Najnovije vesti iz auto industrije
ADAC: Nemci najpouzdaniji
Objavljeno: 30.05.2007.
2006. godina ponovo je oborila rekord za ADAC-ove interventne ekipe. Gotovo 2,5 miliona izlazaka svojih ekipa predstavlja povećanje od 3,6 % u odnosu na prethodnu godinu. Nemački automobili pokazali su se najpouzdaniji, a odmah iza slede tardicionalno kvalitetni Japanci...
Zanimljivo je i pogledati najčešće razloge kvarova. Akumulator je u 460.876 slučajeva bio krivac broj jedan naplaniranog otkazivanja automobila, a sledi ga kvar agregata kod 135.645 slučajeva. Važno je istaći da je više od polovine kvarova bilo uzrokovano elektronikom.
Najpouzdaniji po kategorijama:
Mini vozila
1. Audi A2
2. Mini
3. Renault Modus
Niža srednja klasa
1. BMW serija 1
2. Mazda 3
3. Audi A3
Srednja klasa
1. Audi A4
2. Mercedes C-klasa
3. BMW serija 3
Viša srednja klasa
1. Audi A6
2. Mercedesa E-klasa
3. BMW serija 5
Sportska vozila i kabrioleti
1. Mercedes CLK
2. BMW serija 3 cabrio
3. Mercedes SLK
Terenci
1. BMW X3
2. Mercedes ML-klasa
3. Toyota RAV4
Kompaktni monovolumeni
1. Mazda Premacy
2. Mitsubishi Space Star
3. VW Touran
Monovolumeni
1. VW Sharan
2. VW T4 i T5
3. Fiat Ducato i Mercedes Vito/Viano
Goran Sarić - Automagazin
Na sajmu automobila u Češkom Brnu kompanija Peugeot prvi put svetskoj javnosti predstavila dugo očekivani karavan razvijen na platformi modela 207. Maleni karavan Peugeot 207 SW prvi put je predstavljen kao koncept na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a nedugo zatim predstavljena je serija špijunskih fotografija, a sada i zvanično.
Proizvodnja prethodne generacije Mercedes C klase (W203) obustavljena je 31. maja tekuće godine, i to na vrhuncu njene moći. Sedan izvedba novog modela je već u prodaji, a finalan izgled karavan izvedbe potencijalni kupci moći će da vide na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu.
Novi proizvod kompanije Peugeot, model 308, nastavlja savremeni trend rasta automobila u svim smerovima. Peugeot 308 ima dužinu od 4.280 mm, što je za 80 mm više od prethodnika. Širina automobila je za 54 mm veća i iznosi 1.800 mm, dok je međuosovinsko rastojanje povećano na 2.610 mm...
Velike letnje vrućine dolaze, a među nama sigurno ima još uvek onih koji žive u zabludi da leti ne treba puniti gorivo do vrha rezervoara, pretpostavljajući da će kod visokoh temperatura, zbog širenja goriva, pun rezervoar biti podložan eksploziji. Ali, to ne samo da nije opasno, već je i preporučljivo...
I to smo dočekali. Automobil pogonjen vazduhom. Podsetimo, bivši inženjer Formule 1, Guy Negre, već duže vreme govori o mogućnosti pokretanja automobila na komprimovani vazduh. Izum ovog inženjera prihvatila je indijska kompanija Tata Motors, koja je odlučila da pokrene proizvodnju ovog automobila...
Po svemu sudeći, tri motora, prototipa, ukradena u Porsche centru za razvoj, pojavila su se tamo gde ih niko nije očekivao, u garaži jednog od najvećih Porscheovih tjunera, TechArt. Ukoliko se obistine ove tvrdnje, ovo bi vrlo lako mogao biti kraj ove ugledne tjunerske kuće, i to baš u trenucima kada slavi 20 godina postojanja.
Na sajmu automobila u Frankfurtu, kompanija Škoda predstaviće facelift modela Octavia. Promene neće biti korenite, ali će obuhvatiti detalje kako spolja, tako i u enterijeru automobila...
Na južnoj i zapadnoj strani berlinske klinike "Charité" prošle nedelje osvanuo je najveći automobilski bilbord u Evropi. Naime, u evropskoj centrali kompanije Ford, u Kelnu, odlučili su da dolazak novom Mondea bude pompezno najavljen. Bilbord od 4.200 kvadratnih metara površine je idealno rešenje, zar ne...
Posle uspešne revolucije u oblasti malih turbo agregata, kompanija Volkswagen nastavlja razvoj 1.4-litarskog turbo motora. Novi četvorocilindraš je slabiji i nema kompresor, kao svoj stariji brat iste zapremine, ali će veću snagu razvija "samo" pomoću turbopunjača. Pred nama je novi Volkswagenov "biser".