Najnovije vesti iz auto industrije
Volkswagen 1.4 TSI - nove informacije
Objavljeno: 05.06.2007.
Posle uspešne revolucije u oblasti malih turbo agregata, kompanija Volkswagen nastavlja razvoj 1.4-litarskog turbo motora. Novi četvorocilindraš je slabiji i nema kompresor, kao svoj stariji brat iste zapremine, ali će veću snagu razvija "samo" pomoću turbopunjača. Pred nama je novi Volkswagenov "biser".
Najslabiji u plejadi TSI agregata, iz 1390 kubnih centimetara zapremine razvija 122 konjske snage u opsegu od 5.000 do 6.400 o/min. Agregat ima 30 % veći obrtni moment (200 Nm) od motora koga nasleđuje, 1.6 FSI. Kriva obrtnog momenta je, takođe impresivna. Već pri 1.250 o/min na raspolaganju je preko 80 % obrtnog momenta. Agregat nosi kodnu oznaku EA111, i poseduje klasičnu konfuguraciju četvorocilindraša. Prečnik x hod klipa iznosi 76,5 x 75,6 milimetara.
Kompresioni odnos agregata je 10:1, a amplituda ventila iznosi 82 milimetra. Turbo punjač razvija pritisak od 1,8 bara. Masa agregata iznosi 131 kilogram. Ovaj agregat biće ukomponovan sa sofisticiranim DSG menjačem, sa dve lamele. Prema navodima Volkswagena, prosečna potrošnja trebala bi iznositi oko 6 litara benzina na 100 pređenih kilometara, što je 6 % manje od potrošnje Golfa opremljenog motorom 1.6 FSI.
Goran Sarić - Automagazin
I to smo dočekali. Automobil pogonjen vazduhom. Podsetimo, bivši inženjer Formule 1, Guy Negre, već duže vreme govori o mogućnosti pokretanja automobila na komprimovani vazduh. Izum ovog inženjera prihvatila je indijska kompanija Tata Motors, koja je odlučila da pokrene proizvodnju ovog automobila...
Po svemu sudeći, tri motora, prototipa, ukradena u Porsche centru za razvoj, pojavila su se tamo gde ih niko nije očekivao, u garaži jednog od najvećih Porscheovih tjunera, TechArt. Ukoliko se obistine ove tvrdnje, ovo bi vrlo lako mogao biti kraj ove ugledne tjunerske kuće, i to baš u trenucima kada slavi 20 godina postojanja.
Na sajmu automobila u Frankfurtu, kompanija Škoda predstaviće facelift modela Octavia. Promene neće biti korenite, ali će obuhvatiti detalje kako spolja, tako i u enterijeru automobila...
Na južnoj i zapadnoj strani berlinske klinike "Charité" prošle nedelje osvanuo je najveći automobilski bilbord u Evropi. Naime, u evropskoj centrali kompanije Ford, u Kelnu, odlučili su da dolazak novom Mondea bude pompezno najavljen. Bilbord od 4.200 kvadratnih metara površine je idealno rešenje, zar ne...
Prema pisanju "Financial Times-a", kompanija BMW zainteresovana je za kupovinu kompanije Volvo. Podsetimo, nezavidna finansijska situacija navela je Ford da proda Aston Martin, a puno se pričalo i o prodaji Jaguara...
Za sve ljubitelje BMW-a oznaka "M" uvek je bila nešto posebno. Od sada, prvi put u istoriji, oznaku "M Sport" nosiće model BMW X5. Cena BMW-a X5 M Sport za osnovni model kreće od 78.500 eura.
Kupci novog BMW-a M3 biće u mogućnosti da biraju dva menjača. Prvi je manuelni šestostepeni, a drugi novorazvijeni sedmostepeni menjač sa dve lamele, koji nosi oznaku M DCT. Novi menjač razvijen je u saradnji sa poznatim Getragom...
Francuska kompanija Renault otkrila nam je prve oficijelne fotografije treće generacije modela Laguna. Posle veoma uspešne prve i druge generacije, na tržište uskoro dolazi sledeći tipični Francuz sa velikom dozom komfora i elegancije...
Prema pisanju britanskog magazina "Autoexpress" novi Ford će izgledati agresivno, sportski, a mnoge linije biće preuzete sa koncepta Iosis. Ford sa modelom X-Max želi direktno da atakuje na klasu gde vladaju Toyota RAV 4, Honda CR-V, Nissan Qashqai ili Volkswagen Tiguan...