AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Ferrari Dino -  jeftini Ferrari stiže uskoro

Ferrari Dino - jeftini Ferrari stiže uskoro

Proteklih dana učestale su špekulacije o mogućnosti da Ferrari oživi legendarni model Dino. Prelepi Italijan možda će ponovo ugledati svetlost dana, a slavni "AutoZeitung" objavio je da bi se koncept modela Dino mogao pojaviti već na sajmu automobila u Frankfurtu u septembru mesecu.
Voće kao moćno biogorivo budućnosti

Voće kao moćno biogorivo budućnosti

Nalazišta nafte je sve manje, a trka u pronalaženju alternativnih goriva postaje sve zanimljivija. Američki naučnici su nedavno objavili studiju prema kojoj šećer iz voća (jabuke, pomorandže...) može da se pretvori u vrstu pogonskog automobilskog goriva. Ovo gorivo, napravljeno od fruktoze, sadrži više energije od etanola.
Predstavnici GM-a bili u Zastavi

Predstavnici GM-a bili u Zastavi

Ekipa stručnjaka iz kompanije General Motors ovih dana posetila je fabriku Zastava kako bi razmotrila mogućnosti saradnje sa kragujevačkom fabrikom automobila. Ljudi iz GM-a prvenstveno su ispitivali mogućnosti proizvodnje Opelovih automobila na liniji fabrike u Kragujevcu...
Britanska vlada zabrinuta zbog Forda

Britanska vlada zabrinuta zbog Forda

Posle prodaje Aston Martina Ford još uvek nije rešio finansijske probleme, pa bi se uskoro na tržištu mogle naći još dve britanske marke: Jaguar i Land Rover. To je izazvalo veliku zabrinutost britanske vlade...
Kina prestigla Nemačku u proizvodnji automobila

Kina prestigla Nemačku u proizvodnji automobila

Rivalitet kineskih i evropskih automobila se zahuktava. I dok nemački ADAC javnost uporno obaveštava o katastrofalnim rezultatima crash testova kineskih automobila, kineske kompanije galopirajući povećavaju svoju produktivnost...
Renault Megane pokretaće etanol

Renault Megane pokretaće etanol

U junu mesecu tekuće godine kompanija Renault na francusko tržište plasiraće verziju Megane opremljenu agregatima koji su sposobni da za pogon koriste benzin u kombinaciji sa etanolom...
Renault-Nissan biće novi vlasnik Volva?

Renault-Nissan biće novi vlasnik Volva?

Prema pisanju Švedskog dnevnka "Swedish dagens industry", najozbiljniji kupac kompanije Volvo je alijansa Renault-Nissan. Švedski analitičari navode da Renault ima ozbiljne namere da preuzme Volvo, jer bi to bio važan strateški korak.
Moto karavan krenuo na put oko sveta

Moto karavan krenuo na put oko sveta

Ispred zgrade Skupštine Srbije juče je na put oko sveta krenuo tročlani tim koji će u dugom putovanju preći 41.300 kilometara kroz 23 države sveta ( Mađarska, Ukrajina, Rusija, Kazahstan, Mongolija, Kina, Japan, SAD, Kanada, Portugalija,Španija, Francuska, Engleska, Holandija, Belgija, Nemačka, Češka, Austrija, Švajcarska, Monako, Italija, Slovenija i Hrvatska).
Porsche proširuje ponudu menjača

Porsche proširuje ponudu menjača

Kompanija Porsche svoju ponudu uskoro će obogatiti PDK "Porsche Doppel Kupplungen" menjačem sa dve lamele. Podsetimo, proizvođač iz Sttutgarta ,među prvima je započeo razvoj ove inovativne tehnologije...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje