AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi Volvo automobil sa vazdušnim jastukom proizveden je 1987. godine. Od tada Volvo punih dvadeset godina kontinuirano poboljšava tehnologiju vazdušnog jastuka kako bi unapredio zaštitu svojih putnika kako kod prednjih tako i kod bočnih sudara.

Volvo je među prvima u svetu lansirao bočne vazdušne jastuke na sedištima i vazdušnu zavesu. Tehnologija vazdušnog jastuka se iz temelja promenila od svojih početaka pre dvadeset godina do danas. Volvo je u tom razvoju odigrao jednu od ključnih uloga. Danas je vazdušni jastuk nezaobilazan deo opreme automobila kada je u pitanju sigurnost putnika, a nekada su se odvijale žestoke rasprave o tome treba li uopšte da postoje vazdušni jastuci u automobilu, objašnjava Lennart Johansson, rukovodilac Volvo odeljenja za razvoj tehnologija enterijera: "Postići da se vazdušni jastuk otvori i nije bio neki problem, ali da se otvori u pravom trenutku – to već jeste."

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Prvi vazdušni jastuk (1950-te) Prva rešenja vazdušnog jastuka nastala su u pedesetim godinama prošlog veka. Najranije, sada slobodno možemo reći nespretno rešenje podrazumevalo je da vozač sam pritiskom na dugme otvara vazdušni jastuk u slučaju opasnosti. A potom, slede rasprave kako pirotehničkim sredstvima proizvesti "eksploziju" koja će naglo uduvati vazduh u jastuk, itd. Kontroverzna zakonska uredba iz 1984. godine u Sjedinjenim Američkim Državama ubrzala je proces razvoja vazdušnog jastuka. Uredba se odnosila pre svega na bojazan da vozači ne vežu svoje sigurnosne pojaseve, tako da se od auto industrije tražilo da u sledećih nekoliko godina proizvede nove sigurnosne tehnologije koje će se aktivirati bez sudelovanja putnika. Interakcija sigurnosnih sistema Vazdušni jastuk odmah je prepoznat kao najbolje rešenje. Mnogi su mislili kako će jastuk potpuno istisnuti i sigurnosni pojas kojeg je u današnjoj formi prvi lansirao Volvo još davne 1959. godine. Volvo se tokom osamdesetih izborio za to da se pojasevi ipak ne ukinu nego da se nadopunjuju sa vazdušnm jastukom pružajući putnicima optimalnu zaštitu prilikom sudara. "Vazdušni jastuci postali su deo sistemskog rešenja koje je vodilo računa o konstrukciji automobila i pojasevima na sedištima kako bi se u zajedničkoj interakciji postiglo to da se optimalno apsorbiraju sile udara," naglašava Lennart Johansson. Vazdušni jastuk postaje 1991. godine deo standardne opreme u modelu Volvo 850.

Volvo slavi 20 godina vazdušnog jastuka

Bočna zaštita kod sudara i vazdušna zavesa Četiri godine kasnije Volvo ide korak dalje uvodeći bočne vazdušne jastuke koji su integrisani u naslon sedišta, a spremni da prilikom bočnog sudara zaštite grudni koš putnika. Ipak, Volvo ni tu nije stao. Ovaj proizvođač donosi 1998. godine i prvu vazdušnu zavesu dizajniranu da zaštiti glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zavesa pričvršćena na strop lansirana je na modelu S80 i danas je deo standardne opreme svih Volvo modela, osim kod modela C70 kod kojeg je zavesa ugrađena u vrata, a prilikom sudara naduvava se na gore. Najnoviji modeli V70 i XC70 imaju još bolju vazdušnu zavesu, dužu za 60 milimetara, a namenjenu za bolju zaštitu dece na zadnjem sedištu. Goran Sarić - Automagazin

Svetska premijera Peugeota 207 SW u Brnu

Svetska premijera Peugeota 207 SW u Brnu

Na sajmu automobila u Češkom Brnu kompanija Peugeot prvi put svetskoj javnosti predstavila dugo očekivani karavan razvijen na platformi modela 207. Maleni karavan Peugeot 207 SW prvi put je predstavljen kao koncept na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a nedugo zatim predstavljena je serija špijunskih fotografija, a sada i zvanično.
Mercedes C klasa karavan - špijunska fotka

Mercedes C klasa karavan - špijunska fotka

Proizvodnja prethodne generacije Mercedes C klase (W203) obustavljena je 31. maja tekuće godine, i to na vrhuncu njene moći. Sedan izvedba novog modela je već u prodaji, a finalan izgled karavan izvedbe potencijalni kupci moći će da vide na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu.
Peugeot 308 - prve oficijelne fotke i informacije

Peugeot 308 - prve oficijelne fotke i informacije

Novi proizvod kompanije Peugeot, model 308, nastavlja savremeni trend rasta automobila u svim smerovima. Peugeot 308 ima dužinu od 4.280 mm, što je za 80 mm više od prethodnika. Širina automobila je za 54 mm veća i iznosi 1.800 mm, dok je međuosovinsko rastojanje povećano na 2.610 mm...
Automagazin savet: gorivo punite do vrha

Automagazin savet: gorivo punite do vrha

Velike letnje vrućine dolaze, a među nama sigurno ima još uvek onih koji žive u zabludi da leti ne treba puniti gorivo do vrha rezervoara, pretpostavljajući da će kod visokoh temperatura, zbog širenja goriva, pun rezervoar biti podložan eksploziji. Ali, to ne samo da nije opasno, već je i preporučljivo...
Automobil na vazduh  je realnost!

Automobil na vazduh je realnost!

I to smo dočekali. Automobil pogonjen vazduhom. Podsetimo, bivši inženjer Formule 1, Guy Negre, već duže vreme govori o mogućnosti pokretanja automobila na komprimovani vazduh. Izum ovog inženjera prihvatila je indijska kompanija Tata Motors, koja je odlučila da pokrene proizvodnju ovog automobila...
TechArt ukrao Porscheove motore?

TechArt ukrao Porscheove motore?

Po svemu sudeći, tri motora, prototipa, ukradena u Porsche centru za razvoj, pojavila su se tamo gde ih niko nije očekivao, u garaži jednog od najvećih Porscheovih tjunera, TechArt. Ukoliko se obistine ove tvrdnje, ovo bi vrlo lako mogao biti kraj ove ugledne tjunerske kuće, i to baš u trenucima kada slavi 20 godina postojanja.
Novi Ford Mondeo na najvećem bilbordu u Evropi

Novi Ford Mondeo na najvećem bilbordu u Evropi

Na južnoj i zapadnoj strani berlinske klinike "Charité" prošle nedelje osvanuo je najveći automobilski bilbord u Evropi. Naime, u evropskoj centrali kompanije Ford, u Kelnu, odlučili su da dolazak novom Mondea bude pompezno najavljen. Bilbord od 4.200 kvadratnih metara površine je idealno rešenje, zar ne...
Volkswagen 1.4 TSI - nove informacije

Volkswagen 1.4 TSI - nove informacije

Posle uspešne revolucije u oblasti malih turbo agregata, kompanija Volkswagen nastavlja razvoj 1.4-litarskog turbo motora. Novi četvorocilindraš je slabiji i nema kompresor, kao svoj stariji brat iste zapremine, ali će veću snagu razvija "samo" pomoću turbopunjača. Pred nama je novi Volkswagenov "biser".
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje