AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Nova Renault Laguna stigla u Srbiju - cene poznate

Nova Renault Laguna stigla u Srbiju - cene poznate

Sajam automobila u Novom Sadu idelna je prilika da javnost u Srbiji prvi put doživi III generaciju Renault Lagune. Podsetimo, od komercijalnog lansiranja, 1994. godine, u prve dve generacije, prodato je više od 2,3 miliona Laguna...
Sajam automobila u Novom Sadu - Peugeot 4007, prvi put u Srbiji

Sajam automobila u Novom Sadu - Peugeot 4007, prvi put u Srbiji

Iako će tržišnu premijeru u Srbiji doživeti početkom sledeće godine, Peugeot 4007 privukao je veliku pažnju javnosti na sajmu automobila u Novom Sadu. Trenutno najpopularniji član Peugeot porodice i prvi terenac sa znakom lava na haubi, model 4007 predstavlja plod saradnje grupacije PSA i Mitsubishi Motors...
Sajam automobila u Tokiju - Volkswagen Space UP

Sajam automobila u Tokiju - Volkswagen Space UP

NEW SMALL FAMILY, tako naziva svoj novi portfolio najmanjih automobila kompanija Volkswagen. Na sajmu automobila u Tokiju predstavljen je Volkswagen Space UP, mali-veliki gradski automobil, razvijen na bazi trovratnog koncept modela UP!...
Sajam automobila - Auto Show Novi Sad - 37 premijera

Sajam automobila - Auto Show Novi Sad - 37 premijera

23. oktobra otvoren je 7. Sajam automobila "Auto Show - Novi Sad", gde je 150 izlagača predstavilo modele najpoznatijih proizvođača automobila i opreme. 37 modela automobila koji su premijerno predstavljeni, još jednom pokazuju da tržište Srbije proizvođači shvataju sa najvećom ozbiljnošću. Auto Show - Novi Sad otvorio je ministar trgovine i usluga, gospodin Predrag Bubalo...
Volvo -  najbolji priručnik o dečijoj sigurnosti

Volvo - najbolji priručnik o dečijoj sigurnosti

Volvo priručnik o dečijoj sigurnosti pod nazivom "Children & Cars" osvojio je nagradu za "najbolji informativni priručnik u Švedskoj za 2007. godinu". Knjiga je ilustrovana fotografijama crash test lutaka i u četvrtak uveče prošle nedelje proglašena je najboljom na ceremoniji ’’Swedish Publishing Award’’ u Stokholmu.
BMW - budućnost je otvorena

BMW - budućnost je otvorena

Kako bi do 2012. godine dostigla planiranu prodaju od 1,8 miliona automobila godišnje, kompanija BMW mora značajno proširiti svoj portfolio. Šef BMW-a, gospodin Norbert Reithofer i njegov tim planiraju uvođenje novih modela na platformi koja se i danas koristi, a naviše na platformi serije 1 i 3...
Hyundai i20 - špijunske fotke

Hyundai i20 - špijunske fotke

Kompanija Hyundai trenutno se nalazi u fazi testiranja modela i20, koji će po gabaritima svoje mesto pronaći između malenog i10 (naslednik Atosa) i nedavno predstavljenog i30. Podsetimo, i20 će naslediti model Getz, koji je na tržištu od 2002. godine...
BorgWarner razvija novi menjač sa dve lamele

BorgWarner razvija novi menjač sa dve lamele

Popularnost menjača sa dve lamele galopirajući se širi među proizvođačima automobila. Međutim, jedini kamen spoticanja za ubrzano širenje pomenutih menjača mogla bi biti njihova visoka cena. To će pokušati da izmeni firma specijalista za menjače, BorgWarner...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje