Druga generacija Toyote Mirai - U susret budućnosti koju pokreće vodonik
Toyota je predvodnik sveta od predstavljanja svog modela na vodonik Mirai sedan 2014. godine. Sada, s drugom generacijom tog automobila nulte emisije, spremna je za novi iskorak sa svojom naprednom tehnologijom električnog vozila sa gorivnim ćelijama (FCEV)...
Od pojavljivanja na tržištu, prodato je oko 10.000 vozila, dok je Toyota na najvažnijim svetskim tržištima aktivno razvijala infrastrukturu za korišćenje vodonika kao goriva.
To je samo početak: zato Toyota skreće pažnju na sve prednosti koje donosi novi Mirai, pre svega na planu vrhunske tehnike, dinamičnih voznih osobina i poželjnog izgleda.
Novi Mirai, koji će se prvo pojaviti u Japanu, Severnoj Americi i Evropi krajem 2020, biće više od ekološkog automobila, potvrđujući da za FCEV tehnologiju nema granica u kreiranju vozila koje je zadovoljstvo voziti i koje će izgledati predivno.
Nova serija gorivnih ćelija ima više energije po jedinici zapremine, sada preko 4 kW po litru, što je preko 30% bolji rezultat nego na dosadašnjem Miraiju.
Sada su ugrađena tri rezervoara – jedan dugi i dva kratka, koji povećavaju ukupni kapacitet vodonika za jedan kilogram u poređenju sa još uvek aktuelnom generacijom Miraija.
Yoshikazu Tanaka, glavni inženjer na projektu Mirai, ističe: “Želeli smo da napravimo automobil koji bi kupci voleli da voze neprestano, auto s dušom i atraktivnim dizajnom, s voznim karakteristikama i odzivom koji će izmamiti osmeh na licu vozača”.
“Voleo bih da vozači kažu ‘izabrao sam Mirai ne samo zato što je to FCEV model, nego jednostavno zato što sam poželeo baš taj automobil; samo je slučajno FCEV’. Nastavićemo da radimo vodeći računa o tome, i nadamo se da će Mirai biti predvodnik u ostvarenju društva zasnovanog na korišćenju vodonika”.
Novi Mirai izaziva više emocija i skreće pažnju svojim dizajnom, što je zasluga i Toyotine najnovije TNGA platforme, s pogonom pozadi. Inženjeri su imali u vidu ugradnju različitih pogonskih rešenja – uključujući i gorivne ćelije na vodonik – što je i bio početni uslov. Osim toga, karoserija novog Miraija je čvršća, što doprinosi boljoj agilnosti i odzivu, dok je za precizno upravljanje zaslužno niže težište automobila.
Uz povećanje broja pređenih kilometara, poboljšane karakteristike sistema gorivnih ćelija daju novom Miraiju ujednačen, ravnomeran odziv, uz osećaj otmenosti u vožnji, dok pritiskom na papučicu gasa automobil ubrzava trenutno. Upravljanje na krivudavim putevima je lako i jednostavno, dok u vožnji auto-putem demonstrira snagu pri svim brzinama i režimima vožnje.
PR