AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Novi Twingo stiže u martu!

Novi Twingo stiže u martu!

Francuska kompanija Renault priprema veliku revoluciju. Renault Twingo, model koji je strpljivo, čak 14 godina, čekao na svog naslednika koji će svetlost dana ugledati na sajmu automobila u Ženevi...
RBR Šampionat - Mirković treći na Monte Carlo reliju

RBR Šampionat - Mirković treći na Monte Carlo reliju

Posle odličnih partija u otvorenom prvenstvu Slovenije, Nenad Mirković nastavio je da reprezentuje Srbiju u najboljem svetlu i na RBR šampionatu sveta. Prvi reli, Monte Carlo. i prvi podijum. Svetska elita u kućnoj veziji relija ostala je nema i iznenađena. Nenad je uspeo da završi kao treći u klasi S1600 ispred mnogo iskusnijih i tehnički opremljenijih drajvera iz inostranstva.
Delta motors - BMW i Mini u centru Beograda

Delta motors - BMW i Mini u centru Beograda

U prisustvu brojnih zvanica, poslovnih partnera i predstavnika medija, kompanija Delta Motors, ekskluzivni uvoznik i distributer vozila grupacije BMW za Srbiju, ali i Crnu Goru, juče je otvorila novi prodajni salon u strogom centru Beograda...
Novi Audi A4 stiže u Frankfurt

Novi Audi A4 stiže u Frankfurt

Audi je trenutno većinu resursa angažovao oko pripreme lansiranja modela A5, koji će biti premijerno prikazan na Geneva Motor Show-u. Međutim, kompanija Audi marljivo radi i na novom A4, koji će svetlost dana ugledati na sajmu automobila u Fankfurtu...
Nissan Qashqai u detaljima

Nissan Qashqai u detaljima

Iako još uvek nije stigao na naše tržište, Nissan-ov kompanktni SUV, Qashqai, već se prodaje na tržištima Luksemburga i Belgije po početnoj ceni od 18.450 eura. To nije razlog da ne pogledamo detalje savremenog SUV-a (Sport Utility Vehicle) od koga Nissan puno očekuje...
Svaki treći Audi je quattro

Svaki treći Audi je quattro

U 2006. godini, kompanija Audi prodala je 306.318 vozila opremljenih pogonom na sve točkove, sa oznakom quatto, što predstavlja značajno povećanje u odnosu na 2005. godinu, kada je prodato 219.288 automobila sa quattro oznakom...
ZF razvija 8-stepeni menjač za BMW

ZF razvija 8-stepeni menjač za BMW

Nije prošlo ni dva meseca otkako je japanska kompanija Lexus predstavila osmostepeni automatski menjač, a BMW se već oglašava. Nemački proizvođač će u sledećoj generaciji serije 7 ponuditi novi 8-stepeni automatski menjač, i na taj način sustići konkurenciju sa 7 i 8 stepeni prenosa, kao što su Lexus i Mercedes...
BMW 1 Coupe je realnost! - špijunske fotke

BMW 1 Coupe je realnost! - špijunske fotke

BMW serije 1 postaje pravi mali transformer! Posle predstavljanja trovratne izvedbe, sigurno niko nije očekivao da će ponuda BMW-ove jedninice biti proširena za atraktivni dvovratni kupe. Ono što je još zagonetnije, jeste činjenica da BMW svoj novi model testira sa minimalnom maskom na automobilu...
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje