AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Na poziv Red Bulla, stunt svetski moto šampion, Christian Pfeiffer, posetio je Beograd, kao gost i promoter EYOF-a. Vozio je ispred hrama Sv. Save, u studentskom domu, po Karađorđevoj ulici, Kalemegdanu, Obilićevom vencu, trgu Republike, "silikonskoj dolini", ispred nekadašnjeg CK, ušću. Skroman, tih i miran, Pfeiffer nam u početku nije odavao utisak extreme vozača. Ali, kada je seo na motor, stvari su nam bile jasnije...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

I sam Travis Pastrana je rekao da je Chris najbolji u svojoj disciplini. Došao je svojim malim kampom sa prikolicom za motore i spavao na ATV Gravelu uz samu stazu za trening. To su iskoristili domaći bajkeri da treniraju i muče se na Chrisovim motorima. Normalno probali su trial prvi put. Nakon svojih akrobacija ostavio nas je zapanjene! Razmenio je kontakte sa domaćim vozacima, obećao da ce se vratiti...

Christian Pfeiffer posetio Beograd

“Sachs 100”, na koji se popeo 1975. godine, morao je da bude spušten za njega: Christian Pfeiffer imao je samo pet godina kada je po prvi put uzjahao motocikl. Pet godina kasnije učestvovao je u svom prvom trajal takmičenju. S petnaest godina bio je nemački trajal šampion u juniorskoj konkurenciji, a sa osamnaest uspešno se nadmetao na nemačkom prvenstvu. U isto vreme završavao je srednju školu i pohađao časove flaute, klarineta i solfeđa. "Da nisam postao vozač kaskader, sada bih bio muzičar", kaže Kris. Ipak, odlučio je da muzika ostane hobi. Preselio se u Minhen da studira biologiju i sport. Na neki neki način, bio je to prvi korak na putu da postane profesionalni vozač, zato što je finansirao svoje studiranje učestvujući u programima slobodnog stila širom Nemačke. Njegovo senzacionalno izvođenje u minhenskoj olimpijskoj dvorani privuklo je pažnju medija, a to je dovelo do još zahtevnijih izvođenja. U dvadeset šestoj godini Kris je postao profesionalni “freestyler” (što ga, uzgred rečeno, nije sprečilo da završi celokupne studije).

Christian Pfeiffer posetio Beograd

Chris nikada nije doživljavao vožnju kao lokalni sport, čak i kada je živeo od njega. Tokom prve godine profesionalnog angažmana završio je “Gilles Lalay Classic” ( najtežu terensku trku na svetu), i osvojio “Offroad Challenge” i “Red Bull Harescramble” u Ercbergu (u Austriji), jedno od najtežih enduro takmičenja, (na kojem je pobedio ponovo 1997). On, međutim, ima i neke interesantne ideje. Na primer: da postane prva osoba koja se popela na Via Tinu, 250 metara dugu stazu za uspinjanje, trećeg strepena težine, iznad jezera Garda. Nameravao je to da učini bez konopca i cipela za penjanje, već samo na motoru. Njegov prvi pokušaj propao je trideset metara pre kraja, zato što se u njegov karburator zaplelo rastinje, što ga je spasilo od pada. Drugi pokušaj bio je uspešan. Trećeg neće biti: "Litica i ja pokazali smo jedno drugom za šta smo sposobni."

Christian Pfeiffer posetio Beograd

1997. godine Christian Pfeiffer ušao je u Ginisovu Knjigu rekorda. Na motociklističkom Gran Priu u Nirbergringu preskočio je motorom preko trideset troje ljudi koji su ležali jedni uz druge. Učinio je to bez rampe. Dve godine kasnije, nesrećna kombinacija pokušaja da obori vlastiti rekord i kvara na kočnicama dovela ga je do bolnice, po prvi put u njegovoj profesionalnoj karijeri. Nakon skoka preko trideset petoro ljudi pri brzini od 50 km/h, Kris je udario u betonski zid. Posledice: slomljena jagodična kost, ručni zglob i čašica na kolenu. Kada mu je doktor savetovao da promeni sport, Kris je promenio doktora. Dok njegov oporavak u rehabilitacionom centru još nije bio primetan, Kris se tajno vratio treninzima na motoru. Godine 2000. pobedio je na takmičenju u Ercbergu po treći put. Četrvrti put ovde je pobedio 2004. Takav je povratak, naravno, veliki izvor inspiracije. Na primer: da bi naučio veštine brazilskih freestyler profesionalaca, kao što je AC Farias, gledao bi ih na DVD-u. Fajfer je pročavao Brazilce i počeo da vozi u njihovom stilu. Upoznao je AC Fariasa 2003. godine na “World Stunt Riding Championship” u Bechyhu u Češkoj Republici. Epilog: nosilac titule nije bio AC već CP! Nakon nekoliko prepravki na motoru, kao što je, recimo, skraćenje zadnjeg dela, ubrzo je dobio novi nadimak: “Mr. One O clock”. Nazvan je tako pošto je prvi demonstrirao vratolomiju pod nagibom od 110 stepeni! Niko nije proverio u udžbenicima fizike da li je to uopšte moguće. Goran Sarić - Automagazin

Vraća se Chryslerova zvezda

Vraća se Chryslerova zvezda

Posle prodaje Cerberusu, u Chrysleru su odlučili da obnove stari pentastar logo, koji će obeležiti povratak starim američkim korenima. Legendarni logo zamenjen je posle spajanja Chryslera sa nemačkim Daimler-Benz AG-om, 1998. godine...
Ford  proizveo 2 miliona Fiesti

Ford proizveo 2 miliona Fiesti

Kompanija Ford nedavno je proslavila veliki jubilej: od 2002. godine do danas ovaj automobilski gigant uspeo je da proizvede 2 miliona jedinica modela Fiesta i Fusion...
Seat otvorio novi dizajnerski centar

Seat otvorio novi dizajnerski centar

Kompanija Seat nedavno je otvorila novi centar za razvoj prototip modela koji je smešten nedaleko od Barcelone. U novi razvojni centar zaposleno je oko 300 inženjera, angažovanih na sasvim novim projektima...
Novi Ford Ka - prve informacije

Novi Ford Ka - prve informacije

Kompanija Ford juče je predstavila svoje planove vezane za novu generaciju malenog modela Ford Ka. Prema prvim informacijama proizvodnja nove generacije Forda Ka startuje sledeće godine, a novi gradski adut Forda koristiće platformu nedavno predstavljenog modela, Fiata 500...
Suzuki osvojio Pikes Peak !

Suzuki osvojio Pikes Peak !

Šef oficijelnog zvaničnog Suzuki reli tima, Nobuhiro Tajima "Monster" oborio je 13 godina star rekord na legendarnoj brdskoj trci, Pikes Peak. Novi rekord legendarne američke trke Pikes Peak "Monster" je postavio sa vremenom 10 min 1.408 s, čime je srušen rekord Roda Millena (Toyota Celica 850 KS) iz 1994. sa vremenom 10 min 4.06 s...
Predstavljena nova Toyota IST

Predstavljena nova Toyota IST

Kompanija Toyota oficijelno je predstavila redizajnirani model "ist" koji je izuzetno veliku popularnost postigao na japanskom tržištu. Prva generacija ovog automobila, predstavljena 2002. godine, postavila je nove standarde u segmentu kompaktnih modela...
Festival Fića - Jagodina 2007

Festival Fića - Jagodina 2007

Zastava 750, ili popularni Fića, prestao je da se proizvodi sada već davne 1985-e godine. Ipak ljubav prema vozilu koje je motorizovalo naše krajeve nikada nije prestala, a sada je po svoj prilici jača nego ikada. Automagazin Vam donosi fotografije sa poslednjeg skupa "Fićista" u Jagodini.
VW Golf šeste generacije - špijunske fotke

VW Golf šeste generacije - špijunske fotke

Pred nama su prve špijunske fotografije Volkswagen Golfa šeste generacije sa tri i pet vrata, snimljene u Kaliforniji. Iako je na fotografijama maskiran prednji i zadnji deo automobila, stižu najave da će Golf biti inspirisan dizajnom novog Passata i modela Eos.
Koncept Peugeot 308 RC Z - premijera u Frankfurtu

Koncept Peugeot 308 RC Z - premijera u Frankfurtu

Ovaj automobil nudi performanse dostojne pravih sportskih trkača, što je u kombinaciji sa privlačnim dizajnom i atraktivnom opremom, idealna formula za slamanje ženskih srca. Peugeot nam ponovo progovara sportski duh, dinamiku i sportsku eleganciju...
AMG Experience 2025
Slika nedelje