AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Volvo - novi sistem za navigaciju Garmin

Volvo - novi sistem za navigaciju Garmin

Volvo je u saradnji sa kompanijom Garmin razvio elegantan sistem za navigaciju koji se jednostavno ugrađuje u sve Volvo automobile. Instalacija se izvodi kod ovlašćenih Volvo koncesionara, a uključuje nosač i navigacijsku jedinicu. Sistem će kupcima biti dostupan do kraja 2007. godine. Nosač se pričvršćuje na gornji deo kontrolne ploče i omogućava praktično korišćenje:„uključi i pokreni“.
Toyota Celica se vraća u Evropu

Toyota Celica se vraća u Evropu

Šef Toyote za Nemačku, gospodin Markus Schrick, najavljuje povratak modela Toyota Celica na tržište "Starog kontinenta". Schrick je za Automotive News Europe izjavio da bi 2009. godine na tržište Evrope trebala stići nova Celica...
Chrysler ecoVoyager stiže u Detroit

Chrysler ecoVoyager stiže u Detroit

Koncern Chrysler na sajmu automobila u Detroitu predstaviće novorazvijeni hibridni automobil imena ecoVoyager Concept. Chrysler ecoVoyager Concept za pogon će koristiti kombinaciju gorivnih ćelija i lithium-ionskih baterija...
Brabus Maybach 57 SV12 - novi brzinski rekord

Brabus Maybach 57 SV12 - novi brzinski rekord

Brabus. Nezaobilazno ime u svetu brzina. 2006. godine Brabus Rocket, automobil razvijen na bazi modela Mercedes CLS, postavio je brzinski rekord u konkurenciji sedan automobila, koji iznosi 362,4 km/h. Ovoga puta, Brabus je poželeo da obori vlastiti rekord u kategoriji luxuznih limuzina, koji je postavio 2005. godine. Šta mislte, da li je uspeo...
Ford Mondeo 2.0 TDCi - test, nove fotografije

Ford Mondeo 2.0 TDCi - test, nove fotografije

Pred nama su najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja novog Ford Mondea. Kompletan foto album sa Ford Mondeom u glavnoj ulozi možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnije klikom na LINK. Podsećamo Vas da kompletan test možete pogledati u opciji TEST...
Renault Koleos - juče startovala proizvodnja

Renault Koleos - juče startovala proizvodnja

Posle samo godinu dana od predstavljanja studie svog SUV modela Koleos, francuska kompanija Renault objavila je vest o početku serijske proizvodnje. Renault Koleos u tržišnoj utakmici "koplja će ukrstiti" sa Hondom CR-V, Toyotom RAV4, novim Volkswagen Tiguanom...
BMW otvorio centar za borbu protiv HIV-a

BMW otvorio centar za borbu protiv HIV-a

Otvaranjem Love Life Preventivnog Centra za mlade u Južnoj Africi, grupacija BMW nastavila je širenje svojih socio-političkih aktivnosti u borbi protiv pandemije HIV virusa, odnosno AIDS-a. Zajednički projekat partnera, fondacije Love Life i BMW grupacije, otvoren je novi centar u gradu Knysna...
Predstavljena Mazda 2 Sedan - samo u Kini

Predstavljena Mazda 2 Sedan - samo u Kini

Novu Mazdu 2 (Demio) u sedan izvedbi moćiće da kupe samo stanovnici Kine. Podsetimo, mala Mazda 2 u hatchback karoserijskoj izvedbi nedavno je osvojila drugo mesto u anketi za Evropski automobil godine 2008...
Nova Alfa zvaće se Furiosa

Nova Alfa zvaće se Furiosa

Kompanija Alfa Romeo organiovala je javno glasanje putem interneta, čiji cilj je bio izbor imena za novi kompakt, jedan od automobila koji će naslediti model 147. Od dvanaest ponuđenih imena, izbor ljudi iz celog sveta doneo je odluku: ime novog modela biće Furiosa...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje