Najnovije vesti iz auto industrije
Sajam automobila u Ženevi - Nissan predstavio novi X-Trail
Objavljeno: 08.03.2007.
Iako su mnogi pomislili da je u pitanju zetezanje bora, kompanija Nissan je u Ženevi predstavila drugu, potpuno novu generaciju X-Traila. Prodaja prve generacije prvog Nissanovog crossover-a premašila je sva očekivanja i bilo bi nepromišljeno eksperimentisati sa formulom koja donosi uspeh...
Sličnost novog X-Traila sa prethodnom generacijom, u Nissanu objašnjavaju ovako: "Vlasnicima se sviđao prvi X-Trail. Nissan ih je poslušao i pokušao izraditi novu generaciju na uspehu originala. Zato novi X-Trail izgleda tako poznato." Zaista, uspeh X-Traila bio je iznenađujuči i za sam Nissan. Prilikom predstavljanja, pre šest godina, fabrika je u Evropi očekivala godišnju prodaju od 23.000 primeraka. Međutim, prosečne prodajne brojke narasle su na više od 54.000 jedinica godišnje, što je čak 135% iznad planiranog.
Druga generacija prvog Nissanovog crossovera donosi sasvim novu šasiju i poboljšan inteligentni pogon na sve točkove. Automobil je porastao za 17,5 cm u dužinu na ukupno 463 cm i nudi znatno veći prtljažni prostor zapremine 603 litra (kod prethodnika 410 litara). Ponuda opreme je više nego impresivna, kao i kod modela Qashqai. Svi modeli su opremljeni klima uređajem i nude mogućnost Bluetooth integracije mobilnog telefona.

U ponudu agregata spadaju dva benzinska i dva dizel agregata. Ponuda počinje sa 2-litarskim benzincem snage 140 konjskih snaga i 193 Nm obrtnog momenta i nastavlja se turbo dizelašem jednake zapremine sa 150 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta. Sledi snažniji benzinac, zapremine 2,5 litara, sa 169 KS i 233 Nm obrtnog momenta. Na vrhu ponude je 2-litarski turbo dizelski agregat, koji razvija 173 konjske snage i 360 Nm obrtnog momenta. Svi modeli standardno su opremljeni manuelnim 6-stepenim menjačima. Slabiji turbo dizel dostupan je i sa automatskim menjačem sa 6 stepeni prenosa, dok oba benzinska modela opcijski mogu biti opremljena CVT prenosom.
Goran Sarić - Automagazin
Na sajmu automobila u Ženevi Hyundai je predstavio novi automobil sa oznakom i30, kao i novu folozofiju imenovanja, prema kojoj će sledeće linije modela nositi prefiks i. Prefiks i znači inspiraciju, kao ključni pokretač stvaranja vozila u Hyundaiju...
Iako se mnogi proizvođači "kite" hibridnim tehnologijama i alternativnim pogonima, veoma malo je onih koji su u fazi serijske proizvodnje. Po mnogima, najzanimljiviji tehnološki novitet u Palexpo areni jeste Subaru R1e, koji nudi visoku tehnologiju elektro pogona, koja već sutra može biti dostupna evropskim kupcima po ceni od 19.000 do 22.000 eura...
Prošlo je deset godina od trenutka kada je model Renault Kangoo ugledao svetlost dana, a iz severnih predela Evrope stižu fotografije njegovog naslednika. U Renaultu tvrde da će naslednik modela Kangoo biti moderniji i uglađeniji od svog prethodnika koji je prodat u više od 2 miliona primeraka!
Kompanija BMW Group može biti prezadovoljna ostvarenim finansijskim rezultatima u 2006. godini, jer je ostvarila neoporezovan profit u vrednosti od 4,12 milijardi eura, što je za 25% bolji rezultat nego 2005. godine...
Ruski prozvođač automobila, Lada, predstavila je u Ženevi koncept C, koji konačno predstavlja proizvođača iz Rusije sa modernim dizajnom. Koncept C dokazuje da i automobil iz Rusije može izgledati privlačno, moderno i dinamično..
Toyota RAV4 proglašena je za najprodavaniji model u kategoriji SUV (Sport Utility Vehicle) u Evropi. Kompanija Toyota uspela je prošle godine da proda 126.000 automobila RAV4, što je za 26.000 jedinica više od planirane prodaje...
Volvo je sa modelom XC90 osigurao čvrstu poziciju u SUV segmentu, pa ne čudi što će sličnu formulu primeniti i u klasi kompaktnih SUV-a, trenutno najbrže rastućeg automobilskog segmenta u kome vladaju Toyota RAV4, Honda CR-V... Na sajmu automobila u Ženevi predstavljen je Volvo XC 60. "Žive" fotke iz Ženeve nalaze se u
galeriji.
Kompanija Lancia je veoma često u svojoj istoriji menjala izgled svog loga. Ovoga puta, Lancia je uspela sajam automobila u Ženevi da iskoristi kako bi privukla pažnju na sebe prezentacijom novog loga kompanije...
Predstavljanje BMW M3 Concepta u Ženevi u isto vreme me čini srećnim i tužnim. Srećnim, jer učvršćuje BMW-u mesto koje zaslužuje, među ekskluzivne objekte snova, a tužnim jer je ovo samo koncept, na koji ćemo morati čekati do sajma automobila u Frankfurtu, tekuće godine. Fotografije BMW M3 Concepta iz Ženeve, nalaze se u
galeriji....