Najnovije vesti iz auto industrije
Golf sa pogonom na sve točkove slavi dvadesetogodišnjicu
Objavljeno: 16.01.2007.
1986. godine na tržište je uveden Volkswagen Golf Syncro sa pogonom na sve točkove. U tadašnje vreme bio je to neočekivan potez. Međutim, dve godine ranije na tržište je bio plasiran VW Passat GT Syncro opremljen diferencijalom sa zatvaračem, ali se proizvodnja prekida zbog neprihvatljive cene...

Kasnije je u VW Passat Syncro ugrađena dosta jednostavnija koncepcija pogona na sve točkove, koja je primenjena na Volkwagen Transporteru 1985. godine. Tajna sistema bila je u višelamelastoj viskoznoj spojnici. Sistem je bio automatski (bez mogućnosti da vozač određuje raspodelu snage po osovinama) i snaga na zadnje točkove stizala je deleći obrtni moment sa prednje osovine, što znači da je po potrebi bilo moguće da se 100% obrtnog momenta prenese na zadnju osovinu.Sličan sistem korišćen je i na Golfu treće generacije, kao i u Volkswagen Transporteru T4. Karijera viskoznih prenosnika obrtnog momenta trajala je sve do početka korišćenja elektronskih sistema stabilnosti, a sa njima je došao i novi naziv, 4MOTION, koji se nalazi na Golfu, Passatu, Sharanu, Multivanu, Caravelleu a Transporteru. Ovde je primenjen elektronski sistem upravljive lamele koju proizvodi švedska firma HALDEX.
Goran Sarić - Automagazin
Prema pisanju britanskog magazina "Autoexpress" novi Ford će izgledati agresivno, sportski, a mnoge linije biće preuzete sa koncepta Iosis. Ford sa modelom X-Max želi direktno da atakuje na klasu gde vladaju Toyota RAV 4, Honda CR-V, Nissan Qashqai ili Volkswagen Tiguan...
Prvi automobil na svetu koji je pod haubom imao agregat Wankel tipa bio je Mazda Cosmo Sport, iz 1967. godine. Jednolitarski rotacioni Wankel agregat razvijao je snagu od 110 konjskih snaga, i 130 Nm obrtnog momenta pri 3.500 o/min. Trenutno je Mazda jednini proizvođač na svetu koji Wankel rotacioni motor ugrađuje u svoje serijske automobile...
Ovih dana u pogonima Mercedes-Benza prekoračena je granica od 250.000 proizvedenih jedenica modela B klasa. Najinteresantnija tržišta za ovaj automobil su Nemačka, Francuska, Japan i Španija.
Ceo svet teži ka ekološkim automobilima. Među njima ne zaostaje ni proizvođač super sportskih automobila, kakav je Ferrari. Naime, menadžment kompanije Ferrari definisao je novu strateguju, po kojoj ovaj proizvođač mora smanjiti emisiju CO2, a da pritom performanse ne budu ugrožene...
2006. godina ponovo je oborila rekord za ADAC-ove interventne ekipe. Gotovo 2,5 miliona izlazaka svojih ekipa predstavlja povećanje od 3,6 % u odnosu na prethodnu godinu. Nemački automobili pokazali su se najpouzdaniji, a odmah iza slede tardicionalno kvalitetni Japanci...
Maleni karavan Peugeot 207 SW prvi put je predstavljen kao koncept na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi. Nedugo zatim predstavljena je serija špijunskih fotografija, a sada su pred nama prve fotke snimljene u zvaničnom katalogu ponude boja dugo očekivanog Francuza. Zvanična premijera Peugeota 207 SW zakazana je za autosajam u Brnu...
Nakon što su Toyota i BMW predstavili automatske menjače sa osam stepeni prenosa, došlo je vreme da Volkswagen unapredi svoj automatski DSG menjač sa šest stepeni prenosa. Podsetimo, DSG je skraćenica od "Direkt Schaltgetriege", automatizovanog menjača sa dve lamele i dva razdvojena toka snage, za parne i neparne stepene prenosa...
Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.
Na nedavnom testiranju bezbednosti EuroNCAP-a, ostvaren je najbolji rezultat svih vremena zabeležen na ovom prestižnom testiranju. Naime, Nissan Qashqai ostvario je najbolji rezultat svih vremena u kategoriji zaštite posade.