AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

1.6 Turbo - Internacionalni motor godine

1.6 Turbo - Internacionalni motor godine

1.6 Turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem benzina koji je razvila grupacija PSA Peugeot Citroen u saradnji sa BMW grupom, dobio je prestižnu nagradu "Internacionalni motor 2007. godine", u kategoriji motora zapremine između 1.4 i 1.8 litara. "Internacionalni motor godine" je jedna od najcenjenijih nagrada za konstruktore automobila...
Proizvodnja Mazde 2 se zahuktava

Proizvodnja Mazde 2 se zahuktava

I Japanskom pogonu Ujina, više od 500 ljudi je proslavilo početak prpizvodnje modela Mazda 2, koji bi se na evropskom tržištu trebao pojaviti još na jesen tekuće godine...
Novi Saab 9-3 dolazi sa 4x4 pogonom

Novi Saab 9-3 dolazi sa 4x4 pogonom

Iako je pre samo nekoliko dana švedski proizvođač automobila predstavio facelift aktuelnog modela (o čemu smo već pisali OVDE), špijuni su prilikom testiranja već uspeti da "ulove" test prototipove buduće generacije Saabove limuzine...
PSA vodeći u borbi protiv CO2

PSA vodeći u borbi protiv CO2

Već drugu godinu zaredom, prema klasifikaciji ADEME (Agencija za zaštitu okoline i upravljanje energijom), PSA zauzima prvo mesto zahvaljujući uravnoteženim emisijama CO2 od 140 g/km...
BOMBA!!! Volkswagen Golf GTI W12 Bi-turbo

BOMBA!!! Volkswagen Golf GTI W12 Bi-turbo

Na tuning-styling show-u u Austriji, kompanija Volkswagen iznenadila nas je predstavljanjem supersnažne GTI izvedbe Golfa, koji nikada neće ući u proces serijske proizvodnje. Koncept GTI W 12 opremljen je 6.0 bi-turbo W 12 motorom, koji razvija neverovatnih 650 konjskih snaga. Postere za Vaš desktop ovog uličnog ratnika možete pronaći u galeriji...
Evropsko tržište automobila u stagnaciji

Evropsko tržište automobila u stagnaciji

Prema procenama evropskog udruženja proizvođača automobila, ACEA, u aprilu tekuće godine na tržište je plasirano 1,29 miliona novih automobila, što predstavlja pad od 0,6 % u odnosu na isti period prošle godine. Ukupna prodaja od 5,52 miliona automobila, za prva četiri meseca 2007. godine, predstavlja međugodišnji pad od 0,2 %...
Audi TT Clubsport Quattro - studija

Audi TT Clubsport Quattro - studija

Za austrijski tuning-show, kompanija Audi pripremila je atraktivni prototip koji najavljuje izgled nove izvedbe modela TT. Studia TT Clubsport Quattro deli tehniku sa serijskom izvedbom modela TT, ali je zato opremljena sa nekoliko interesantnih dizajnerskih novina. Posteri za Vaš desktop ovog interesantnog modela nalaze se u galeriji Automagazin portala.
Porsche GT2 - špijunske fotke

Porsche GT2 - špijunske fotke

Prema pisanju „Automobilwoche Online“ novi Porsche sa oznakom GT2 mogao bi biti premijerno predstavljen na sajmu automobila u Frankfurtu ove jeseni. Sa 530 konjskih snaga i ubrzanjem od o do "stotke" za 3,7 sekundi, novog uličnog ratnika slobodno možemo nazvati "the noisemaker”...
Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje