Koncern Volkswagen obara prodajne rekorde
Koncern Volkswagen preživljava zlatno doba na automobilskom tržištu. U prvoj polovini tekuće godine nemački proizvođač automobila prodao je više od 3 miliona automobila i tako dostigao najlepši rezultat u svojoj istoriji, koji je za 7,8 % bolji od prošlogodišnjeg rezultata iz istog perioda.
Tačnije, koncern Volkswagen prodao je 3,09 miliona automobila. U Evropi je prodaja porasla za 3,8 % na 1,86 miliona automobila, od čega je 1,62 miliona prodato u Zapadnoj Evropi. Interesantno je da je u Nemačkoj, koja važi za najveće automobilsko tržište u Evropi, prodaja pala za 3,8 % na 515.000 automobila. Najveći porast prodaje u regionu Volkswagen je zabeležio u Srednjoj i Istočnoj Evropi, gde se prodalo 22,8 % više automobila nego u istom peroidu prošle godine. U azijsko - pacifičkom regionu Volkswagen je u prvom polugodištu postigao porast prodaje od 20,9 % na 509.000 automobila. Najveći porast u ovom delu sveta zabeležen je u Kini, gde je Volkswagen prodao 431.000 autombobila, što predstavlja porast od 24,6 %. Na najvećem automobilskom tržištu sveta, u Severnoj Americi prodaja Volkswagena porasla je za 3,1 % na 263.000 automobila, pri čemu je samo u SAD-u prodato 163.000 (2,8 % više nego prošle godine). Ukupna prodaja Volkswagena na američkom kontinentu porasla je za 27,7 %, gde je prodato ukupno 339.000 automobila sa znakom Volkswagena.
Od marki u koncernu Volkswagena najviše se može pohvaliti Škoda Auto, čija je prodaja u prvom polugodištu porasla za 13,8 % u odnosu na prošlu godinu, na 311.000 automobila. Nemački Audi je prodao 9,8 % automobila više, odnosno 509.000 autommobila, što je istorijski rekord za ovu marku. Prodaja Volkswagena porasla je za 7,4 % na 1,8 miliona automobila. Jedina marka koja posluje pod kapom Volkswagena, a koja je zabeležila pad prodaje jeste Seat, čija je prodaja opala za 1,8 % na 222.000 automobila. Čak se i luksuzne marke u vlasništvu VW grupacije mogu pohvaliti rastom prodaje: Britanski Bentley zabeležio je porast od 18,8 % na 5.600 automobila, Lamborghini je prodao 1.200 automobila, što predstavlje porast od 29,7 %, a Bugatti je uspeo da prda 37 automobila, što je 131,3 % više nego prošle godine. Goran Sarić - Automagazin