AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Seks u vožnji najopasniji

Seks u vožnji najopasniji

Prema online anketi sprovedenoj među hiljadu anonimnih vozača iz svih delova sveta, pokušala se dobiti bilo kakva informacija o tome šta vozači smatraju za najveću opasnost sigurnosti saobraćaja...
Volkswagen širi ponudu benzinskih turbo agregata

Volkswagen širi ponudu benzinskih turbo agregata

Posle uspešne revolucije u oblasti malih turbo agregata, kompanija Volkswagen nastavlja razvoj 1.4-litarskog turbo motora. Novi četvorocilindraš biće slabiji i neće imati kompresor, kao svoj stariji brat iste zapremine, ali će veću snagu razvijati samo pomoću turbopunjača...
Naručeno prvih 500 Fiata 500

Naručeno prvih 500 Fiata 500

Budući da već ima onih koji jedva čekaju da sednu za volan novog Fiata 500, kompanija Fiat je za vreme trajanja međunarodnog sajma nameštaja u Milanu, zainteresovanim kupcima ponudila mogućnost rezervacije jednog od 500 prvih primeraka Fiata 500...
Zvanično predstavljen Mitsubishi Lancer EVO X

Zvanično predstavljen Mitsubishi Lancer EVO X

Mitsubishi Lancer EVO, etalon među sportskim sedanima, dočekao je svoju desetu evoluciju. Na konferencija za novinare, u Japanu, juče su predstavljene slike serijske izvedbe Evolution X modela, čija prodaja startuje početkom sledeće godine u Americi. Evropljani će novi EVO prvi put videti uživo na ovogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu...
Audi R4 stiže 2009. godine

Audi R4 stiže 2009. godine

Audi R8 je prijatno iznenadio svetsku javnost. Jeftinija, a samim tim i pristupačnija alternativa za Lamborghini Gallarda u potpunosti je uspela, i Audi nastavlja istim koracima. Stigla je najava modela R4, kome je glavni cilj ugroziti na tržištu Porsche Cayman...
Ford Transit SportVan - nova ljuta edicija

Ford Transit SportVan - nova ljuta edicija

Pre dvanaest godina Ford je svetu predstavio model Transit opremljen Formula 1 motorom. Sada je na redu umerenija evolucija, Transit SoprtVan, kojom Ford želi da pokaže da je jako ponosan na priznanje "International Van of the Year 2007" koje je osvojio Ford Transit...
Fiat beleži rast prodaje

Fiat beleži rast prodaje

Kompanija Fiat SpA objavila je info da joj je neto prihod više nego udvostručen u prvom kvartalu 2007. godine, uglavnom zahvaljujući rastu prodaje svih karakterističnih automobila i kamiona...
Novi Golf stiže tek krajem 2008. godine

Novi Golf stiže tek krajem 2008. godine

Kompanija Volkswagen objavila je da će Golf šeste generacije premijeru na tržištu imati krajem 2008. godine, a ne kao što je najavljeno početkom sledeće godine. Prema izvorima iz Wolfsburga, prodaja aktuelne, pete generacije, ide veoma dobro i naslednik još uvek nije potreban...
Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje