AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Volkswagen razvio DSG menjač sa 7 stepeni prenosa

Volkswagen razvio DSG menjač sa 7 stepeni prenosa

Nakon što su Toyota i BMW predstavili automatske menjače sa osam stepeni prenosa, došlo je vreme da Volkswagen unapredi svoj automatski DSG menjač sa šest stepeni prenosa. Podsetimo, DSG je skraćenica od "Direkt Schaltgetriege", automatizovanog menjača sa dve lamele i dva razdvojena toka snage, za parne i neparne stepene prenosa...
Peugeot 308 - prve fotografije

Peugeot 308 - prve fotografije

Na sajmu automobila u Frankfurtu, kompanija Peugeot će predstaviti model 308, ali kako to obično biva, fotografije su dosta ranije procurele u javnost. "Šuška" se da je naslednik popularne 307-ice u odnosu na nju porastao za otprilike 4 centimetra, tj. na 4,25 metara ukupne dužine, dok je visina smanjena neznatno...
Volkswagen slavi jubilej

Volkswagen slavi jubilej

28. maja 1937. godine počela je da se piše istorija ove najveće evropske automobilske kompanije. Na današnji dan osnovana je kompanija "Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens GmbH" što u prevodu znači kompanija za proizvodnju nemačkog narodnog automobila...
Novi Mondeo testiran na alergiju

Novi Mondeo testiran na alergiju

Kupci koji se budu odlučivali za kupovinu novog Ford Mondea, tehnološki najnaprednijeg automobila koji je Ford Evropa ikada pustio na tržište, sada imaju i razlog više da ga uvrste u svoj izbor. Novi Ford Mondeo je dobio priznanje nemačke TUV Rhineland grupe za "unutrašnjost testiranu na alergije".
Volvo S80 - novi agregati i AWD pogon

Volvo S80 - novi agregati i AWD pogon

Volvo S80 od sada se može nabaviti i sa 6-cilindarskim T6 motorom od 285 KS i sa pogonom na sva 4 točka. Podsetimo, osveženi model S80 dostupan je od marta 2007. godine kada je uveden i V70 model. Uz ovu pogonsku kombinaciju, Volvo S80 dostupan je i sa turbodizelskim D5 motorom od 185 KS i pogonom na sva četiri točka.
Vanredan servis za Toyotu Yaris

Vanredan servis za Toyotu Yaris

Vlasnici 19.075 Toyota Yaris, proizvedenih od novembra 2005. godine do avgusta 2006. godine biće kontaktirani kako bi se besplatno pregledali problematični nasloni za glavu putnika smešteni napred...
1.6 Turbo - Internacionalni motor godine

1.6 Turbo - Internacionalni motor godine

1.6 Turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem benzina koji je razvila grupacija PSA Peugeot Citroen u saradnji sa BMW grupom, dobio je prestižnu nagradu "Internacionalni motor 2007. godine", u kategoriji motora zapremine između 1.4 i 1.8 litara. "Internacionalni motor godine" je jedna od najcenjenijih nagrada za konstruktore automobila...
Proizvodnja Mazde 2 se zahuktava

Proizvodnja Mazde 2 se zahuktava

I Japanskom pogonu Ujina, više od 500 ljudi je proslavilo početak prpizvodnje modela Mazda 2, koji bi se na evropskom tržištu trebao pojaviti još na jesen tekuće godine...
Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje