AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Reli izvedba Audi Quattro predstavljena je 1980. godine, i to je prvi automobil za relije koji je koristio pogon na sve točkove. Kada je FIA donela to pravilo, neki proizvođači bili su sumnjičavi prema 4WD u reliju: govorili su da je skup, težak i kompilovan. Ipak, Audi ih je sve demantovao svojim rezultatima, i danas se putevima kreće više od 2,5 miliona Quattro automobila. Ali, jedna Audijeva pobeda se izdvaja od svih drugih..

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Među zbirkom trijumfa koje je Audi ostvario osamdesetih godina u reliju ističe se jedan zapisan 11. jula 1987. godine, kada je Walter Röhrl (dvostruki šampion sveta u reliju) pobedio na prestižnoj trci "Pikes Peak" u američkom Coloradu. Ali, krenimo redom. Kao što smo istakli, Audijeve pobede već 1981. godine zabrinule su sve one koji su odmahivali rukom već na pojavu automobila sa pogonom na sve točkove. Posle dve godine napornih testiranja Quattro pogona koji su počeli krajem 1980. godine, Audi je obezbedio titule reli šampiona sveta u kategoriji konstruktora. 1983. godine finski vozač Hannu Mikkola postao je šampion sveta u reliju, a godinu dana kasnije Audi osvaja titule i u konkurenciji vozača i u konkurenciji konstruktora. Hannu Mikkola je u sezoni 1981. za upravljačem Audi Quattro pobedio na dva relija (RAC u Velikoj Britaniji i na reliju u Švedskoj), a Michele Mouton, najuspešnija žena u istoriji relija (vicešampion sveta 1982. godine i peta 1983. godine), takođe u Quattru pobeđuje na prestižnom San Remu.

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

1984. godine šampion sveta u reliju u bolidu Audi bio je Šveđanin Stig Blomqvist. 1984. godine Audi je u bitku sa Peugeotom, Lanciom, MG-om i Fordom krenuo sa konceptom Sport Quattro, koji je imao skraćen međuosovinski razmak na 222 centimetra. Međutim, posle jako puno nezgoda, ova kategorija reli automobila proglašena je nebezbednom, i Audi napušta šampionat sveta u reliju, 1986. godine. Ipak, nemački proizvođač hteo je svoje modele prezentovati i "preko bare" u cilju reklamnie kampanje pod sloganom "Arts of ingeneering" i 1984. godine Audi je nastupio na trci Pikes Peak u američkom Coloradu. Pikes Peak je planina visoka 4.301 metar koja se nalazi u vencu "Rocky Mountains". Prva trka ovde se odigrala daleke 1916. godine, a početkom osamdesetih godina organizatori su raspisali kategoriju za reli automobile. To je bila idealna prilika da proizvođači pokažu stepen razvoja tehnike, što je Audi iskoristio. Startuje se u Crystal Creeku, koji se nalazi oko 2.866 metara iznad mora. Do cilja se stiže posle 19,99 kilometara, gde je izmerena temperatura vazduha manja za 7 stepeni nego na startu. Staza je jako klizava, ali široka oko 6 metara, a na pojedninim mestima širina staze iznosi i 15 metara! Dužinom cele staze ne postoje "bankine" koje štite od provalije koja na nekim mestima dostiže dubinu i do 1.800 metara!

Audi slavi 20 godina od pobede na Pikes Peaku

Kao i u svetskom reli prvenstvu, Audi je slavio i na Pikes Peaku. 1984. godine Pikes Peak vozila je poznata relistkinja, Michele Moutton. Francuskinja je završila trku na drugom mestu, a od pobede je udaljio defekt. Godinu dana kasnije Michele je pobedila na Pikes Peaku u automobilu Audi Sport Quattro. 1986. godine za volanom Audi Sport Quattro S1 slavio je domaći vozač, Bobby Unser, postavivši i novi rekord staze koji je iznosio 11:09,22 minuta. Audi S1, verzija iz 1987. godine važio za jedan od najsnažnijih automobila grupe B. Petocilindrični motor, zapremine 2,1 litra isporučivao je neverovatnih 600 konjskih snaga pri 8.000 o/min i obrtni moment od 590 Nm pri 5.500 o/min. Ipak, fizika je bila neumoljiva i realna snaga Audija S1 na Pikes Peaku (na vrhu) iznosila je oko 450 konjskih snaga. Iako su inženjeri Audija, posebno za ovu priliku, razvili sistem koji je turbo punjač snabdevao vazduhom, gubitak je bio evidentan. Motor je bio povezan sa šestostepenim menjačem sa dve lamele, a prenos snage išao je preko tri diferencijala sa zatvaračem. Felne, za ovu priliku su bile prečnika 16 inča, a masa automobila iznosila je oko 1.000 kilograma. Walter Röhrl, "skromni perfekcionista", kako su ga neki zvali, bio je apsolutni anonimus za američku publiku. Bio je to neki takmičar iz Evrope koji na Pikes Peak-u nikada nije startovao. Ali, ubrzo su shvatili ko je Röhrl. Tim Peugeot, pod vođstvom Jeana Todta pobedio je Röhrl-a već u kvalifikacijama. Nemac u Audiju je imao problema sa dovodom vazduha do turbo punjača i najbrže vreme beleži Finac Ari Vatanen u Peugeotu 205 T16. Trka, 11.07.1987. godine. Predposlednji je startovao Röhrl, a Vatanen poslednji. Nepoznati vozač iz Regensburga pravi neverovatno vreme: 10:47,85 min. Čak 4 puta uspeo je da menjač ubaci u poslednji, šesti stepen prenosa, a na najbržoj deonici zabeležena brzina iznosila je 196 km/h. Svih 156 krivina Nemac je vozio praktično "driftom". Ari Vatanen zabeležio je vreme 10:54,38, što je 7 sekundi lošiji rezultat. Walter Röhrl je tada izjavio: "Sve što mogu reći jeste da je bilo sjajno učestvovati na ovoj "ludoj" trci. Bilo je ludo, ali često su lude svari najbolje u životu. Mislim da je ovo bio vrhunac onoga što se može postići sa jednim reli automobilom". Video sa vožnjom Waltera Röhrla na Pikes Peaku, možete pogledati klikom na link. Goran Sarić - Automagazin

Mercedes A class dobija facelift

Mercedes A class dobija facelift

Facelift izvedba modela Mercedes A klase biće predstavljen na sajmu automobila u Parizu, sledeće godine, a špijunskim fotografima već je uspelo da snime testiranje najmanjeg modela sa trokrakom zvezdom na masci...
Fiat 500 Evropski automobil godine 2008!

Fiat 500 Evropski automobil godine 2008!

Za Evropski automobil 2008. godine izabran je Fiat 500 i tako proširio listu uspeha Fiata u izboru "Car of the Year". Za poslednjih 40 godina čak 8 Fiatovih automobila okitilo se ovom prestižnom titulom, a Fiat 500 je deveti Fiat-ov model...
Kia Cee d osvaja Evropu

Kia Cee d osvaja Evropu

Tokom oktobra 2007. godine Kia Cee'd je postao najprodavaniji automobil u čak dvema evropskim zemljama (Češka i Finska), što samo potvđuje činjenicu da se radi o velikoj atrakciji u C segmentu automobila. Podsetimo, Kijina ukupna prodaja tokom oktobra skočila je za neverovatnih 63%...
Volkwagen Passat dostigao brojku od 15 miliona

Volkwagen Passat dostigao brojku od 15 miliona

U petak, 9. novembra sa proizvodnih traka pogona u nemačkom Emdenu spušten je jubilarni, 15-milioniti Volkswagen Passat. Volkswagen Passat predstavljen je javnosti daleke 1973. godine i od tog perioda predstavljeno je šest generacija ovog modela...
Novi Nissan Murano - prve fotografije

Novi Nissan Murano - prve fotografije

U toku nedelje, na Los Angeles Motor Show-u biće predstavljena nova generacija modela Nissan Murano. Iako su prve fotografije svetlost dana ugedale pre zvanične premijere, tehnički podaci biće objavljeni za vreme trajanja Los Angeles Motor Show-a...
Toyota Corolla Sedan, test - nove fotke

Toyota Corolla Sedan, test - nove fotke

Pred nama su najinteresantnije fotografije snimljene prilikom testiranja nove Toyote Corolle Sedan. Kompletan foto album sa Toyota Corollom u glavnoj ulozi možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnije klikom na LINK. Podsećamo Vas da kompletan test možete pogledati u opciji TEST... ..
AC Schnitzer Cooper S: miniraketa

AC Schnitzer Cooper S: miniraketa

AC Schnitzer nedavno je predstavio "nabildovanu" verziju modela Mini Cooper S. Njegov 1,6-litarski turbo motor dobio je novu porciju snage i sada razvija respektabilnih 220 konjskih snaga...
Toyota razvija novi SUV za Evropu

Toyota razvija novi SUV za Evropu

Kompanija Toyota nedavno je objavila vest da razvija novi mali SUV (Sport Utility Vehicle) kako bi zadovoljila sve veću potražnju za ovim segmentom na starom kontinentu. Podsetimo, između 2005. i 2006. godine zabeležen je rast prodaje kompaktnih SUV-a od 63,6%...
YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje