AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

VW Passat dobija 1.4 TSI agregat pod haubu!

VW Passat dobija 1.4 TSI agregat pod haubu!

Srednju klasu automobila očekuje prava mala revolucija u oblasti agregat. Naime, kompanija Volkswagen do kraja tekuće godine u model Passat ugradiće motor zapremine 1.4 litra. Radi se o 1.4 TSI turbo benzinskom agregatu koji će, kao i u Golfu naslediti 1.6 FSI atmosferski motor...
Toyota proizvela preko milion hibridnih automobila

Toyota proizvela preko milion hibridnih automobila

Kompanija Toyota juče je objavila info da je ukupna prodaja hibridnih automobila sa znakom Toyote prmašila brojku od 1 milion. Toyota je ovim velikim uspehom samo potvrdila poziciju lidera i pionira u svetu hibridnih tehnologija.
Opel Corsa GSi - legenda sa oznakom GSi ponovo sa nama

Opel Corsa GSi - legenda sa oznakom GSi ponovo sa nama

Opel ne beži od svojih korena. Opel Kadett GSi, Opel Astra GSi, Opel Corsa GSi sa svojom tipičnom oznakom u prošlosti su jasno stavljali do znanja da se pod haubom kriju snažna benzinska srca. Posle Corse sa oznakom OPC, ponovo je sa nama Corsa GSi...
Svetska premijera Peugeota 207 SW u Brnu

Svetska premijera Peugeota 207 SW u Brnu

Na sajmu automobila u Češkom Brnu kompanija Peugeot prvi put svetskoj javnosti predstavila dugo očekivani karavan razvijen na platformi modela 207. Maleni karavan Peugeot 207 SW prvi put je predstavljen kao koncept na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a nedugo zatim predstavljena je serija špijunskih fotografija, a sada i zvanično.
Mercedes C klasa karavan - špijunska fotka

Mercedes C klasa karavan - špijunska fotka

Proizvodnja prethodne generacije Mercedes C klase (W203) obustavljena je 31. maja tekuće godine, i to na vrhuncu njene moći. Sedan izvedba novog modela je već u prodaji, a finalan izgled karavan izvedbe potencijalni kupci moći će da vide na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu.
Peugeot 308 - prve oficijelne fotke i informacije

Peugeot 308 - prve oficijelne fotke i informacije

Novi proizvod kompanije Peugeot, model 308, nastavlja savremeni trend rasta automobila u svim smerovima. Peugeot 308 ima dužinu od 4.280 mm, što je za 80 mm više od prethodnika. Širina automobila je za 54 mm veća i iznosi 1.800 mm, dok je međuosovinsko rastojanje povećano na 2.610 mm...
Automagazin savet: gorivo punite do vrha

Automagazin savet: gorivo punite do vrha

Velike letnje vrućine dolaze, a među nama sigurno ima još uvek onih koji žive u zabludi da leti ne treba puniti gorivo do vrha rezervoara, pretpostavljajući da će kod visokoh temperatura, zbog širenja goriva, pun rezervoar biti podložan eksploziji. Ali, to ne samo da nije opasno, već je i preporučljivo...
Automobil na vazduh  je realnost!

Automobil na vazduh je realnost!

I to smo dočekali. Automobil pogonjen vazduhom. Podsetimo, bivši inženjer Formule 1, Guy Negre, već duže vreme govori o mogućnosti pokretanja automobila na komprimovani vazduh. Izum ovog inženjera prihvatila je indijska kompanija Tata Motors, koja je odlučila da pokrene proizvodnju ovog automobila...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje