Već znamo kolike kazne su proizvođači automobila platili zbog emisije štetnih materija
Proizvođači automobila, koji nisu uspeli da postignu granicu ispod 95 grama CO2 po pređenom kilometru, morali su da plate velike kazne za svaki gram preko granice. Zapravo, to su morali kupci da plate...
Upravo zbog navedenih "sankcija", neki automobili su poskupeli za hiljade evra.
U 2020. godini su automobilske kompanije koje posluju u Evropi, trebale da ostvare prosečnu emisiju ne veću od 95 grama CO2 po pređenom kilometru za sve automobile koji su se u toj godini nalazili u prodaji. Svaki prekoračeni gram za svaki prodati automobil proizvođači su kažnjavani novčanim iznosom od 95 evra.
Ispunjenje ovog cilja uglavnom je zavisilo od toga koliko je električnih automobila sa nultom emisijom ili Plug-in hibrida proizvođač uspeo da proda ili otkupi kredite za emisiju od drugih proizvođača električnih automobila. Uprkos naporima, da se emisija ugljen-dioksida minimalizuje, mnogi proizvođači nisu uspeli u 2020. godini da ostvare ovaj cilj. I to je bilo veoma skupo, kako za proizvođače automobila, tako i za same kupce.
Evropski proizvođači automobila su platili oko 510 miliona evra kazni u 2020.godini. Volkswagen je saopštio, da je platio više od 100 miliona evra, jer je premašio predviđenu emisiju za 0,75 grama po kilometru, dok je Jaguar Land Rover platio 40 miliona evra, jer je premašio dozvoljenu emisiju za 3 grama. Ostali proizvođači, koji nisu uspeli da postignu ovaj cilj bili su, na preimer, Suzuki, Subaru, Benley, Lamborghini, McLaren, SsangYYong... Iznos kazni koje je platila svaka od ovih kompanija, nije zvanično saopšten.
Međutim, prema podacima EU, Suzuki je prekoračio granicu za 10,4 grama, što znači da je morao platiti skoro 1.000 evra ua svako vozilo. Sa 160.570 registracija, kazna bi trebala iznositi oko 160 miliona evra. Subaru je prekoračio granicu za 34 grama, što znači da je po prodatom vozilu morao platiti kaznu od 3.230 evra. Možda nije iznenađenje što Lamborghini nije mogao da ispuni zadate emisione standarde, međutim sigurno ste se iznenadili za Suzuki. To pokazuje koliko je ovo pravilo surovo, jer Suzuki proizvodi lake i ekonomične automobile. Međutim, bez električnih automobila veoma je teško postići zadate standarde.
Sa druge strane, oni koje proizvode automobile visokih performansi, kao što su Mercedes-Benz, BMW ili Audi, uspeli su njihovu emisiju da nadoknade prodajom električnih automobila.
Sledeća ključna tačka sa stanovišta emisionih standarda, biće 2025. godina, za koju je vrednost dodatno smanjena za 15 % na 93,6 grama CO2 po kilometru. Od 2030. do 2034. godine biće drastično smanjenje na samo 49,5 g CO2 / km, što je smanjenje od 55 % u odnosu na 2021. godinu. A od 2035. godine, u EU će moći da se prodaju samo vozila sa nultom emisijom.
Automagazin.rs
Foto: ACE