Najnovije vesti iz auto industrije
Volkswagen Tiguan - prve fotke i informacije
Objavljeno: 10.06.2007.
Posle brojnih fotografija studije Volkswagen Tiguana, pred nama je serija fotografija iz Namibijske pustinje, na kojima se vidi Volkswagenov "poluterenac" u akciji. Iako je Tiguan blago kamufliran, interesantno je da je kompanija Volkswagen sama objavila ove fotke.
Kamuflaža prednjeg dela automobila podseća nas na Hondu FR-V, dok je profil automobila inspirisan većim bratom, modelom Touareg. Ni enterijer automobila nas neće preterano iznenaditi. Očigledno je Volkswagen odlučio da igra na sigurno. Uostalom, igrača koji "zabija" golove ne treba menjati, zar ne. A, to Volkswagenovi kupci sa tradicionalno konzervativnim crtama najviše i vole. Primer je kokpit sa središnjom konzolom u obliku debelog ispupčenja, što neodoljivo podseća na Golf Plus.

Za pokretanje Tiguana biće zaduženi TSI agregati snage 110, 125 i 147 kW, kao i dizel verzije sa 103 i 125 kW. Prednje vešanje će biti klasičnog McPherson tipa. Za 4Motion pogon biće zadužen sistem Haldex, koji omogućuje promenjiv odnos snage po osovinama. Standardna izvedba Tiguana biće "obuvena" u pneumatike dimenzija 215/65 R16, a jače verzije u 235/55 R17 i 235/50 R18. Tiguan će doneti i malu tehnološku poslasticu, po uzoru na Toyotu i BMW: kameru što očitava metre slobodnog parkirnog mesta i sama bira idealnu putanju za parkiranje.

Podsetimo, za ovaj automobil vlada neobično veliko interesovanje. Uostalom o njegovom imenu je odučilo 350.000 posetioca interneta. Tiguan (spoj delova reči tigar i iguana) direktno atakuje na klasu u kojoj samouvereno vladaju Toyota RAV4, Opel Antara, Hyundai Santa Fe, BMW X3, Jeep Compass i novi Land Rover Freelander. U startu je jasno da tako brojnu i atraktivnu konkurenciju, kojoj će se pridružiti Audi Q5, Volvo XC50 i Ford X-Max, neće biti lako baciti na kolena. Volkswagen. očigledno, ima rešenje, jer da ga nema, ovaj automobil ne bi bio kamufliran.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija Mercedes planira na tržište da plasira model pokretan gorivnim ćelijama. Podsetimo, 2005. godine na sajmu automobila u Ženevi Mercedes je predstavio automobil koji je pokretao elektromotor "hranjen" energijom iz gorivnih ćelija...
Za modelsku godinu 2008 kompanija Nissan priprema nekoliko izmena na modelima Pathfinder i Navara. Iako se radi o "kozmetičkim zahvatima", male izmene sogurno će produžiti tržišni život ovim važnim modelima za kompaniju Nissan...
Na testiranju poznate nemačke novinske redakcije "Auto motor und sport" dogodilo se ono što su Britanci najmanje očekivali. Naime, model Land Rover Defender, pri brzini od 60 km/h na testu "Severnog jelena" završio je na boku.
Od početka evropske prodaje Nissan Qashqaia, krajem februara, naručeno je preko 60.000 jedinica ovog japanskog crossovera. Od toga, već je isporučeno 25.000 komada, a dobra prodaja se očekuje i narednih meseci. Ipak, Japanci nisu zadovoljni.
Nedavno je u Kyungju u Južnoj Koreji predstavljen novi Hyundai van, koji pripada novoj "Business class" vanova. Automobil će biti dostupan kao "klasičan" van, i kao Cargo verzija. Proizvodnja počinje u avgustu tekuće godine.
Novi crossover kompanije BMW, sa oznakom X6 na tržište stiže početkom sledeće godine. Ipak, BMW će svoj novi model javnosti predstaviti na septembarsko sajmu automobila tekuće godine, u Frankfurtu. Cilj razvoja modela X6 jeste atak na novi tržišni segment, SAC (Sport Activity Vehicle), koji su otvorili Audi i Mercedes...
Opel je u Astri predstavio dva nova Common-rail dizel agregata 1.7 CDTI sa 110, odnosno 125 konjskih snaga, sa najvećim obrtnim momentom od 260 i 280 Nm pri 2.300 o/min. Radi se o proverenoj osnovi Isuzu motora zapremine 1.686 cm3, koji se proizvodi u Poljskoj...
Na stazi Nordschleife špijuni su snimili na testiranju model koji će predstavljati reinkarnaciju Hondine legende sa oznakom NSX. Iako čelni ljudi Honde odlučili da novi model testiraju u odelu modela S2000, pred nama su i prve simulacije mogućeg izgleda novog NSX-a...
Još jednom je potvrđeno da su savremeni dizel agregati ekološki čistiji od benzinskih. Prema rezultatima Eco Testa 2007 nemačkog autokluba ADAC, u konkurenciji 93 automobila, načistiji automobil ostala je Toyota Prius, dok je odličan rezultat ostvarila Škoda Octavia RS TDI karavan, osvojivši samo 8 poena manje od japanskog konkurenta.