Nova Škoda Octavia - Prostranija i sa mnogo više mogućnosti za povezivanje
Još bolja, prostranija, bezbednija, sa više mogućnosti za povezivanje i još emotivnija: lansiranjem četvrte generacije najprodavanijeg modela, Škoda je osvojila nove dimenzije. Srce i motor brenda Škoda je sada duže i šire od svog prethodnika, ima čak i veći prtljažni prostor i još je emotivniji zahvaljujući novom Škoda dizajnerskom jeziku...
Novi koncept enterijera i multi-level instrument tabla U novodizajniranom enterijeru, OCTAVIA nudi novi dvokraki volan, koji može imati opciju grejanja i – ukoliko se naruči u multifunkcionalnoj varijanti – dolazi sa novim kontrolnim dugmićima i točkićima, omogućavajući vozaču da upravlja sa 14 različitih funkcija bez pomeranja ruku s volana. Instrument tabla, koja je takođe redizajnirana, je modularna i može biti raspoređena na različitim nivoima, a sastavni deo nje je veliki samostojeći centralni ekran. Centralna konzola je elegantna i ukrašena hromiranim detaljima – baš kao i nove lajsne i ručke. Novi i mekani na dodir materijali daju enterijeru vrhunski izgled, dok novo LED ambijentalno osvetljenje pruža poseban vizelni doživljaj osvetljavajući prednja vrata i instrument tablu, a izbor čini deset boja – može se podesiti i kombinacija boja. Takođe se mogu odabrati i koordinirani scenariji osvetljenja.
Head-up ekran doživljava premijeru i posebno udobna Ergo sedišta Opciona, posebno udobna Ergo sedišta, koja pored drugih opcija nude električnu funkciju masaže, dostupna su po prvi put u brendu ŠKODA. U navišoj verziji mogu biti opremljena funkcijom ventilacije i nositi pečat Nemačke kampanje za zdravlje leđa. Opcioni head-up ekran je još jedna novina u brendu ŠKODA. Projektuje najvažnije informacije kao što su brzina, navigacija, detektovani saobraćajni znaci i aktivne asistencije direktno na vetrobransko staklo koje može imati i opciju grejanja. Multifunkcionalni Maxi DOT sa ekranom u boji od 4.2 inča dolazi kao standard. Trozonski Climatronic debituje u modelu OCTAVIA. Upotrebom KESSY sistema, sada bilo koja od četvoro vrata automobila se mogu prva otvoriti. Standardna oprema takođe uključuje električne podizače stakala i elektromehaničku parking kočnicu. ŠKODA OCTAVIA je sada dostupna sa akustičnim prenjim prozorima, koji smanjuju buku spolja.
DSG sa „shift-by-wire“ tehnologijom i opcionim full LED Matrix farovima Nova OCTAVIA je prvi ŠKODA automobil koji koristi „shift-by-wire“ tehnologiju za upravljanje DSG-om, koji elektronski prenosi odabranu brzinu do menjača. Na mestu već poznatog DSG-a, nalazi se novi kontrolor modula na centralnoj konzoli sa malim prekidačem za odabir moda vožnje kao i dugme za parking mod. Inovativni full LED matrix farovi dostupni su kao opcija, omogućavajući vozaču da stalno ostavlja duga svetla bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. Full LED zadnja svetla sa kristalnim elementima i dinamičkim indikatorima pravca su još jedna opcija. Celokupna ponuda novih bezbednosnih sistema, kao što su Collision Avoidance Assist, Turn Assist, Exit Warning i local Traffic Warning, su takođe premijerne u brendu ŠKODA. Druge karakteristike koje su novina za model OCTAVIA uključuju Panoramski prikaz, Side Assist i prediktivni tempomat, koji - zajedno sa novom verzijom sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova i Lane Assist sistemom, poznatom kao Traffic Jam Assist i Emergency Assist – čini sveobuhvatni Travel Assist sistem. Upotrebom „Using Hands-on Detect“, ovaj sistem takođe proverava da li su ruke vozača na volanu. Do devet vazdušnih jastuka, uključujući vazdušni jastuk za kolena vozača i zadnje bočne vazdušne jastuke, štiti putnike u slučaju sudara.
U modelu OCTAVIA iV, 1.4 TSI benzinski motor i elektromotor isporučuju izlaznu snagu od 150 kW (204 PS). Sa kapacitetom od 37 Ah pružaju 13 kWh energije, litijum-jonska baterija visokog napona pruža potpuno električno napajanje do 55 km u WLTP ciklusu. Verzija e-TEC je opremljena poslednjom generacijom EVO motora. 1.0 TSI ili 1.5 TSI benzinski pogonski agregati se odlikuju mild hibridnom tehnologijom kada su opremljeni DSG-om. Korišćenjem 48-voltnog motora i litijum-jonske baterije od 48volti, moguće je regenerisati energiju kočenjem čime se pruža podrška motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, tako da automobil može da krstari sa potpuno neaktivnim motorom. EVO dizel motori primenjuju novi tretman izduvnih gasova sa dvostrukim doziranjem gde AdBlue® se ubrizgava ispred dva katalitička konvertera koji su postavljeni jedan iza drugog. Dinamička kontrola šasije uključuje odabir moda vožnje, koji je opcioni i sada dolazi sa točkićem u različitim režimima vožnje, omogućavajući vozaču da menja individualne parametre kao što su suspenzija i karakteristike upravljanja ili rad DSG menjača prema svojim potrebama.
Poslednji infotainment sistemi i novorazvijeni Virtual Cockpit OCTAVIA ima u ponudi četiri infotainment sistema iz poslednje generacije sa ekranima od 8.25 do 10 inča. Nekima od njih se može upravljati gestom ili glasom preko Laura ŠKODA digitalnog asistenta. Najnapredniji Columbus infotainment sistem može, po prvi put, da prikaže mapu navigacionog sistema u drugačijem uvećanju na ekranu Virtual Cockpit-a od 10.25-inča (koji je sada još lakši za upotrebu). Ova nova funkcija može se podesiti pomoću slajdera koji se nalazi ispod ekrana, koji se takođe može koristiti za podešavanje jačine zvuka. Zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici, OCTAVIA je uvek online; pristup poslednjim ŠKODA Connect mobilnim uslugama je uvek moguć. Ovo uključuje eCall, koji je obavezan u EU, sveobuhvatne aplikacije za daljinski pristup i infotainment aplikacije. Automobil je opremljen sa do pet USB-C portova za punjenje ili povezivanje uređaja i USB stikova, od kojih jedan može biti smešten na konzoli iznad retrovizora. Stariji uređaji tipa USB-A 3.0 mogu se lako povezati korišćenjem adaptera koji je dostupan u ŠKODA dodatnoj opremi. Pored toga, pametni telefoni se mogu puniti induktivno korišćenjem opcionog Phone Box-a. Na kraju, akustično optimizovana unutrašnjost i novi opcioni CANTON sound sistem omogućavaju savršeno audio iskustvo.
PR