Najnovije vesti iz auto industrije
Suzuki osvojio Pikes Peak !
Objavljeno: 01.08.2007.
Šef oficijelnog zvaničnog Suzuki reli tima, Nobuhiro Tajima "Monster" oborio je 13 godina star rekord na legendarnoj brdskoj trci, Pikes Peak. Novi rekord legendarne američke trke Pikes Peak "Monster" je postavio sa vremenom 10 min 1.408 s, čime je srušen rekord Roda Millena (Toyota Celica 850 KS) iz 1994. sa vremenom 10 min 4.06 s...

Japanac nadimka "Monster" (dobio ga je zahvaljujući divljem stilu vožnje) već pet godina zaredom pokušava da obori pomenuti rekord. Pre dve nedelje nije mu uspeo pokušaj obaranja rekorda, jer je staza bila skraćena, zbog loših vremenskih uslova. Skraćenu stazu Tajima je prošao u vremenu 8:03.9354, drugo mesto zauzeo je Kenneth Eriksson za upravljačem Subaru Impreze WRX (8:20.9246), a treći je bio vozač Andrew Hawkeswood (Hillclimb Spcl EVO 8) sa vremenom 8:29.5301. Prošlog vikenda trka je ponovljena u punoj dužini od 19,99 kilometara, sa 156 krivina, uz prosečan nagib od 7 %. Podloga je kombinacija makadama i asfalta, a visinkska razlika između starta i cilja je 1439 metara. Posle obaranja rekorda, Nobuhiro Tajima "Monster" (57 godina) je izjavio: "Ovo je ludo i nezaboravno. Najsrećniji sam čovek na svetu. Dogodine dolazim opet ovde i pokušaću da postavim novi rekord sa vremenom ispod 10 minuta."

Podsetimo, na legendarnoj trci u prošlosti su pobeđivali i aktuelni i bivši svetski prvaci (Audi, Ford, Citroen, Mitsubishi, Subaru…), a rekord na ovoj trci na primer 1988. godine postavio je Ari Vatanen sa automobilom marke Peugeot 405 T16. Novi rekord Tajima je postavio u automobilu razvijenom na temelju terenca Suzuki XL7, sa oznakom Suzuki XL7 Hill Climb Special. Automobil (ako se ovo uopšte može nazvati automobil) pokreće 3,6-litarski V6 agregat koji uz pomoć dva turbo punjača razvija maksimalnu snagu od čak 1007 konjskih snaga pri 8.500 o/min. Karoserija je izrađena od karbona i masa praznog automobila iznosi 1.100 kilograma. U odnosu na prošlogodišnji model koji je razvijen na bazi Vitare, aerodinamika, odnosno downforce je poboljšan za 35 %.
Goran Sarić - Automagazin
Posle prodaje Cerberusu, u Chrysleru su odlučili da obnove stari pentastar logo, koji će obeležiti povratak starim američkim korenima. Legendarni logo zamenjen je posle spajanja Chryslera sa nemačkim Daimler-Benz AG-om, 1998. godine...
Kompanija Ford nedavno je proslavila veliki jubilej: od 2002. godine do danas ovaj automobilski gigant uspeo je da proizvede 2 miliona jedinica modela Fiesta i Fusion...
Kompanija Seat nedavno je otvorila novi centar za razvoj prototip modela koji je smešten nedaleko od Barcelone. U novi razvojni centar zaposleno je oko 300 inženjera, angažovanih na sasvim novim projektima...
Kompanija Ford juče je predstavila svoje planove vezane za novu generaciju malenog modela Ford Ka. Prema prvim informacijama proizvodnja nove generacije Forda Ka startuje sledeće godine, a novi gradski adut Forda koristiće platformu nedavno predstavljenog modela, Fiata 500...
Kompanija Toyota oficijelno je predstavila redizajnirani model "ist" koji je izuzetno veliku popularnost postigao na japanskom tržištu. Prva generacija ovog automobila, predstavljena 2002. godine, postavila je nove standarde u segmentu kompaktnih modela...
Zastava 750, ili popularni Fića, prestao je da se proizvodi sada već davne 1985-e godine. Ipak ljubav prema vozilu koje je motorizovalo naše krajeve nikada nije prestala, a sada je po svoj prilici jača nego ikada. Automagazin Vam donosi fotografije sa poslednjeg skupa "Fićista" u Jagodini.
Pred nama su prve špijunske fotografije Volkswagen Golfa šeste generacije sa tri i pet vrata, snimljene u Kaliforniji. Iako je na fotografijama maskiran prednji i zadnji deo automobila, stižu najave da će Golf biti inspirisan dizajnom novog Passata i modela Eos.
Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...
Ovaj automobil nudi performanse dostojne pravih sportskih trkača, što je u kombinaciji sa privlačnim dizajnom i atraktivnom opremom, idealna formula za slamanje ženskih srca. Peugeot nam ponovo progovara sportski duh, dinamiku i sportsku eleganciju...