobil (više od 13,6 miliona jedinica) poseduje električni pogon, a zajedno sa modelom Corsa-e Rally , koji takođe debituje na IAA Salonu, stvara bazu za takmičarski automobil sa nultom emisijom štetnih gasova. Na IAA Salonu, pored nove Corse, biće predstavljen i  specijalni gost – Corsa GT iz 1987. u žutoj boji, redak model koji svedoči o 37 godina zabave i uspeha ovog modela. Ovaj, ne tako star oldtajmer, stigao je od svog poslednjeg doma u Portugalu do Opelove radionice za klasična vozila u Riselshajmu. Odatle će voziti do IAA Salona u Frankfurtu, sa ciljem da doprinese tradiciji i poveća uzbuđenje prilikom predstavljanja nove Corse. 

IAA premijera: Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

Pouzdani Opel: 2.700 km od Porta do Riselshajma preko Saragose

Trebalo je dosta vremena dok je Opelovo odeljenje za klasična vozila pronašlo nesvakodnevnu Corsu GT prve generacije. Ovaj primerak, originalno registrovan u Španiji, bio je ostavljen i zaboravljen u garaži u Portugalu. 

Vožnja do Frankfurta za mali i skroman gran turizmo počela je sa parkinga u luci Porto. 
Opel je na tržištu nudio GT od aprila 1985. do jeseni 1987. Bio je naslednik Corse SR, sa 1,3-litarskim agregatom koji je imao karburator i razvijao 70 ks. Dodatna snaga i suptilni spojleri učinili su GT sportistom prve generacije Corse – sve dok 1988. nije stigao ekstrovert GSi. Petostepeni manuelni menjač ukrotio je žeđ i broj obrtaja na dužim putovanjima. 

Čak i danas, učestvovati u saobraćaju sa Corsom GT je iznenađujuće tiho i bez muke. Nema nepotrebne čvrstoće u šasiji, nema zastoja u upravljanju, kao ni suvišnih informacija na instrument tabli. Osim uobičajenih brojčanika, tu su samo obrtomer i manometar za merenje pritiska ulja. Potrošnja goriva se poklapa sa zvaničnim brojkama tog vremena – retko kada potroši više od 6 litara na 100 pređenih kilometara. Težina od 750 kg ovde je velika pomoć, a takođe dozvoljava odnos snage i mase od 10,71 kg po konjskoj snazi. 

Na putu od Portugala do Riselshajma, GT se zaustavio u Saragosi, gde je i proizveden 1987. Automobilu je čak bilo dozvoljeno da poseti fabriku. Kada je žuta Corsa stala pored proizvodne linije, veliki broj zaposlenih mu je prišao, u želji da pozdrave starog prijatelja.

Putovanje ka istoku je nastavljeno, pored Barselone, kroz Francusku i od Bazela uz Rajnu. Ukupno 2.700 km za 32-godišnju Corsu kojoj je prekinuta mirna penzija u Portugalu i bez bilo kakvih popravki za ovo dugo putovanje. Dok je GT stizao u Riselshajm, Opelov tim za klasične automobile je nestrpljivo čekao.

Projekat ,,IAA 2019”: od hrabrog penzionera do zvezde događaja

Toplo i sunčano vreme u Španiji i Portugalu je bilo dobro za Corsu GT. Život bez soli na putevima znači da nema rđe niti truljenja. Žuti matorac je i dalje u dobrom stanju. TÜV se slaže i nakon provere za nemačku registraciju inspektori su stavili dragocenu nalepnicu na registracionu tablicu. Međutim, sada dolazi mnogo veća prepreka: eksperti iz Opelovog odeljenja za klasična vozila temeljno ispituju novu pridošlicu. Nekoliko parova radoznalih očiju otkrivaju brojne, manje ili više, ozbiljne mane, kao što su: udubljenja na krovu, neoriginalne značke, izgrebano staklo, istrošena sedišta. Čak i sirena zvuči pogrešno!

IAA premijera: Susret nove Opel Corse sa modelom Corsa GT

Na kraju je automobil u potpunosti rastavljen.

Tim za klasična vozila se našao sa njihovim kolegama iz servisa. ,,Projekat IAA 2019‘‘ je pokrenut, pod vođstvom Torstena Goca (Thorsten Götz) i Ditera Edera (Dieter Eder). Deo po deo sastavili su Corsa slagalicu. Prvo doterani motor, zatim vešanje, amortizeri i opruge. Sveže ofarbana karoserija je dobila novi karakter i ispravne GT značke. Zatim na red dolaze originalni aluminijumski točkovi. Konačno, postavjeni su i prozori, zahvaljujući prijateljskom dileru Opela koji ih je imao na lageru. Corsa GT je sada spremna za svoj drugi život koji će početi u velikom stilu – na 68. IAA Međunarodnom Salonu automobila u Frankfurtu. Posetioci će moći da vide sveže restauriranu Corsu GT na Opelovom štandu D31 u hali 11.0. Događaj će upotpuniti i svetska premijera šeste generacije Corse.
 
¹ Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.

Podaci o potrošnji goriva i CO2-emisijama su preliminarni i utvrđeni su po procedurnoj metodologiji WLTP testa i relevantni podaci su pretvoreni u NEDC kako bi se omogućilo poređenje sa drugim vozilima, prema regulacijama (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 i R (EU) No. 2017/1151). EG odobrenje i Sertifikat o usklađenosti još nisu dostupni. Preliminarne vrednosti mogle bi da se razlikuju od zvaničnih i finalnih podataka.
 
 
PR

TAG Heuer je zvanični partner Porsche Formula E tima

TAG Heuer je zvanični partner Porsche Formula E tima

TAG Heuer i Porsche brendovi započeli su dugotrajnu saradnju u okviru Formula E, jer je luksuzna švajcarska časovničarska kuća upravo postala njihov zvanični partner. Porsche tim koji će se nadmetati u ABB FIA Formula E šampionatu 2019/2020 će dobiti naziv TAG Heuer Porsche Formula E Team...

Opelova prednja kamera osvojila nagradu

Opelova prednja kamera osvojila nagradu "Car Connectivity Award 2019"

Inovativna Opelova prednja kamera osvojila je nagradu „Car Connectivity Award 2019”. Sistem, koji je ponuđen u perjanici Opel Insignia i u kompaktnom bestseleru Astri, proglašen je pobednikom u kategoriji „zvezda u odnosu cene i performansi” od strane čitalaca nemačkog automobilskog magazina, auto motor und sport i podkasta Moove...

Euro Sumar: Poslednji primerci Suzuki Ignisa po akcijskoj ceni

Euro Sumar: Poslednji primerci Suzuki Ignisa po akcijskoj ceni

Popularan mali-veliki „Japanac“ – Suzuki Ignis, kod nas uskoro menja cenu naviše. Ovaj automobil, napravljen u „zemlji izlazećeg sunca“, sa carinom i porezom sada se, u baznoj verziji, s Comfort paketom opreme i pogonom na prednje točkove može kupiti već za 9.650 evra, dok s najvišim, Elegance paketom opreme, pogonom na sve točkove i u metalik boji ukupno košta 13.800 evra...

Toyotina mreža predstavila novi Camry

Toyotina mreža predstavila novi Camry

Osmu generaciju Toyote Camry publika u Srbiji prvi put mogla je da vidi uživo na Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, gde je izazvala veliko interesovanje i ozbiljno zapretila direktnoj konkurenciji hibridnim pogonom, izuzetno niskom potrošnjom goriva, minimalnom štetnom emisijom i visokim nivoom bezbednosti i luksuza...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje