AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Kompanija Škoda objavila je vest da prekida ugradnju turbodizel agregata sa tehikom pumpa-brizgaljka, 2.0 TDI, u model Superb. Filter čestica čađi, PDF, pokazao se kao nefunkcionalan, a tehnika "pumpa-brizgaljka" kao nekompatibilna sa 16 ventila...

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Prema daljim neoficijelnim informacijama, očekuje se da će pomenuti agregat u Superbu zameniti šestocilindrični 2,5 TDI agregat, koji razvija 120 kW, a ukoliko se prekine sa ugradnjom pomenutog agregata i u Škodi Octaviji, naslediće ga agregat iste koncepcije, ali sa 8 ventila, 2.0 TDI 8V PD PDF. Podsetimo, VW je jedini počeo da koristi PDE tehnologiju 1998. godine, a u tehnici se kaze:" Ako vas niko ne kopira, tu nesto ne valja."... PDE tehnika predstavlja spoj pumpe koja pod visokim pritiskom ubrizgava naftu u cilindre pomoću brizgaljke za direktno ubrizgavanje. Ovaj sistem eliminise potrebu za zajedničkom pumpom visokog pritiska, koju ovaj motor i nema. PDE sistem ima male pumpe visokog pritiska, koje su integrisane u same brizgaljke iznad svakog cilindra. Upravo zbog pomenutog, prestaje potreba za razvodnikom goriva, sto omogućava ostvarenje veoma velikog pritiska ubrizgavanja koji iznosi vise od 2000 bara. Nažalost, pomenuti motori su 10-20 % skuplji od common-rail tehnike, koja razvija skoro iste performanse. To je i glavni razlog zbog koga Volkswagen planira da napusti pomenutu tehniku ubrizgavanja.

Škoda prekida ugradnju agregata 2.0 TDI u model Superb. Zašto?

Postavlja se pitanje zašto ni jedan drugi proizvođač nije koristio pomenutu tehnologiju. Odgovori su različiti, ali su najčešći skupa proizvodnja i masivna mehanika, koja veoma često nije kompatibilna sa 4-ventilskom tehnologijom. Tačnije, problem Volkwagenovog motora 2.0 TDI sa 140 konjskih snaga, pokazuju da je veza PDE tehnologije sa 16 ventila problematična. (ne radi se o problemu pouzdanosti, već kulture rada). Naime, coomon-rail sistem (to je sistem za zajedničkim cevastim vodim za sve cilindre, iz koga se u svaki cilindar ubrizgava onoliko nafte, koliko pritisak i temperatura u cilindru to zahtevaju, a sve reguliše kompjuter) sve rešava mnogo jednostavnije uz mnogo jeftiniju mehaniku. Čak su i pritisci ubrizgavanja veoma veliki, iako su manji nego kod tehnologikje PDE. Tačnije, pritisak ubrizgavanja sistema common-rail sa piezo-električnim brizgaljkama iznosi 1800 bara, dok je pritisak ubrizgavanja PDE tehnologije preko 2000 bara. Dakle, VW je odlučio da PDE tehnologiju u dogledno vreme zameni sa proverenom common-rail tehnikom, koju koristi većina proizvođača. Goran Sarić - Automagazin

Toyota razvila novi sistem upravljanja ventilima

Toyota razvila novi sistem upravljanja ventilima

Najveća automobilska kompanija na svetu, Toyota, razvila je novi sistem varijabilnog rada ventila, pod nazivom Valvematic. Ovaj sistem kombinuje tehnologiju prethodnog VVT-i (Variable Valve Timing - inteligent) sa novim mehanizmom koji eliminiše potrebu za klasičnim usisnim leptirom...
Škoda Auto beleži eksplozivan rast prodaje u svetu

Škoda Auto beleži eksplozivan rast prodaje u svetu

Škoda Auto nastavlja da povećava svoju prodaju na svetskom nivou. Sa prodatih 254.680 automobila u svetu, u periodu od početka ove godine do maja meseca, zabeležen je porast prodaje od čak 13,8 % u odnosu na isti period prošle godine...
Renault Kaleos - špijunske fotke

Renault Kaleos - špijunske fotke

Saradnja kompanije Renault sa kompanijom Nissan postaje plodotvorna i na polju razvoja SUV-a (Sport Utility Vehicle). Naime, Nissan Qashqai dobaja francuskog brata koji se zove Renault Kaleos. Testiranja u Francuskoj su u toku.
Novi sportski styling paket za Hondu Accord

Novi sportski styling paket za Hondu Accord

Kompanija Honda odlučila je da proširi ponudu verzija modela Accord. Iza nove oznake, Accord Sport GT ne kriju se posebne sportske ambicije ili agregati, već samo atraktivan styling paket. Za pogon će se starati dobro poznati turbo-dizel agregat sa oznakom 2.2 CTDi...
Pokvario se Cadillac Georga Busha

Pokvario se Cadillac Georga Busha

Proteklog vikenda u Rimu, predsednika Sjedinjenih Američkih Država, Georga W. Busha "na cedilu" je ostavio njegov Cadillac DTS, i najmoćniji čovek na planeti morao je peške doći do američke ambasade i glavnom gradu Italije. Novi udarac za američku auto industriju...

Lexus LF-A - špijunske fotografije

Lexus LF-A - špijunske fotografije

"Rat" superautomobila iz Japana počinje. Posle nove Honde NSX, koja je testirana nedavno, na test stazi Nürburgring oko špijunskog fotografa snimilo je Lexus LF-A. Posle predstavljene koncept izvedbe, LF-A je snimljen i na stazi.
Mercedes-Benz ML 500 još snažniji

Mercedes-Benz ML 500 još snažniji

Kompanija Mercedes-Benz unapredila je najsnažniji osmicilindrični agregat u gami modela ML. Od sada ML 500 iz 5,5 litara zapremine razvija snagu od 388 konjskih snaga i "medveđi" obrtni moment od 460 Nm...
Caparo T1 - Lak, a jak

Caparo T1 - Lak, a jak

Britanska firma Caparo je u svetu brzine poznata po prvom automobilu koji je prekoračio magičnu granicu od 1.000 konjskih snaga na jednu tonu mase. Ovoga puta Caparo nam predstavlja supersnažni (583 konjske snage) i superlagani (550 kilograma) dvosed sa oznakom T1...
Audi S5 - Lady Car 2007

Audi S5 - Lady Car 2007

Koji automobil je najlepši za pripadnice nežnijeg pola? U odgovoru na ovo pitanje puno nam je pomogla anketa "Lady car", organizovana na sajmu automobila u Brnu. Žiri je bio ubedljiv: modernoj ženi najviše bi pristajao Audi S5...
Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje