Najnovije vesti iz auto industrije
Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?
Objavljeno: 05.02.2007.
Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF.
Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača.
Goran Sarić - Automagazin
Početkom marta na tržište Srbije stiže dugo očekivana Dačia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle). Sumnja li neko u tržišni uspeh narodnog automobila u karavan izvedbi, posebno ako uzmemo u obzir najavljenu cenu od 9.000 eura...
Početna ulazna lista kandidata za titulu "Svetski automobil 2007. godine" sužena je na deset finalista. Pobednici 2007 WCOTY biće proglašeni za vreme novinarskih dana na "New York International Auto Show" manifestaciji, u četvrtak, 5. aprila 2007. godine...
Uspešna korporacija Renault-Nissan zadržala je poziciju četvrtog najvećeg svetskog proizvođača automobila na svetu, po kriterijumu obima prodaje. Obe kompanije su u 2006. godini ukupno prodale 5.911.171 automobil, što zauzima 9% svetskog tržišta...
Chrysler Voyager je katastrofalno nesiguran automobil, zaključak je revizije rezultata poslednjeg Crash Testa sprovedenog pod nadležnosti Euro NCAP-a. Nezavisna organizacija za testiranje bezbednosti vozila dodelila je američkom monovolumenu samo jednu zvezdicu, što je rezultat za zabrinutost.
Sa 250 reči objasnite koji je najznačajniji patentiran izum svih vremena i zašto: telefon, televizor, sijalica, mačije oko, avion, penicilin, INTERNET, brushalter... Osoba koja napiše najkvalitetniji odgovor, uz saradnju Audija i kompanije Space Adventurer, vinuće se raketnim brodom Xerus, prateći avanturu dosadašnjih svemirskih turista...
Na sajmu automobila u Ženevi svetlost dana ugledaće Mini Traveller. Iako se produženoj izvedbi Minija nisu davale velike šanse za serijsku proizvodnju, opipavanje pulsa stručnjaka i publike rezultiralo je da se u BMW-u upali zeleno za start produkcje...
U drugoj polovini prošle godine počele su da kruže informacije i špijunske fotografije nove generacije karavana srednje klase, Volva V70. Premijera novog karavana čiste švedske krvi zakazana je za sajam automobila u Ženevi, a prodaja počinje polovinom tekuće godine...
Kompanija Fiat želi da napravi presek sa neuspešnim asocijacijama iz prošlosti. Model Stilo je tržišno neuspešan model koji je kompaniju Fiat umalo koštao glave. Zato će njegov naslednik ponovo probuditi ime Bravo, koji je dobio odgovornost da prvi ponese novi logo kompanije. Posle špijunskih fotki i špekulacija, Fiat je i zvanično otkrio atribute modela od koga puno očekuje. Krenimo redom...
Tehnički blizanac Peugeota 407, model Citroen C5 prolazi kroz završnu fazu testiranja. Francuzi užurbano pripremaju naslednika modela C5, koji će zvanično javnosti biti prikazan na jesenjem sajmu automobila u Frankfurtu, a prodaja će početi početkom sledeće godine...