AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

BOMBA!!! Renault Laguna III - prve oficijelne fotke

BOMBA!!! Renault Laguna III - prve oficijelne fotke

Francuska kompanija Renault otkrila nam je prve oficijelne fotografije treće generacije modela Laguna. Posle veoma uspešne prve i druge generacije, na tržište uskoro dolazi sledeći tipični Francuz sa velikom dozom komfora i elegancije...
Ford X-Max stiže u Frankfurt

Ford X-Max stiže u Frankfurt

Prema pisanju britanskog magazina "Autoexpress" novi Ford će izgledati agresivno, sportski, a mnoge linije biće preuzete sa koncepta Iosis. Ford sa modelom X-Max želi direktno da atakuje na klasu gde vladaju Toyota RAV 4, Honda CR-V, Nissan Qashqai ili Volkswagen Tiguan...
Wankel motor slavi 40 godina

Wankel motor slavi 40 godina

Prvi automobil na svetu koji je pod haubom imao agregat Wankel tipa bio je Mazda Cosmo Sport, iz 1967. godine. Jednolitarski rotacioni Wankel agregat razvijao je snagu od 110 konjskih snaga, i 130 Nm obrtnog momenta pri 3.500 o/min. Trenutno je Mazda jednini proizvođač na svetu koji Wankel rotacioni motor ugrađuje u svoje serijske automobile...
Mercedes B klasa beleži uspehe

Mercedes B klasa beleži uspehe

Ovih dana u pogonima Mercedes-Benza prekoračena je granica od 250.000 proizvedenih jedenica modela B klasa. Najinteresantnija tržišta za ovaj automobil su Nemačka, Francuska, Japan i Španija.
Hibridni Ferrari? Zašto da ne...

Hibridni Ferrari? Zašto da ne...

Ceo svet teži ka ekološkim automobilima. Među njima ne zaostaje ni proizvođač super sportskih automobila, kakav je Ferrari. Naime, menadžment kompanije Ferrari definisao je novu strateguju, po kojoj ovaj proizvođač mora smanjiti emisiju CO2, a da pritom performanse ne budu ugrožene...
ADAC: Nemci najpouzdaniji

ADAC: Nemci najpouzdaniji

2006. godina ponovo je oborila rekord za ADAC-ove interventne ekipe. Gotovo 2,5 miliona izlazaka svojih ekipa predstavlja povećanje od 3,6 % u odnosu na prethodnu godinu. Nemački automobili pokazali su se najpouzdaniji, a odmah iza slede tardicionalno kvalitetni Japanci...
Peugeot 207 SW - prve fotke bez maske

Peugeot 207 SW - prve fotke bez maske

Maleni karavan Peugeot 207 SW prvi put je predstavljen kao koncept na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi. Nedugo zatim predstavljena je serija špijunskih fotografija, a sada su pred nama prve fotke snimljene u zvaničnom katalogu ponude boja dugo očekivanog Francuza. Zvanična premijera Peugeota 207 SW zakazana je za autosajam u Brnu...
Volkswagen razvio DSG menjač sa 7 stepeni prenosa

Volkswagen razvio DSG menjač sa 7 stepeni prenosa

Nakon što su Toyota i BMW predstavili automatske menjače sa osam stepeni prenosa, došlo je vreme da Volkswagen unapredi svoj automatski DSG menjač sa šest stepeni prenosa. Podsetimo, DSG je skraćenica od "Direkt Schaltgetriege", automatizovanog menjača sa dve lamele i dva razdvojena toka snage, za parne i neparne stepene prenosa...
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje