Novi Fiat Tipo i Novi Tipo Cross: novi motori, novi dizajn, nove verzije i nova tehnologija
Tipo je osvežen: kompletna restilizacija cele game, novi dizajn - privlačniji, mlađi i dinamičniji, s najmodernijom tehnologijom i novim motorima s boljim performansama i ekološkim otiskom...
Gama će takođe biti proširena s novim krosoverom: modelom New Tipo Cross/ Novi Tipo Cross. Nova gama zasnovana je na dve teme: Tema „Life“ i njena 3 paketa opreme – Tipo, Life i City Life, koji su dostupni u četiri varijante (4-vratni, 5-vratni i Station Wagon), i tema „Cross“, sa dva paketa opreme – City Cross i Cross, kao i krosover varijantom sa 5 vrata.
Fleksibilni i privlačni Panda Cross bio je strateški ključ uspeha modela ovom modelu širom Evrope. I zaista, izgled „krosovera“ približio je Pandu novim, mlađim ciljnim kupcima, koji traže automobil koji nije samo funkcionalan, idealan za grad, već koji je i “super kul” i koji ima savremeni dizajn. Ista strategija primenjena je na modelu Tipo, s proširenjem njegove porodice. Dizajneri i inženjeri FIAT-a dizajnirali su novi Tipo Cross na osnovu tih ideja, stvarajući novi krosover Tipo, ponovo usmeren na novu ciljnu publiku, širu nego pre u pogledu godina, estetskih zahteva i zahteva za mobilnošću.
Novi izged modela Tipo
Novi Tipo je potpuno osvežen i sada izgleda još modernije, dinamičnije i elegantnije. Novi prednji deo ima novu masku hladnjaka, koju krasi novi FIAT logo, s FIAT rukopisom, što predstavlja važnu poruku, prepunu energije. Tipo je takođe prvi FIAT automobil sa ovim znakom, koji dolazi nakon nedavno predstavljenog modela New 500/ Novi 500.
Prednja svetla su kompletno redizajnirana, sada sa potpuno LED svetlima napred i pozadi: ne samo da pojačavaju crte automobila, već mu i pružaju moderniji izgled i povećavaju aktivnu i pasivnu bezbednost. Zahvaljujući pojačanoj vidljivosti i u skladu sa potragom za više održivosti u svakom malom detalju, oni smanjuju potrošnju električne energije automobila, i samim tim i emisije CO2.
Branik na donjem delu automobila, koji je potpuno redizajniran sa dodatim elementima sa brušenim, hromiranim ICE MATTE finišom, uparen je sa novim točkovima od 16 ili 17 inča, sa dijamantskim finišom i novim dizajnom.
Unutra, prostor za putnike je takođe potpuno nov. Sedišta imaju tkanine s ekskluzivnim dizajnom. Potpuno podesivi digitalni klaster na 7-inčnom TFT displeju zamenio je klasičnu analognu instrument tablu. Ozbiljno tehnološki savremeniji i napredniji sistem, kako biste mogli da kontrolišete status svog automobila, multimedijske aspekte i vaš telefon. Klaster stiže sa potpuno novim UConnect 5 radiom sa 10,25-inčnim ekranom osetljivim na dodir, što je još jedan korak FCA Grupe iz modela New 500, koji je sada dostupan i na modelu Tipo.
I volan - koji je sada još elegantniji i sportskiji - bio je u fokusu naših dizajnera. On je kompaktniji i doteran je radi bolje ergonomičnosti i omogućava savršenu preglednost klastera na 7-inčnom TFT-u. Pažnja je posvećena i centralnoj konzoli, gde su podešavanja za klimatizaciju promenjena, i dodati su novi hromirani i crni umeci.
Nova Tipo gama takođe je dostupna u dve do sada neviđene boje: Ocean Blue i Paprika Orange.
Novi Tipo Cross, krosover na Tipo način
Porodica Tipo proširena je dolaskom nove karoserije. FIAT sada predstavlja New Tipo Cross, koji će biti pridodat drugim trima varijanti karoserije (4-vratna, 5-vratna i Station Wagon): pravi krosover, usmeren na potpuno nove kupce. Porodice - koje su oduvek bile ciljni kupci za FIAT Tipo - promenile su svoje preferencije, i umesto klasične 5-vratne automobile i Station Wagon modele birajući, kako bi se približile svetu krosovera, bez žrtvovanja prostora i komfora upravo ovakve modele. Iste porodice sada su spremne da iskuse emotivniji, jedinstveni, dinamičniji i mlađi automobil, sa i dalje pristupačnom cenom. Odgovor je dakle upravo Tipo Cross, „FIAT-ov novi porodični krosover”.
Generalno, Tipo Cross je proizveden tako da bude moćniji i hrabriji. Na prvi pogled, automobil je očito širi, sa novim dizajnom maske hladnjaka koja se širi ispod prednjih svetla, i jasno je da je viši: pravi krosover.
Visina modela Tipo Cross je povećana za skoro 4 cm, zahvaljujući osveženom vešanju i dodatku novih rešenja za felne i gume, koje je pre toga viđeno na još jednom FIAT krosoveru, modelu 500X. Tipo Cross ima veće gume radi još snažnijeg izgleda.
Nova postavka takođe omogućava višu poziciju pri vožnji ime je ulazak i izlazak iz automobila lakši, ali i pojednostavljuje sve na šta su Tipo porodice navikle, kao što je stavljanje dece na zadnja sedišta, ili pronalaženje stvari koje su možda zapale ispod sedišta.
Kao prava inovacija u estetici, Novi Tipo Cross je skoro 7 cm viši od Tipo Cross-a, s dodatkom „kros“ elemenata, počevši od lukova blatobrana sa strane i napred, gde takođe ima mesta za ekskluzivnu anti-skid ploču i branik, sa izraženom bull bar šipkom, koja automobilu daje snažniji i mišićav izgled, zajedno sa bočnim usisnicima i zadnjim ekstraktorom koji vodi do praktičnog krovnog prtljažnika, koji je do sada bio dostupan samo na Station Wagon verziji.
Vrhunska bezbednost i tehnologija
Kao dodatak dizajnu i stilu, tehnologija je značajno osvežena, sa jednim ciljem: da se dostigne vrh segmenta C. New Tipo je opremljen širokim opsegom najnovijih naprednih sistema za podršku vozaču (ADAS):
Traffic Sign Recognition, za identifikovanje ograničenja maksimalne brzine dozvoljene na putu na kome se vozi
Intelligent Speed Assist, koji preporučuje vozaču da poštuje ograničenja brzine
Lane Control, koji održava automobil u traci pod uslovom da se obeležja mogu ispravno detektovati
Attention Assist, senzor koji preporučuje vozaču da se odmori kada su previše umorni da nastave svoj put
Adaptive High Beam, koji obezbeđuje poboljšanu vidljivost noću, automatskim paljenjem velikih svetla kad je traka u suprotnom smeru prazna
Blind Spot Assist, sistem koji koristi ultrasonične senzore da prati slepe uglove i upozori na bilo kakve prepreke pomoću trouglastog svetla upozorenja na retrovizoru
I dodatno senzori za prednje parkiranje, Keyless Entry/Go sistem i bežični punjač za punjenje Vašeg telefona bez kablova. Pravi udar snage: brz punjač od 15 kW, sa tri puta većom snagom od najprodavanijih pametnih telefona.
Kada je u pitanju sistem za informacije i zabavu, Tipo je prvi automobil kompanije FCA nakon modela Novi 500 koji je opremljen UConnect 5 sistemom za informacije i zabavu pete generacije, povezanom platformom dizajniranom za budućnost, dostupnom na ekranu od 10,25 inča. Smišljen je na osnovu ideje da se kupcima ponudi jednostavno i komforno korisničko iskustvo, i FCA koristi Android Auto operativni sistem koji je lak za upotrebu, intuitivan i prilagodljiv. Uconnect 5 sa bežičnim Apple CarPlay i Android Auto sistemima znači da možete da koristite Apple CarPlay i Android mogućnosti bežično na ekranu osetljivom na dodir radija, sa podesivim profilima i mogućnošću da sačuvate do 5 konfiguracija.
Koristeći sistem za informacije i zabavu modela Novi Tipo, možete da povežete dva telefona pomoću Bluetooth-a u isto vreme: na primer, možete da koristite i vaš poslovni i vaš privatni telefon u isto vreme, i primate i obavljate pozive istovremeno, bez da morate da se „prebacujete“ na jednu liniju kako bi se javili na telefon koji nije povezan u datom trenutku.
Takođe treba pomenuti i novo belo pozadinsko svetlo za sve kontrole u kabini, što omogućava moderniji izgled, a tu su i USB ulazi za zadnja sedišta, što je posebno korisno za porodice na dugim putovanjima, da bi deca mogla da koriste svoje tablete.
Novi, efikasniji motori bolji za životnu sredinu
Ponuda motora za New Tipo je osvežena. Kada se pojavi na tržištu, biće dostupan sa benzinskim ili dizel motorom.
Benzin. New Tipo može da bude opremljen sa GSE T3 od 1 litra sa 100 KS. Novi trocilindrični motor isporučuje vrhunski obrtni momenat od čak 190 Nm pri samo 1500 rpm, umesto 4500 rpm trenutnog benzinca od 1,4 litara sa 95 KS, koji je dostizao samo 127 Nm.
GSE T3 motor od 1 litra deo je FireFly Turbo porodice motora, kao najnovija verzija, za najbolje performanse, uparena s ozbiljno nižom potrošnjom goriva i emisijama. Maksimalna snaga je 74 kW (100 KS). Novi motor obezbeđuje zadovoljstvo pri vožnji i nudi optimalan start zahvaljujući posebno pogodnoj krivi obrtnog momenta čak i pri niskom broju rpm, i takođe je komforniji, zahvaljujući tome što je vanredno tih. CO2 emisije smanjene su čak na 121 g/km (WLTP).
Konačno, prenosni sistem je kalibrisan tako da obezbedi maksimalni odgovor u uslovima gradskog saobraćaja i najbolji mogući komfor na autoputu, zaustavljajući obrtaje motora na 3200 rpm pri brzini krstarenja od 130 km/h.
Dizel motori
Multijet dizel motori u skladu s standardom Euro 6D Final imaju dve varijante: od 95 i od 130 KS (prethodno 120 KS), sa značajnim unapređenjem u performansama i vrednostima CO2, od 110 g/km za dizel porodicu (WLTP).
Multijet od 1,6 litara sa 130 KS je takođe idealan motor za komercijalne vozne parkove, što je strateško polje za segment C i zato i za Tipo.
D-Fence paket u izradi kompanije Mopar
Na zahtev, sve više ekološka Nova Tipo gama može biti opremljena i D-Fence paketom u izradi kompanije Mopar, koji se sastoji od tri uređaja: filtera koji sprečava nečistoću da uđe u automobil spolja, blokira partikulate i praktično 100% alergena, i smanjuje stopu formiranja buđi i bakterije za 98%; prečišćivača vazduha unutar kabine, koji filtrira mikro-kestice kao što su polen ili bakterije; i UV lampe koja čisti sve kontaktne površine u automobilu: kod vozača, menjač i sedišta.
Tipo, priča o uspehu
FIAT Tipo se pojavio 2016. godine; od tada, porodica Tipo je porasla i pored sedan verzije, tu su i 5-vratna i Station Wagon verzija, kojima se sad pridružila i Tipo Cross karoserija.
Od svoje pojave, Tipo je odmah postao jedan od najomiljenijih modela u svom segmentu u Italiji i širom Evrope, gde je doprineo rezultatima brenda FIAT sa više od 70% količinske prodaje na tržištima izvan Italije.
Od kada se pojavio, prodato je ukupno 670.000 automobila, postigavši najveći udeo van Italije u 2019.
PR