Najnovije vesti iz auto industrije
Volkswagen 1.4 TSI - nove informacije
Objavljeno: 05.06.2007.
Posle uspešne revolucije u oblasti malih turbo agregata, kompanija Volkswagen nastavlja razvoj 1.4-litarskog turbo motora. Novi četvorocilindraš je slabiji i nema kompresor, kao svoj stariji brat iste zapremine, ali će veću snagu razvija "samo" pomoću turbopunjača. Pred nama je novi Volkswagenov "biser".
Najslabiji u plejadi TSI agregata, iz 1390 kubnih centimetara zapremine razvija 122 konjske snage u opsegu od 5.000 do 6.400 o/min. Agregat ima 30 % veći obrtni moment (200 Nm) od motora koga nasleđuje, 1.6 FSI. Kriva obrtnog momenta je, takođe impresivna. Već pri 1.250 o/min na raspolaganju je preko 80 % obrtnog momenta. Agregat nosi kodnu oznaku EA111, i poseduje klasičnu konfuguraciju četvorocilindraša. Prečnik x hod klipa iznosi 76,5 x 75,6 milimetara.
Kompresioni odnos agregata je 10:1, a amplituda ventila iznosi 82 milimetra. Turbo punjač razvija pritisak od 1,8 bara. Masa agregata iznosi 131 kilogram. Ovaj agregat biće ukomponovan sa sofisticiranim DSG menjačem, sa dve lamele. Prema navodima Volkswagena, prosečna potrošnja trebala bi iznositi oko 6 litara benzina na 100 pređenih kilometara, što je 6 % manje od potrošnje Golfa opremljenog motorom 1.6 FSI.
Goran Sarić - Automagazin
Dileri automobila marke Suzuki ubrzo će u salone dobiti redizajnirani model Swift. Cene i tehnička specifikacija automobila ostaće nepromenjeni, ali zato je look, koji je važan prodajni atribut Swifta, doživeo jedan kvalitetan "upgrade"...
Volkswagen Transporter ove godine slavi 60 godina postojanja, ali i veliki jubilej, proizvedeni 10-milioniti primerak. Podsetimo, rađanje Transportera počelo je 1947. godine, kada je Ben Pol, holandski importer Volkswagen automobila, izneo svoju interesantnu ideju o produkciji lakog dostavnog automobila, koji će biti dostupan širem krugu kupaca...
Dve poslednje generacije "nabildovanog" modela S4 pod haubom su imale atmosferske osmocilindrične agregate, koji su se mogli pohvaliti linearnim razvojem snage. Ipak, Audi je odlučio da pod haubu svojih najjačih modela, S4 i RS4, vrati agregate opremljene turbo-punjačima...
Iako su stručnjaci Rolls-Roycea sve učinili da njihov novi automobil u test fazi izgleda kao cabrio, nismo se dali prevariti. Na špijunskim fotografijama jasno se vidi Rolls-Royce Coupe snimljen prilikom testiranja na putevima Nemačke...
Verovatno ste svi čuli za poznati britanski magazin Top Gear, koji veoma često testira automobile koje većina od nas nikada neće imati prilike da vozi. Pored toga, Top Gear ima sopstvenu test stazu, na kojoj je svaki osvojeni rekord stvar prestiža sa svakog proizvođača automobila. Ovog puta, slavio je Caparo T1...
Volvo je u saradnji sa kompanijom Garmin razvio elegantan sistem za navigaciju koji se jednostavno ugrađuje u sve Volvo automobile. Instalacija se izvodi kod ovlašćenih Volvo koncesionara, a uključuje nosač i navigacijsku jedinicu. Sistem će kupcima biti dostupan do kraja 2007. godine. Nosač se pričvršćuje na gornji deo kontrolne ploče i omogućava praktično korišćenje:„uključi i pokreni“.
Šef Toyote za Nemačku, gospodin Markus Schrick, najavljuje povratak modela Toyota Celica na tržište "Starog kontinenta". Schrick je za Automotive News Europe izjavio da bi 2009. godine na tržište Evrope trebala stići nova Celica...
Koncern Chrysler na sajmu automobila u Detroitu predstaviće novorazvijeni hibridni automobil imena ecoVoyager Concept. Chrysler ecoVoyager Concept za pogon će koristiti kombinaciju gorivnih ćelija i lithium-ionskih baterija...
Brabus. Nezaobilazno ime u svetu brzina. 2006. godine Brabus Rocket, automobil razvijen na bazi modela Mercedes CLS, postavio je brzinski rekord u konkurenciji sedan automobila, koji iznosi 362,4 km/h. Ovoga puta, Brabus je poželeo da obori vlastiti rekord u kategoriji luxuznih limuzina, koji je postavio 2005. godine. Šta mislte, da li je uspeo...