Najnovije vesti iz auto industrije
Volkswagen Tiguan - prve fotke i informacije
Objavljeno: 10.06.2007.
Posle brojnih fotografija studije Volkswagen Tiguana, pred nama je serija fotografija iz Namibijske pustinje, na kojima se vidi Volkswagenov "poluterenac" u akciji. Iako je Tiguan blago kamufliran, interesantno je da je kompanija Volkswagen sama objavila ove fotke.
Kamuflaža prednjeg dela automobila podseća nas na Hondu FR-V, dok je profil automobila inspirisan većim bratom, modelom Touareg. Ni enterijer automobila nas neće preterano iznenaditi. Očigledno je Volkswagen odlučio da igra na sigurno. Uostalom, igrača koji "zabija" golove ne treba menjati, zar ne. A, to Volkswagenovi kupci sa tradicionalno konzervativnim crtama najviše i vole. Primer je kokpit sa središnjom konzolom u obliku debelog ispupčenja, što neodoljivo podseća na Golf Plus.

Za pokretanje Tiguana biće zaduženi TSI agregati snage 110, 125 i 147 kW, kao i dizel verzije sa 103 i 125 kW. Prednje vešanje će biti klasičnog McPherson tipa. Za 4Motion pogon biće zadužen sistem Haldex, koji omogućuje promenjiv odnos snage po osovinama. Standardna izvedba Tiguana biće "obuvena" u pneumatike dimenzija 215/65 R16, a jače verzije u 235/55 R17 i 235/50 R18. Tiguan će doneti i malu tehnološku poslasticu, po uzoru na Toyotu i BMW: kameru što očitava metre slobodnog parkirnog mesta i sama bira idealnu putanju za parkiranje.

Podsetimo, za ovaj automobil vlada neobično veliko interesovanje. Uostalom o njegovom imenu je odučilo 350.000 posetioca interneta. Tiguan (spoj delova reči tigar i iguana) direktno atakuje na klasu u kojoj samouvereno vladaju Toyota RAV4, Opel Antara, Hyundai Santa Fe, BMW X3, Jeep Compass i novi Land Rover Freelander. U startu je jasno da tako brojnu i atraktivnu konkurenciju, kojoj će se pridružiti Audi Q5, Volvo XC50 i Ford X-Max, neće biti lako baciti na kolena. Volkswagen. očigledno, ima rešenje, jer da ga nema, ovaj automobil ne bi bio kamufliran.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija Fiat krajem tekuće godine svoju ponudu agregata obogatiće snažnim bi-turbo dizelskim motorom "Common-Rail" koncepcije ubrizgavanja, koji razvija 180 i 190 konjskih snaga, iz 1.910 kubnih centimetara zapremine podeljenih u četiri cilindra
Na sajmu automobila u Barceloni, Ford je predstavio civilnu verziju svog trkačkog rally pulena, Ford Focus WRC. Radi se o specijalnoj ediciji do koje će moći da dođu samo srećnih 666 kupaca...
Srednju klasu automobila očekuje prava mala revolucija u oblasti agregat. Naime, kompanija Volkswagen do kraja tekuće godine u model Passat ugradiće motor zapremine 1.4 litra. Radi se o 1.4 TSI turbo benzinskom agregatu koji će, kao i u Golfu naslediti 1.6 FSI atmosferski motor...
Kompanija Toyota juče je objavila info da je ukupna prodaja hibridnih automobila sa znakom Toyote prmašila brojku od 1 milion. Toyota je ovim velikim uspehom samo potvrdila poziciju lidera i pionira u svetu hibridnih tehnologija.
Opel ne beži od svojih korena. Opel Kadett GSi, Opel Astra GSi, Opel Corsa GSi sa svojom tipičnom oznakom u prošlosti su jasno stavljali do znanja da se pod haubom kriju snažna benzinska srca. Posle Corse sa oznakom OPC, ponovo je sa nama Corsa GSi...
Na sajmu automobila u Češkom Brnu kompanija Peugeot prvi put svetskoj javnosti predstavila dugo očekivani karavan razvijen na platformi modela 207. Maleni karavan Peugeot 207 SW prvi put je predstavljen kao koncept na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a nedugo zatim predstavljena je serija špijunskih fotografija, a sada i zvanično.
Proizvodnja prethodne generacije Mercedes C klase (W203) obustavljena je 31. maja tekuće godine, i to na vrhuncu njene moći. Sedan izvedba novog modela je već u prodaji, a finalan izgled karavan izvedbe potencijalni kupci moći će da vide na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu.
Novi proizvod kompanije Peugeot, model 308, nastavlja savremeni trend rasta automobila u svim smerovima. Peugeot 308 ima dužinu od 4.280 mm, što je za 80 mm više od prethodnika. Širina automobila je za 54 mm veća i iznosi 1.800 mm, dok je međuosovinsko rastojanje povećano na 2.610 mm...
Velike letnje vrućine dolaze, a među nama sigurno ima još uvek onih koji žive u zabludi da leti ne treba puniti gorivo do vrha rezervoara, pretpostavljajući da će kod visokoh temperatura, zbog širenja goriva, pun rezervoar biti podložan eksploziji. Ali, to ne samo da nije opasno, već je i preporučljivo...