AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Ford ECOnetic - Ultra niska emisija CO2

Na sajmu automobila u Frankfurtu 2007 Ford Evropa će ponuditi svojim kupcima alternativu ultra niske emisije CO2 za pojedine modele prilikom predstavljanja nove serije Ford ECOnetic modela. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km...

Ti automobili će koristiti kombinaciju najnovijih common-rail dizel motora zajedno sa drugim pažljivo odabranim karakteristikama dizajniranim da smanje CO2 emisije na apsolutni minimum. Prvi koji će biti predstavljen do kraja 2007. će biti Ford Focus ECOnetic, koji obećava da će ostvariti nivo emisije od svega 115g/km CO2 u okviru motora konvencionalne tehnologije što predstavlja vodeći rezultat u njegovoj klasi. "Iako su svi naši sadašnji evropski modeli već veoma konkurentni u domenu emisija CO2, znamo da sve veći broj kupaca automobila traže najnižu moguću emisiju kao ključni motiv za izbor pri kupovini, i da se na tržištu nalazi sve veći broj serija takvih vozila koje mogu da biraju", rekao je Džon Fleming, Predsednik i Generalni direktor Ford Evrope. "Predstavljajući specifične modele sa posvećenom Ford ECOnetic oznakom, koji dostižu ultra niske CO2 rezultate, ponudićemo jasnu alternativu onim kupcima koji prioritet daju performansama niskih emisija prilikom odlučivanja o kupovini. Izabrali smo naziv Ford ECOnetic zato što povezuje ekološki naprednu tehnologiju sa našom filozofijom kinetičkog dizajna 'energije u pokretu' kako za kvalitet vožnje tako i za emotivni stajling. Iznad svega, to garantuje našim kupcima da ovi modeli neće žrtvovati bilo koje kvalitete dinamike vožnje koje su navikli da očekuju od Forda, iako je prioritet usmeren ka dostizanju ultra niske emisije." - dodao je Fleming. Ford Focus ECOnetic će biti pušten u prodaju početkom 2008., i demonstriraće činjenicu da se veoma povoljni nivoi potrošnje goriva i znatno smanjene emisije CO2 mogu dostići uz korišćenje konvencionalnih tehnologija vožnje, zajedno sa pametnom kombinacijom individualnih mera koje štede gorivo. Novi Ford Focus ECOnetic, koga pokreće veoma efikasan 1.6-litarski 109KS, Duratorq TDCi motor sa standardnim dizel filterom (DPF), omogućava prosečnu potrošnju goriva od svega 4.3 l/100km, što odgovara prosečnoj emisiji CO2 od samo 115g/km. "Izazov za tim inženjera je bio da omogući maksimalno smanjivanje CO2 uz upotrebu dostupnih tehnologija po pristupačnoj ceni", rekao je Gunar Herman, Fordov Direktor linije proizvodnje vozila za srednje automobile. "Proizvod ovog detaljnog rada je rezultat koji prednjači u svojoj klasi vozila sa najmodernijom konvencionalnom tehnologijom motora, koji je doneo i neka korisna saznanja koja ćemo takođe moći da primenimo na sve dizel modele iz Focus serije u narednom periodu." Polazna tačka za postizanje tih rezultata je bilo smanjivanje otpora pri vožnji i poboljšanja aerodinamičnosti. Spuštanjem vozila, dodavanjem aerodinamičnog paketa i korišćenjem 195/65R15 pneumatika dostiže se veoma dobar koeficijent otpora vazduha (cd) od 0.31. Dodatna mera smanjivanja otpora pri vožnji koja se takođe prvi put koristi u modelu Ford Focus ECOnetic je uvođenje ulja za menjač niske viskoznosti koje je razvio Fordov partner za gorivo BP. Prilikom testiranja, prednosti koje su proizašle iz efikasnosti su bile toliko značajne da će ovo novo BP ulje za menjač biti uvedeno i u ostala Ford vozila iz C i CD segmenata. Ford Evropa je vođa u Flexifuel tehnologiji, koja koristi regenerativne izvore energije koji se proizvode iz obnovljive biomase. Ford Focus i Ford C-MAX već imaju i Flexifuel modele koji mogu da koriste gorivo bioetanol E85 (mešavinu od 85% bioetanola i 15% benzina), ili benzin, ili bilo koju mešavinu oba goriva u jednom rezervoaru, kao alternativu konvencionalnoj tehnologiji koja koristi samo benzin. Kombinovana upotreba bioetanola kao goriva i Fordove Flexifuel tehnologije može da smanji ukupan životni vek CO2 (staklena bašta) emisije za između 30 do 80 posto, ne kompromitujući pri tom performanse i kvalitet vožnje. Od početka 2008., Flexifuel verzije novog Mondeo, Ford Galaxy i Ford S-MAX će takođe biti dostupne na tržištu, čineći Ford jednom od najširih serija Flexifuel vozila koja su dostupna u Evropi. Na nekim evropskim tržištima, Ford takođe nudi odabrane modele koji su konvertovani da koriste LPG (tečni naftni gas) i CNG (komprimovani prirodni gas). Ovi modeli se mogu naći u zemljama poput Nemačke i Austrije, gde postoji infrastruktura koja može da pruži podršku kupcima koji se opredele za ovu opciju. "Za koji god model da se opredele naši kupci – Ford ECOnetic, Flexifuel, LPG ili CNG – garantujemo im pristupačne cene, praktične tehnologije sa niskim CO2 emisijama koji će takođe zadržati naše jedinstvene kvalitete odlične dinamike vožnje i pouzdanosti tokom veka trajanja vozila", rekao je Fleming."U bliskoj budućnosti nije na vidiku jedinstveno rešenje koje će rešiti sve probleme i kojim bi se kretanje učinilo održivim, ali Ford je posvećen daljem radu na portfoliu ekološki naprednijih vozila i tehnologija da bi se taj zalet održao. Ford ECOnetic serija nas vodi još korak dalje na tom putu, i učiniće naš portfolio još širim", dodao je on. Dodatne informacije o Ford ECOnetic seriji će biti dostupne u septembru 2007. na sajmu automobila u Frankfurtu, ali prvo vozilo koje će od toga imati koristi, biće najpopularniji model kompanije – Ford Focus. Goran Sarić - Automagazin

Suzuki Swift facelift - prve fotografije

Suzuki Swift facelift - prve fotografije

Dileri automobila marke Suzuki ubrzo će u salone dobiti redizajnirani model Swift. Cene i tehnička specifikacija automobila ostaće nepromenjeni, ali zato je look, koji je važan prodajni atribut Swifta, doživeo jedan kvalitetan "upgrade"...
Proizveden 10-milioniti Volkswagen Transporter

Proizveden 10-milioniti Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter ove godine slavi 60 godina postojanja, ali i veliki jubilej, proizvedeni 10-milioniti primerak. Podsetimo, rađanje Transportera počelo je 1947. godine, kada je Ben Pol, holandski importer Volkswagen automobila, izneo svoju interesantnu ideju o produkciji lakog dostavnog automobila, koji će biti dostupan širem krugu kupaca...
Audi S4 - biturbo V6 opet na sceni

Audi S4 - biturbo V6 opet na sceni

Dve poslednje generacije "nabildovanog" modela S4 pod haubom su imale atmosferske osmocilindrične agregate, koji su se mogli pohvaliti linearnim razvojem snage. Ipak, Audi je odlučio da pod haubu svojih najjačih modela, S4 i RS4, vrati agregate opremljene turbo-punjačima...
Rolls-Royce Coupe - špijunske fotke

Rolls-Royce Coupe - špijunske fotke

Iako su stručnjaci Rolls-Roycea sve učinili da njihov novi automobil u test fazi izgleda kao cabrio, nismo se dali prevariti. Na špijunskim fotografijama jasno se vidi Rolls-Royce Coupe snimljen prilikom testiranja na putevima Nemačke...
Top Gear postavio novi rekord test staze

Top Gear postavio novi rekord test staze

Verovatno ste svi čuli za poznati britanski magazin Top Gear, koji veoma često testira automobile koje većina od nas nikada neće imati prilike da vozi. Pored toga, Top Gear ima sopstvenu test stazu, na kojoj je svaki osvojeni rekord stvar prestiža sa svakog proizvođača automobila. Ovog puta, slavio je Caparo T1...
Volvo - novi sistem za navigaciju Garmin

Volvo - novi sistem za navigaciju Garmin

Volvo je u saradnji sa kompanijom Garmin razvio elegantan sistem za navigaciju koji se jednostavno ugrađuje u sve Volvo automobile. Instalacija se izvodi kod ovlašćenih Volvo koncesionara, a uključuje nosač i navigacijsku jedinicu. Sistem će kupcima biti dostupan do kraja 2007. godine. Nosač se pričvršćuje na gornji deo kontrolne ploče i omogućava praktično korišćenje:„uključi i pokreni“.
Toyota Celica se vraća u Evropu

Toyota Celica se vraća u Evropu

Šef Toyote za Nemačku, gospodin Markus Schrick, najavljuje povratak modela Toyota Celica na tržište "Starog kontinenta". Schrick je za Automotive News Europe izjavio da bi 2009. godine na tržište Evrope trebala stići nova Celica...
Chrysler ecoVoyager stiže u Detroit

Chrysler ecoVoyager stiže u Detroit

Koncern Chrysler na sajmu automobila u Detroitu predstaviće novorazvijeni hibridni automobil imena ecoVoyager Concept. Chrysler ecoVoyager Concept za pogon će koristiti kombinaciju gorivnih ćelija i lithium-ionskih baterija...
Brabus Maybach 57 SV12 - novi brzinski rekord

Brabus Maybach 57 SV12 - novi brzinski rekord

Brabus. Nezaobilazno ime u svetu brzina. 2006. godine Brabus Rocket, automobil razvijen na bazi modela Mercedes CLS, postavio je brzinski rekord u konkurenciji sedan automobila, koji iznosi 362,4 km/h. Ovoga puta, Brabus je poželeo da obori vlastiti rekord u kategoriji luxuznih limuzina, koji je postavio 2005. godine. Šta mislte, da li je uspeo...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje