Najnovije vesti iz auto industrije
Golf sa pogonom na sve točkove slavi dvadesetogodišnjicu
Objavljeno: 16.01.2007.
1986. godine na tržište je uveden Volkswagen Golf Syncro sa pogonom na sve točkove. U tadašnje vreme bio je to neočekivan potez. Međutim, dve godine ranije na tržište je bio plasiran VW Passat GT Syncro opremljen diferencijalom sa zatvaračem, ali se proizvodnja prekida zbog neprihvatljive cene...

Kasnije je u VW Passat Syncro ugrađena dosta jednostavnija koncepcija pogona na sve točkove, koja je primenjena na Volkwagen Transporteru 1985. godine. Tajna sistema bila je u višelamelastoj viskoznoj spojnici. Sistem je bio automatski (bez mogućnosti da vozač određuje raspodelu snage po osovinama) i snaga na zadnje točkove stizala je deleći obrtni moment sa prednje osovine, što znači da je po potrebi bilo moguće da se 100% obrtnog momenta prenese na zadnju osovinu.Sličan sistem korišćen je i na Golfu treće generacije, kao i u Volkswagen Transporteru T4. Karijera viskoznih prenosnika obrtnog momenta trajala je sve do početka korišćenja elektronskih sistema stabilnosti, a sa njima je došao i novi naziv, 4MOTION, koji se nalazi na Golfu, Passatu, Sharanu, Multivanu, Caravelleu a Transporteru. Ovde je primenjen elektronski sistem upravljive lamele koju proizvodi švedska firma HALDEX.
Goran Sarić - Automagazin
Na sajmu automobila u Frankfurtu, kompanija Škoda predstaviće facelift modela Octavia. Promene neće biti korenite, ali će obuhvatiti detalje kako spolja, tako i u enterijeru automobila...
Na južnoj i zapadnoj strani berlinske klinike "Charité" prošle nedelje osvanuo je najveći automobilski bilbord u Evropi. Naime, u evropskoj centrali kompanije Ford, u Kelnu, odlučili su da dolazak novom Mondea bude pompezno najavljen. Bilbord od 4.200 kvadratnih metara površine je idealno rešenje, zar ne...
Posle uspešne revolucije u oblasti malih turbo agregata, kompanija Volkswagen nastavlja razvoj 1.4-litarskog turbo motora. Novi četvorocilindraš je slabiji i nema kompresor, kao svoj stariji brat iste zapremine, ali će veću snagu razvija "samo" pomoću turbopunjača. Pred nama je novi Volkswagenov "biser".
Prema pisanju "Financial Times-a", kompanija BMW zainteresovana je za kupovinu kompanije Volvo. Podsetimo, nezavidna finansijska situacija navela je Ford da proda Aston Martin, a puno se pričalo i o prodaji Jaguara...
Za sve ljubitelje BMW-a oznaka "M" uvek je bila nešto posebno. Od sada, prvi put u istoriji, oznaku "M Sport" nosiće model BMW X5. Cena BMW-a X5 M Sport za osnovni model kreće od 78.500 eura.
Kupci novog BMW-a M3 biće u mogućnosti da biraju dva menjača. Prvi je manuelni šestostepeni, a drugi novorazvijeni sedmostepeni menjač sa dve lamele, koji nosi oznaku M DCT. Novi menjač razvijen je u saradnji sa poznatim Getragom...
Francuska kompanija Renault otkrila nam je prve oficijelne fotografije treće generacije modela Laguna. Posle veoma uspešne prve i druge generacije, na tržište uskoro dolazi sledeći tipični Francuz sa velikom dozom komfora i elegancije...
Prema pisanju britanskog magazina "Autoexpress" novi Ford će izgledati agresivno, sportski, a mnoge linije biće preuzete sa koncepta Iosis. Ford sa modelom X-Max želi direktno da atakuje na klasu gde vladaju Toyota RAV 4, Honda CR-V, Nissan Qashqai ili Volkswagen Tiguan...
Prvi automobil na svetu koji je pod haubom imao agregat Wankel tipa bio je Mazda Cosmo Sport, iz 1967. godine. Jednolitarski rotacioni Wankel agregat razvijao je snagu od 110 konjskih snaga, i 130 Nm obrtnog momenta pri 3.500 o/min. Trenutno je Mazda jednini proizvođač na svetu koji Wankel rotacioni motor ugrađuje u svoje serijske automobile...