Najnovije vesti iz auto industrije
VW Passat dobija 1.4 TSI agregat pod haubu!
Objavljeno: 09.06.2007.
Srednju klasu automobila očekuje prava mala revolucija u oblasti agregat. Naime, kompanija Volkswagen do kraja tekuće godine u model Passat ugradiće motor zapremine 1.4 litra. Radi se o 1.4 TSI turbo benzinskom agregatu koji će, kao i u Golfu naslediti 1.6 FSI atmosferski motor...
Najslabiji u plejadi TSI agregata, iz 1390 kubnih centimetara zapremine razvija 122 konjske snage u opsegu od 5.000 do 6.400 o/min. Agregat ima 30 % veći obrtni moment (200 Nm) od motora koga nasleđuje, 1.6 FSI. Kriva obrtnog momenta je, takođe impresivna. Već pri 1.250 o/min na raspolaganju je preko 80 % obrtnog momenta. Agregat nosi kodnu oznaku EA111, i poseduje klasičnu konfuguraciju četvorocilindraša. Prečnik x hod klipa iznosi 76,5 x 75,6 milimetara.

Kompresioni odnos agregata je 10:1, a amplituda ventila iznosi 82 milimetra. Turbo punjač razvija pritisak od 1,8 bara. Masa agregata iznosi 131 kilogram. Ovaj agregat biće ukomponovan sa sofisticiranim DSG menjačem, sa dve lamele. Prema navodima Volkswagena, prosečna potrošnja trebala bi iznositi oko 6 litara benzina na 100 pređenih kilometara, što je 6 % manje od potrošnje Passata opremljenog motorom 1.6 FSI. Iako cena Passata opremljenog ovim agregatom nije poznata, najavljeno je povećanje cene od 325 eura u odnosu na model opremljen 1.6 FSI motorom.
Goran Sarić - Automagazin
Nova Honda Jazz (u Japanu, Kini i Americi prodaje se pod imenom Fit) porasla je u svim smerovima. U dužinu za 50 mm (3.900 milimetara), a širina je porasla za 20 mm (1.695 milimetara). Ono što je mnogo važnije jeste povećanje međuosovinskog rastojanja za 50 milimetara, što obećava puno prostora za putnike pozadi.
Odluku o osvajanju ove prestižne nagrade donela je komisija sastavljena od 600 članova (automobilskih inženjera). Najvažniji argument kod Fiata 500 bili su odlični rezultati crash testova Euro NCAP, gde je Fiat 500 osvojio 5 zvezdica, kao i inovacije materijala...
"Downsizing", ili zamena većih atmosferskih agregata manjim motorima opremljenim turbo punjačem, galopirajući se širi porodicom Volkswagenovih lepotana. Motor 1.6 FSI u Volkswagen Passatu dobija sjajnu alternativu u vidu 1.4-litarskog TSI agregata koji razvija 122 konjske snage...
Na sajmu automobila u Novom Sadu domaćoj javnosti prvi put predstavljena je potpuno nova Mazda 2, koju odlikuje niska potrošnja goriva, visoka funkcionalnost, lako korišćenje i odlična dinamika. Cena osnovnog modela na domaćem tržištu, pogonjenog 1.3-litarskim benzinskim agregatom počinje već od privlačnih 9.990 eura, dok za najskuplju Mazdu 2 1.5 GT treba izdvojiti 16.599 eura sa carinom i PDV-om…
Kompanija Iveco je na izložbi u Amsterdamu prvi put javnosti je predstavila automobil Iveco Massif, pravi off-road telom i dušom, koji stilom prati klasične terence, kao što je Land Rover Defender...
Ovogodišnju prestižnu nagradu 'International Van of the Year 2008' dobilo je lako dostavno vozilo koje je plod saradnje grupacije PSA i Fiata, a koje se prodaje pod imenima Peugeot Expert, Citroen Jumpy i Fiat Scudo...
Iako sajam automobila u Novom Sadu nije svetski reprezentativan i nije posvećen hibridnim tehnologijama, kao onaj u Ženevi, po harizmi i šarmantnosti naših prelepih hostesa kolege iz Švajcarske samo nam mogu pozavideti. Fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili klikom na
LINK...
Sajam automobila u Novom Sadu idelna je prilika da javnost u Srbiji prvi put doživi III generaciju Renault Lagune. Podsetimo, od komercijalnog lansiranja, 1994. godine, u prve dve generacije, prodato je više od 2,3 miliona Laguna...
Iako će tržišnu premijeru u Srbiji doživeti početkom sledeće godine, Peugeot 4007 privukao je veliku pažnju javnosti na sajmu automobila u Novom Sadu. Trenutno najpopularniji član Peugeot porodice i prvi terenac sa znakom lava na haubi, model 4007 predstavlja plod saradnje grupacije PSA i Mitsubishi Motors...